Skoda Octavia5 Combi 2.0 FSI 4×4: Best ever Octavia Combi!
Η νέα γενιά Combi 4x4 διακρίνεται για τις επιδόσεις που προσφέρει ο δίλιτρος κινητήρας της, τους αχανείς χώρους, την ποιότητα κατασκευής και το αναβαθμισμένο σύστημα τετρακίνησης.
Νίκος Μαρινόπουλος
Κάποτε, τα Station Wagon μοντέλα είχαν ταυτιστεί περισσότερο με την επαγγελματική παρά με την καθημερινή χρήση τους. Αυτή, τουλάχιστον, η εντύπωση επικρατούσε μέχρι και πριν από μερικά χρόνια, όταν τέτοιου είδους εκδόσεις ξεχώριζαν από την άκομψη εμφάνισή τους -που αρκετές φορές θύμιζε κουτί- και από την αυξημένη πρακτικότητά τους. Ευτυχώς, το πρώτο στοιχείο -η άχαρη εμφάνιση- τείνει να εξαλειφθεί κρίνοντας από τις πρόσφατες προτάσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών, ενώ το δεύτερο -οι μεγάλοι χώροι- εξακολουθεί να υπάρχει και μάλιστα βελτιωμένο σε μεγάλο βαθμό.
| Ταυτότητα |
| Κινητήρας: |
| 1.984κ.εκ. |
| Ισχύς: |
| 150 ίπποι/6.000σ.α.λ. |
| Ροπή: |
| 200Nm/3.500σ.α.λ. |
| Επιτάχυνση: |
| 0-100χλμ./ώρα σε 9,δλ |
| Τελ. ταχύτητα: |
| 202χλμ./ώρα |
| Tιμή βασικής έκδοσης: |
| 26.990 ευρώ |
| Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
| 28.190 ευρώ |
Μια από τις πιο αντιπροσωπευτικές προτάσεις του είδους είναι και η Octavia Combi της Skoda, η οποία έχει γνωρίσει μεγάλη απήχηση από το αγοραστικό κοινό, χάρη στις ισχυρές τετρακίνητες εκδόσεις της. Ενώ η πρώτη γενιά συνεχίζει να διατίθεται στην ελληνική αγορά και η Octavia5 κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους εδώ και περίπου έξι μήνες, η νέα Octavia5 Combi διατίθεται και στην χώρα μας εδώ και μερικές εβδομάδες. Κάποιους ίσως να τους μπερδεύει το γεγονός πως έχουν να επιλέξουν ανάμεσα στο παλιό και στο νέο Combi 4×4. Η τελική απόφαση όμως είναι πολύ πιο εύκολη από ό,τι φαίνεται, αρκεί να ληφθεί υπόψη το εξής: αν δεν τίθεται οικονομικό θέμα, σχετικά με τα περίπου 3.000 ευρώ που χωρίζουν τα δύο αυτοκίνητα, τότε συστήνεται ανεπιφύλακτα η νέα Octavia5 Combi 4×4.
Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν την ίδια ονομαστική ιπποδύναμη -150 ίππους- η οποία όμως αποδίδεται με εντελώς διαφορετικό τρόπο. Θα συμφωνήσουμε πως η νέα Combi δεν διαθέτει το εκρηκτικό -turbo- ταμπεραμέντo της παλιάς έκδοσης των 1.800κ.εκ. Ωστόσο, ο δίλιτρος κινητήρας FSI, που τοποθετείται σε διάφορα άλλα μοντέλα του ομίλου, κερδίζει τις εντυπώσεις με την γραμμική λειτουργία του και την σχετικά μειωμένη κατανάλωση καυσίμου -κάπου μεταξύ 12-14 λίτρων/100χλμ, σύμφωνα με το trip-computer.
Η ροπή που διαθέτει από τις χαμηλές στροφές είναι ικανοποιητική, η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού είναι άμεση ενώ το μοτέρ δείχνει αισθητά πιο ελαστικό όσο ο δείκτης του στροφόμετρου ανεβαίνει. Επίσης, το μοτέρ με το σύστημα άμεσου ψεκασμού, αποδείχτηκε λιγότερο θορυβώδες από το μικρότερο FSI των 1,6 λίτρων και σε αυτό συμβάλλει σημαντικά η ύπαρξη κιβωτίου έξι σχέσεων, το οποίο ρίχνει τις στροφές του κινητήρα σε χαμηλά επίπεδα.
