Seat Leon II: Ένας αλλά… Leon!
Νίκος Μαρινόπουλος
Το Ibiza μπορεί να είναι το μοντέλο που σημειώνει τις περισσότερες πωλήσεις στην γκάμα της Seat αλλά κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει πως το Leon ήταν ουσιαστικά το μέσο μετάβασης σε μια νέα εποχή για την ισπανική εταιρία. Αλλωστε, το είχαν πει και οι ιθύνοντες του ομίλου VW πριν από χρόνια: «Η Seat θα είναι το σπορ παράρτημα του ομίλου και η αρχή θα γίνει με το Leon». Έτσι, με την βοήθεια του γερμανικού ομίλου, o πρώτος «λέοντας» έμελλε να αποτελέσει σημείο αναφοράς στην σύγχρονη ιστορία της Seat.
Κάπου, όμως, τα πράγματα ανάμεσα στα μέλη/εταιρίες του VW Group «μπλέχτηκαν». Θέλοντας, λοιπόν, οι ιθύνοντες του ομίλου να ξεκαθαρίσουν την όλη κατάσταση η Seat κλήθηκε να υιοθετήσει σε μεγαλύτερο βαθμό το σπορ στοιχείο που την ξεχωρίζει από τις άλλες «συγγενικές» εταιρίες. Η αρχή έγινε με το Altea και η συνέχεια έρχεται με το Leon το οποίο απομακρύνεται αρκετά από την φιλοσοφία της προηγούμενης, «οικογενειακής», γενιάς του.
Καταρχήν, η σχεδίαση του αυτοκινήτου διαφέρει σε μεγάλο βαθμό από την αντίστοιχη της προηγούμενης γενιάς σύμφωνα με την σπορ μεταστροφή της «νεότερης» Seat. Με γνώμονα το πρωτότυπο Salsa που είχε παρουσιαστεί το 2000 στην Φρανκφούρτη και με επικεφαλή τον Walter de»Silva, η σχεδιαστική ομάδα προχώρησε στην δημιουργία ενός διαφορετικού Leon που η εμφάνισή του ισορροπεί μεταξύ αυτής ενός κλασικού hatchback και εκείνης ενός coupe μοντέλου.
Αν και το σχήμα του νέου Leon βοηθά στην μελλοντική εισαγωγή τρίθυρης έκδοσης, για την ώρα οι Ισπανοί κάνουν λόγο για αποκλειστικά πεντάθυρο αμάξωμα το οποίο από τις αυξημένες διαστάσεις του αμαξώματος με άμεσο αντίκτυπο στους χώρους για τους επιβάτες.
Συγκρίνοντας το με το προηγούμενο, στο μήκος του νέου Leon έχουν προστεθεί 13,1 εκατοστά, στο πλάτος του 2,6 εκατοστά και στο ύψος του 1,9 εκατοστά. Το μεταξόνιο των +6,7 εκατοστών σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο μήκος του αμαξώματος έχουν άμεσο αντίκτυπο στους χώρους για τους επιβάτες οι οποίοι κάθονται αν όχι πιο άνετα, το ίδιο.
Στην πίσω σειρά, ο χώρος για τα γόνατα είναι παραπάνω από ικανοποιητικός και μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο για παράδειγμα από εκείνον που προσφέρει το Renault Megane. Παρατηρώντας την κλίση της πίσω κολώνας η αρχική μας εκτίμηση ήταν επιφυλακτική σχετικά με τον τομέα της χωροταξίας. Οι όποιοι όμως ενδοιασμοί μας εξανεμίστηκαν όταν διαπιστώσαμε πως ο χώρος πάνω από τα κεφάλι μας ήταν αρκετός ακόμα και για σωματότυπο που αγγίζει τα 1,85 μέτρα.
Στις εντυπώσεις που αποκομίσαμε από το εσωτερικό του νέου Leon δεν υπάρχει χώρος για αρνητικά σχόλια. Ωστόσο, η αισθητική του ταμπλό παρόλο που δείχνει σύγχρονη, αφήνει κάποιες υπόνοιες σχετικά με την βασική έκδοση εξοπλισμού όπου στην θέση της οθόνης υγρών κρυστάλλων υπάρχουν οι κλασικοί περιστροφικοί διακόπτες.
Η αρχιτεκτονική του νέου Leon βασίζεται σε αυτή του συγγενούς VW Golf με το οποίο μοιράζονται τα ίδια μηχανικά μέρη. Το δάπεδο, η ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα, το σύστημα διεύθυνσης, οι κινητήρες και τα κιβώτια ταχυτήτων με την ελαφρώς πιο κοντή κλιμάκωση είναι κοινά, όπως άλλωστε συμβαίνει και με το Altea.
Η οδική συμπεριφορά του νέου Leon διαθέτει πιο έντονο το σπορ στοιχείο από την προηγούμενη και σου δίνει την εντύπωση πως πατά καλύτερα, τουλάχιστον στους ισπανικούς δρόμους. Η κλίση της εμπρός κολόνας περιορίζει κάπως την ορατότητα του οδηγού στα «κλειστά» κομμάτια του δρόμου, τα μικρά -σε επιφάνεια- πίσω παράθυρα αγχώνουν κάπως τους πίσω επιβάτες αλλά δεν μπορούμε να έχουμε «και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο».
Οι κλίσεις, πάντως, στις στροφές είναι περιορισμένες, η ποιότητα κύλισης βελτιωμένη, η αίσθηση του τιμονιού ικανοποιητική και ο επιλογέας εξαιρετικός σε ακρίβεια. Π
auto.in.gr
- Ξεκίνησε η πορεία στη μνήμη του Αλέξη Γρηγορόπουλου – Ποιοι δρόμοι έκλεισαν
- Πανιώνιος: Δύο οπαδοί κρατούνται σε νοσοκομείο στην Κωνσταντινούπολη, τους αφαιρέθηκαν κινητά και διαβατήρια
- ΗΠΑ: Με πιτζάμες και παντόφλες οι επιβάτες στα αεροδρόμια – Viral απάντηση στην οδηγία «ντυθείτε καλύτερα»
- Η σκοτεινή πίεση πίσω από τη Λάτσιο
- Πώς η γήρανση του πληθυσμού επιβαρύνει τα συνταξιοδοτικά συστήματα της Ευρώπης
- Ινδονησία: Πάνω από 900 οι νεκροί από τις πλημμύρες – Στους 400 ανέρχονται οι αγνοούμενοι
