Ν. Καραγιαννόπουλος

Βασικό στόχο κάθε επιχείρησης αποτελεί -τι άλλο;- το κέρδος. Στην αυτοκινητοβιομηχανία ωστόσο ο στόχος επιτυγχάνεται με διάφορους τρόπους ένας εκ των οποίων είναι η αύξηση των μοντέλων που διαθέτει στην αγορά, καθώς το θεωρητικό σχήμα περισσότερα μοντέλα ίσον περισσότερες πωλήσεις στις περισσότερες των περιπτώσεων αποδίδει.

Τα τελευταία χρόνια μάλιστα υποκύπτουν στον πειρασμό και οι premium εταιρείες που δεν διστάζουν να μπουν -ή να επιστρέψουν- σε κατηγορίες από τις οποίες μέχρι πρότινος απουσίαζαν.



Κάπως έτσι σκέφτηκαν και οι ιθύνοντες της Volvo -ή μήπως της Ford;- και αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα hatchback μοντέλο, με την ονομασία C30, ικανό να τοποθετηθεί απέναντι στα Audi A3, BMW σειρά 1, αλλά και στο δημοφιλέστατο VW Golf.



Αντίθετα όμως με άλλες εταιρείες, η Volvo έχει παρουσιάσει και στο πρόσφατο παρελθόν hatchback μοντέλα, όπως το 480 ES, στα τέλη της δεκατίας του ΄80, αλλά και πρωτότυπα μοντέλα, όπως το SCC -Safety Car Concept- που παρουσιάστηκε στην έκθεση του Detroit το 2001.



Πέντε χρόνια μετά, στον ίδιο χώρο, πραγματοποιήθηκαν τα αποκαλυπτήρια του νέου C30, που όχι άδικα, θεωρείται από τα πιο σημαντικά μοντέλα της σουηδικής εταιρείας, αφού από την εμπορική του πορεία θα εξαρτηθούν πολλά.



Όσοι μαντεύετε ότι κάτω από το, ομολογουμένως, εντυπωσιακό αμάξωμα κρύβεται το δάπεδο του S40, -άρα εκείνο των σημερινών Ford Focus και Mazda 3- δεν πέφτετε έξω.

Ωστόσο, η εμφάνισή του C30 δεν έχει ομοιότητες με το τετράθυρο S40, εκτός ίσως από την μπροστινή μάσκα, με το χαρακτηριστικό σχήμα των μοντέλων της σουηδικής εταιρείας. Βέβαια, το C30 είναι κατά 23 εκατοστά πιο κοντό από το S40 αλλά ελαφρώς πιο πλατύ, αφού το πλάτος του φτάνει τα 1,78 μέτρα.



Ρηξικέλευθο, ωστόσο, θεωρείται το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, χάρη στο μεγάλο κρύσταλο και τα πεταλοειδή φωτιστικά σώματα, αλλά και τις χαρακτηριστικές τραπεζοειδείς απολήξεις της εξάτμισης. Σε μερικούς μάλιστα ίσως θυμίσει και το P1800 ES.



Το εσωτερικό δανείζεται αρκετά στοιχεία από το S40, όπως η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα, αλλά και τα πολύ καλής ποιότητας υλικά. Ωστόσο το πρωτότυπο μοντέλο είναι αυστηρά τετραθέσιο, με τους πίσω επιβατες να έχουν άπλετο χώρο στη διάθεσή τους.



Ο χώρος αποσκευών είναι μάλλον περιορισμένος, προς όφελος των χώρων για τους επιβάτες, αλλά εξαιτίας της μεγάλης πίσω πόρτας και της δυνατότητας αναδίπλωσης των καθισμάτων, η πρακτικότητα είναι ενισχυμένη.



Στην αντίθετη πλευρά και συγκεκριμένα κάτω από το μπροστινό καπό, βρίσκεται ο γνωστός πεντακύλινδρος κινητήρας των 2,4 λίτρων της Volvo που αποδίδει, για την περίσταση, 260 ίππους, καθιστώντας έτσι το C30 ένα από τα ισχυρότερα -αν όχι το ισχυρότερο- hatchback με την κίνηση στους εμπρός τροχούς.



Οι επιδόσεις του είναι ανάλογες της ισχύος, αφού τα πρώτα 100χλμ./ώρα επιτυγχάνονται από στάση σε 6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 250χλμ./ώρα.

Η κορυφαία έκδοση, που απεικονίζεται στις φωτογραφίες, φέρει το λογότυπο R, ενώ στον εξοπλισμό της θα περιλαμβάνονται οι εντυπωσιακές ζάντες των 19 ιντσών και τα δισκόφρενα της Brembo με τις δαγκάνες από αλουμίνιο.



Οι κινητήρες των πιο ταπεινών εκδόσεων θα προέρχονται από το S40 και το V50, ενώ τα οδικά του χαρακτηριστικά αναμένεται να συγκαταλέγονται στα κορυφαία της κατηγορίας, καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το δάπεδο προέρχεται από το Ford Focus.



Οι πωλήσεις του C30 αναμένεται να ξεκινήσουν προς το τέλος του 2006, με τιμή εκκίνησης, στην ευρωπαϊκή αγορά, τα 24.000-25.000 ευρώ αν και πολλά θα εξαρτηθούν από το ποιος θα είναι ο κινητήρας της βασικής έκδοσης -1,6 λίτρων με 100 ή 115 ίππους ή 1,8 λίτρων- και πως θα έχουν διαμορφωθεί τότε οι τιμές των ανταγωνιστών του C30.

auto.in.gr