Μιχάλης Κατωπόδης

Υιοθετώντας το όνομά της από ένα άκρως επιθετικό είδος κροκοδείλων, η νέα πρόταση της Porsche αποκαλύπτει άμεσα το χαρακτήρα και τις βλέψεις της. Πλασμένη να καλύψει το κενό ανάμεσα στην Boxster και την 911, αποτελεί τη χρυσή τομή ανάμεσα στο κόστος και τις επιδόσεις.



Αυτό ακριβώς ήταν το σκεπτικό των ανθρώπων της γερμανικής εταιρίας, που δεν άργησαν να δώσουν το πράσινο φως για την κατασκευή της. Σημαντικό ρόλο σε αυτή την απόφαση έπαιξε και το γεγονός ότι τα περισσότερα από τα χρησιμοποιούμενα τμήματα και υποσυστήματα υπήρχαν ήδη σε παραγωγή από τα υπόλοιπα μοντέλα, οπότε το μικρό κόστος εξέλιξης φάνταζε άκρως δελεαστικό.



Με δεδομένες τις compact εξωτερικές διαστάσεις, που μετά βίας ξεπερνούν τα 4,34 μέτρα σε μήκος και 1,80 μέτρα σε πλάτος, το νέο αυτό μοντέλο βασίστηκε στο πάτωμα της Boxster, ένα πλαίσιο από τη φύση του ενισχυμένο, καθώς προοριζόταν εξαρχής για ένα ανοικτό όχημα. Στην προκειμένη, ωστόσο, περίπτωση, η ύπαρξη της σκληρής οροφής έχει εκτοξεύσει στα ύψη την τιμή της στρεπτικής ακαμψίας.



Μιλώντας με νούμερα, η ροπή στρέψης αγγίζει τα 31.500 Nm ανά μοίρα, το κέλυφος είναι δηλαδή δυο φορές σκληρότερο σε σχέση με τη Boxster και σχεδόν ανάλογο με αυτό της 911. Πιο παραστατικά, για την κάμψη του αμαξώματος κατά μια μόλις μοίρα θα έπρεπε να ασκήσουμε σε αυτό τη μέγιστη ροπή που παράγουν 92 από τους χρησιμοποιούμενους κινητήρες της Cayman S μαζί!



Αντικείμενο μελέτης για τους μηχανικούς, στην προκειμένη περίπτωση, δεν ήταν μόνο η ακαμψία αλλά και η αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Χάρη στις εκτεταμένες μελέτες στην αεροσύραγγα, ο συντελεστής οπισθέλκουσας δεν ξεπερνά το Cd= 0,29, τιμή απόλυτα ικανοποιητική. Το επίπεδο, δε, δάπεδο που χρησιμοποιεί, διαχειρίζεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την ποσότητα του αέρα που περνάει από κάτω, συνεισφέροντας με τη σειρά του στην απαραίτητη αρνητική άντωση που είναι κρίσιμη για την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες.



Σε ό,τι αφορά το μοτέρ, με βάση το συγκεκριμένο πλαίσιο θα πρέπει να το αναζητήσουμε στο κέντρο, πίσω ακριβώς από τον θάλαμο επιβατών. Εκεί βρίσκεται ένα Flat Six σύνολο, 3.386 κ.εκ. που προέρχεται από τη Boxster S, χρησιμοποιεί όμως την κυλινδροκεφαλή της 911.

Η τελευταία συνοδεύεται από το σύστημα VarioCam Plus, μεταβλητού χρονισμού και βυθίσματος των βαλβίδων, από τα πλέον εξελιγμένα διεθνώς, Το αποτέλεσμα αυτού του συγκερασμού, σε συνεργασία με τους μεταβλητούς αυλούς εισαγωγής, μεταφράζεται σε 295 ίππους που αποδίδονται στις 6.250 σ.α.λ. και 340 Nm ροπής. Οσο για τον κόφτη, έρχεται στις 7.300 στροφές, όπως ακριβώς και στην Carrera.



