Νίκος Μαρινόπουλος

Και όμως, ένας πρόλογος μπορεί να μην αποτελεί έναν… απλό πρόλογο αλλά το κυρίως θέμα. Αρκεί κανείς να παρατηρήσει τις διαφορές ανάμεσα στο πρωτότυπο Peugeot Prologue -που είχε παρουσιαστεί πριν από, περίπου, ένα χρόνο στην έκθεση της Γενεύης- και στο 407 Coupe -που θα κυκλοφορήσει σε μερικούς μήνες στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Αυτή την φορά, όμως, το νέο 407 Coupe δεν σχεδιάστηκε και ούτε θα κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις του Pininfarina. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία έχει αναλάβει εξ ολοκλήρου την δημιουργία και την παραγωγή του νέου της μοντέλου το οποίο, όπως θα περίμενε κανείς, βασίζεται στο απλό 407 που διατίθεται εδώ και αρκετό καιρό στην ελληνική αγορά.

Άλλωστε, δεν υπήρχε κάποιος ιδιαίτερος λόγος που θα ωθούσε τους Γάλλους να αναθέσουν σε κάποιον ειδικό την σχεδίαση του αντικαταστάτη του 406 Coupe, ενός από τα πιο όμορφα μοντέλα όλων των εποχών. Την όλη υπόθεση βοηθά και το σχήμα του τετράθυρου 407, καθώς το σχεδιαστικό τμήμα της Peugeot δεν χρειάστηκε να επέμβει και πολύ για να μεταποιήσει την οικογενειακή φόρμα στο πρότυπο ενός μεγάλου Coupe.

Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων ήταν, προφανώς, ένα από τα πρώτα ζητούμενα που τέθηκαν. Σε σχέση με το τετράθυρο 407, το Coupe είναι αρκετά μακρύτερο -4,815 μέτρα- αλλά και πλατύτερο -1,868 μέτρα. Όχι όμως και ψηλότερο. Το ύψος του δεν ξεπερνά τα 1,400 μέτρα, μιας προτεραιότητα είχε η σχεδίαση του αμαξώματος η οποία όφειλε να δείχνει, όσο το δυνατόν, πιο compact και σύγχρονη.

Κάτι που, όπως φαίνεται στις φωτογραφίες, έγινε με μεγάλη επιτυχία. Αυτό το Peugeot καταφέρνει να ενθουσιάσει όσους θαυμάζουν τα μεγάλα και πολυτελή Coupe ενώ ξεχωριστό ενδιαφέρον θα υπάρξει στην περίπτωση που η γαλλική εταιρία αποφασίσει να εισάγει στην αγορά μία έκδοση με μεταλλική διαιρούμενη οροφή, όπως το 307 CC.

Η εικόνα στο εσωτερικό δεν διαφέρει από αυτή που συναντά κανείς στα υπόλοιπα 407 ενώ ο χώρος αποσκευών υπολείπεται μόλις κατά 7 λίτρα -συνολικά φτάνει τα 400 λίτρα. Προκειμένου η αίσθηση που δίνει ένα σπορ Coupe να είναι πιο έντονη, η θέση οδήγησης έχει τοποθετηθεί κατά 2 εκατοστά χαμηλότερα σε σχέση με το τετράθυρο μοντέλο.

Τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου είναι ίδια με της τετράθυρης έκδοσης και οι σημαντικότερες αλλαγές εντοπίζονται στο set-up της ανάρτησης το οποίο είναι ελαφρώς πιο σφιχτό. Σύμφωνα με την γαλλική εταιρία, ο βαθμός ακαμψίας του πλαισίου έχει βελτιωθεί, σε σχέση με αυτόν του οικογενειακού 407 που κυκλοφορεί ήδη, ενώ η οδική του συμπεριφορά έχει αναβαθμιστεί με γνώμονα την οδηγική απόλαυση και την άνεση μιας λιμουζίνας.

Μέχρι νεωτέρας, οι Γάλλοι κάνουν λόγο για τρεις κινητήρες. Για τον μικρότερο των 2,2 λίτρων που αποδίδει 160 ίππους και τον μεγαλύτερο των 3,0 λίτρων ισχύος 210 ίππων. Εν τούτοις, το ευρωπαϊκό ενδιαφέρον αναμένεται να στραφεί στον εξαιρετικό, σε απόδοση και λειτουργία, turbo-diesel κινητήρα των 2,7 λίτρων με τους 205 ίππους.

Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με κιβώτια έξι σχέσεων, αυτός των 2,2 λίτρων με μηχανικό, ο diesel με αυτόματο ενώ ο ισχυρότερος των 210 ίππων με τον ένα ή τον άλλο τύπο. Ερωτήματα, πάντως, δημιουργεί η επιλογή της εταιρίας να μην χρησιμοποιήσει το δίλιτρο μοτέρ των 180 ίππων που τοποθετείται στο 307 CC, αλλά και σε άλλα μοντέλα του ομίλου PSA (Peugeot-Citroen).

Η αλήθεια, πάντως, είναι πως αυτός που θα αποφασίσει να αποκτήσει το Coupe 407 μάλλον δεν θα λάβει, και τόσο, υπόψη του την ισχύ ή τις επιδόσεις του αυτοκινήτου αλλά θα δώσει μεγαλύτερη σημασία στο στιλ και στο κύρος που εκπέμπει στους γύρω του ένα μεγάλο Coupe της κλάσης αυτού του Peugeot. Πόσο, μάλλον, όταν αυτό εκτιμάται πως θα κοστίζει αρκετές χιλιάδες ευρώ λιγότερο από τον γερμανικό ανταγωνισμό…

auto.in.gr