Συνυπολογίζοντας την πολύ καλή ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου και τους ανύπαρκτους αεροδυναμικούς θορύβους -με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,30- το ταξίδι με την τετρακίνητη Octavia5 είναι πραγματική απόλαυση.
| Υπέρ | |
| Κινητήρας, επιδόσεις | |
| Ανετοι χώροι | |
| Ποιότητα κύλισης | |
| Βελτιωμένη τετρακίνηση | |
| Κατά | |
| Απόσβεση πίσω ανάρτησης στα δύσκολα κομμάτια | |
Αν και, σε σχέση με την hatchback Octavia, στον πίσω άξονα έχουν προστεθεί μερικά επιπλέον κιλά, λόγω της περισσότερης λαμαρίνας, το νέο Station Wagon της Skoda παρουσιάζει παρόμοια οδική συμπεριφορά, με μεγάλη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης στις καμπές. Στην θετική εικόνα του αυτοκινήτου στον δρόμο συμβάλλει ασφαλώς η μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς, μέσω του γνωστού ηλεκτροϋδραυλικού συμπλέκτη Haldex, ενώ η λειτουργία του όλου συστήματος έχει βελτιωθεί σημαντικά σε ό,τι αφορά στον χρόνο αντίδρασής του.
Με απενεργοποιημένο το ESP (ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας), ο μόνος τρόπος για να αποσταθεροποιήσεις το Combi 4×4 από την πορεία του είναι να τραβήξεις απότομα το πόδι σου από το γκάζι, σε μια πολύ κλειστή στροφή, αλλά και πάλι, οι αντιδράσεις του αμαξώματος είναι τόσο προοδευτικές που εύκολα το ελέγχεις. Μάλιστα, η τετρακίνητη Octavia αποδείχτηκε ιδιαίτερα διασκεδαστική στον χωματόδρομο όπου με κοφτές τιμονιές μπορείς εύκολα να γλιστρήσεις την ουρά της και να ευχαριστηθείς οδήγηση.
Δεδομένου πως η αίσθηση που αποκομίζεις από το τιμόνι, τα φρένα και τον επιλογέα των ταχυτήτων είναι η ίδια με αυτή της πεντάθυρης Octavia5, το μοναδικό σημείο που επιδέχεται ενστάσεις, αναφορικά με την εικόνα του αυτοκινήτου στον δρόμο, έχει να κάνει με την ρύθμιση της πίσω ανάρτησης. Στα δύσκολα κομμάτια, συγκεκριμένα όταν ο τροχός περνά πάνω από λακκούβες, η αντίδρασή της ήταν μάλλον ξερή. Εκτός από αυτό, δεν υπάρχει κανένα άλλο σημείο που να μπορεί, ουσιαστικά, να σκιάσει την θετική εικόνα που αποκομίζεις από την Octavia5 Combi 4×4, εντός ή εκτός ασφάλτου.
Εις τα ενδότερα
Η δημιουργία μιας οποιασδήποτε SW έκδοσης, δεν θα μπορούσε να απομακρυνθεί από την σχεδιαστική οδό της υπόλοιπης γκάμας. Η Octavia5 Combi δεν μπορεί να θεωρηθεί ένα μοντέλο που θα τραβήξει την προσοχή στον δρόμο αλλά σίγουρα η ισορροπημένη εμφάνισή της θα εκτιμηθεί δεόντως από τον οικογενειάρχη.
Παρ΄ όλο, λοιπόν, που δεν είναι τόσο ελκυστική όσο η Renault Laguna ή το Volvo V50, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί άκομψη. Απεναντίας μάλιστα, η αυστηρή της εμφάνιση δείχνει πως μπορεί να αντέξει στο πέρασμα του χρόνου, καθιστώντας το αυτοκίνητο διαχρονικό. Στο πίσω μέρος, το πετυχημένο τελείωμα της οροφής οφείλεται κατά ένα μεγάλο ποσοστό στην έντονη κλίση της, ενώ τα φωτιστικά σώματα, τα οποία όμως στερούνται σχεδιαστικής έμπνευσης, δένουν αρμονικά με το υπόλοιπο αμάξωμα.
Ας μην ξεχνάμε, πάντως, πως ο συγκεκριμένος τύπος αμαξώματος απευθύνεται σε ένα πολύ συγκεκριμένο αγοραστικό κοινό που αναζητά μεγάλους χώρους και αυξημένη πρακτικότητα. Στην πρόταση της Skoda, ο ενδιαφερόμενος θα βρει όλα τα παραπάνω και μάλιστα στον υπερθετικό βαθμό ενώ η ύπαρξη τετρακίνησης καθιστά την Octavia5 Combi ως μια έξυπνη και συγχρόνως οικονομική επιλογή έναντι του, όποιου, ανταγωνισμού.