Ενα από τα ισχυρά σημεία του αυτοκινήτου είναι, αναμφίβολα, το ηλεκτρονικό του υπόβαθρο. Οι τεχνικοί της γερμανικής εταιρίας φρόντισαν να το εξοπλίσουν με τα πλέον σύγχρονα τεχνολογικά καλούδια, συμβάλλοντας έτσι σημαντικά στη διαμόρφωση του τελικού του χαρακτήρα.



Η Cayman S εξοπλίζεται με το Sports Chrono Package, ένα σύστημα που επεμβαίνει στη διαχείριση του κινητήρα, δίνοντάς του πιο αγωνιστική χαρτογράφηση. Παράλληλα διαθέτει ένα κομψό χρονογράφο, στο κέντρο του ταμπλό, που ενημερώνει τον οδηγό για τους… χρόνους που γράφει σε συγκεκριμένες διαδρομές. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη θρυλική πίστα του Nurburgring η διαφορά στην κίνηση, με και χωρίς το Sports Chrono Package, άγγιξε τα τρία δευτερόλεπτα.



Ενα ακόμη κύριο χαρακτηριστικό του οχήματος είναι η, προαιρετική, ενεργή ανάρτηση, περισσότερο γνωστή ως PASM -Porsche Active Suspension System. Ενώ, υπό κανονικές συνθήκες, το αυτοκίνητο διατηρεί ένα σπορτίφ αλλά άνετο χαρακτήρα, με το πάτημα ενός μπουτόν ο οδηγός μπορεί να μεταβάλλει τελείως το setup των αναρτήσεων, χαρίζοντας στην Cayman S την αίσθηση και το πάτημα ενός αγωνιστικού πίστας!



Για το τελευταίο φροντίζουν και οι ευμεγέθεις τροχοί των 18 ιντσών, με τα σπορ ελαστικά διαστάσεων 235/40 για τον εμπρός και 265/40 για τον πίσω άξονα. Το PSM με τη σειρά του -το ESP της Porsche- μπορεί να απενεργοποιηθεί, αν και η λειτουργία του είναι ιδιαίτερα διακριτική και δεν πρόκειται να στερήσει την απόλαυση από τον οδηγό.



Κατά παράδοση της Porsche, ένα από τα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου είναι το σύστημα πέδησης. Διάτρητοι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και πίσω, διαστάσεων 31,8 και 29,9 εκατοστών αντίστοιχα, εξασφαλίζουν εξαιρετικές επιδόσεις κάτω από όλες τις συνθήκες, χωρίς φαινόμενα fading-υπερθέρμανσης. Για όσους μάλιστα επιθυμούν, με ένα επιπλέον κόστος, διατίθενται και κεραμικά φρένα, τα γνωστά PCCB, που προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερη δύναμη επιβράδυνσης, με μειωμένο βάρος.



Σχετικά με την παθητική ασφάλεια των επιβατών, η Cayman S εξοπλίζεται με όλα τα σύγχρονα συστήματα, όπως εμπρόσθιους αερόσακους δυο σταδίων, ζώνες με προεντατήρες και περιοριστές έντασης αλλά και το POSIP. Το Porsche Side Impact Protection System, όπως ονομάζεται, διαχειρίζεται τους πλευρικούς αερόσακους και τις αεροκουρτίνες, μεγιστοποιώντας την προσφερόμενη προστασία από πλευρικές συγκρούσεις.



Όλα αυτά, καθώς και ορισμένα ακόμη, δευτερεύουσας σημασίας, συστήματα, όπως για παράδειγμα αυτό του ελέγχου πίεσης των ελαστικών, συνθέτουν τον τελικό χαρακτήρα της νέας Porsche. Ταχύτατη, οικονομική -τηρουμένων των αναλογιών- και άκρως εξελιγμένη τεχνολογικά, θα αναλάβει να πολλαπλασιάσει τους οπαδούς της γερμανικής εταιρίας, ανοίγοντας παράλληλα ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της.

auto.in.gr