Σε αντίθεση με ορισμένα πιο ελιτίστικα estate αυτοκίνητα, όπως, π.χ. η φινετσάτη Alfa Romeo Sportwagon, η Octavia5 Combi προσφέρει μεγαλύτερους χώρους για όλους τους επιβάτες. Στην τετρακίνητη έκδοση βέβαια περιορίζεται κάπως ο χώρος για τα πόδια του μεσαίου επιβάτη λόγω της ύπαρξης του τούνελ μετάδοσης, το οποίο όμως είναι χαμηλό σε ύψος και δεν φαίνεται ικανό να επηρεάσει σημαντικά τον ενδιαφερόμενο την στιγμή της τελικής απόφασης.
Tο εντυπωσιακότερο όμως προτέρημα της Octavia5 Combi είναι ο χώρος αποσκευών της. Όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, η χωρητικότητα των 580 λίτρων εκτινάσσεται στα 1.620 λίτρα, τιμές που την τοποθετούν στην κορυφή της κατηγορίας της αναφορικά με τον τομέα της πρακτικότητας.
Τι να τον κάνεις όμως τον τεράστιο χώρο, αν δεν μπορείς να φορτώσεις εύκολα ογκώδη αντικείμενα. Το γερμανικό μοντέλο είναι προσεγμένο και σε αυτόν τον τομέα μέχρι και την παραμικρή λεπτομέρεια καθώς διαθέτει επίπεδο χώρο φόρτωσης με αρκετά μεγάλο πλάτος. Tο κατώφλι φόρτωσης απέχει περίπου 60 εκατοστά από το έδαφος και επιτρέπει την εύκολη τοποθέτηση αντικειμένων με μεγάλο βάρος.
Το χρώμα του χρήματος
Η Octavia5 Combi εξοπλίζεται με δύο κινητήρες, τον δίλιτρο FSI και τον diesel TDI χωρητικότητας 1,9 λίτρων, απόδοσης 105 ίππων. Η τελευταία έκδοση στοιχίζει 29.690 ευρώ ενώ η βενζινοκίνητη διατίθεται με δύο επίπεδα εξοπλισμού, -Ambiente και Escape-, τα οποία κοστίζουν 26.990 και 28.190 ευρώ αντίστοιχα.
Στην βασική έκδοση, την Ambiente, περιλαμβάνονται τέσσερις αερόσακοι, τα συστήματα ABS, EDS, MSR και ASR, το air-condition, το ρυθμιζόμενο σε ύψος και απόσταση τιμόνι, το κεντρικό κλείδωμα, τα ηλεκτρικά παράθυρα, οι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέπτες, οι δερμάτινες επενδύσεις στο τιμόνι και στον επιλογέα ταχυτήτων, οι προβολείς ομίχλης, οι ράγες οροφής και οι ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών. Στην πλουσιότερη έκδοση, την Escape, προστίθενται ο αυτόματος κλιματισμός, το ESP, ο τηλεχειρισμός του κεντρικού κλειδώματος, το ράδιο-CD και οι ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Με τα στοιχεία της Escape εξοπλίζεται και η έκδοση diesel.
| Κινητήρας | |
| Κυβισμός | 1.984κ.εκ. |
| Κύλινδροι | 4 σε σειρά |
| Ισχύς (ίπποι) | 150/6.000σ.α.λ. |
| Ροπή (Νm) | 200/3.500σ.α.λ. |
| Θέση | Εμπρός/εγκάρσια |
| Μπλοκ/κεφαλή | Αλουμίνιο/αλουμίνιο |
| Τροφοδοσία | Αμεσου ψεκασμού |
| Διάμετρος x διαδρομή | 82,5×92,8 |
| Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
| Εκκεντροφόροι | 2 ΕΕΚ |
| Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 75 |
| Μετάδοση | |||
| Κίνηση | Τετρακίνηση | ||
| Κιβώτιο | Μηχανικό έξι σχέσεων | ||
| Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) | 1η | 3,78:1/ | 7,2 |
| 2η | 2,27:1/ | 13,6 | |
| 3η | 1,52:1/ | 19,2 | |
| 4η | 1,19:1/ | 25,2 | |
| 5η | 0,97:1/ | 32,1 | |
| 6η | 0,82:1/ | 33,8 | |
| Τελική σχέση διαφορικού | 4,27 | ||
| Ανάρτηση | |
| Εμπρός | Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος |
| Πίσω | Πολλαπλοί σύνδεμσοι, αντιστρεπτική ράβδος |
| Φρένα | |
| Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| Πίσω | Δίσκοι |
| ABS | Ναι |
| Τροχοί | |
| Διαστάσεις | 6,5Jx15 |
| Υλικό | Αλουμίνιο |
| Τύπος ελαστικών | Dunlop SP Sport |
| Ελαστικά | 205/55 R16 |
| Ρεζέρβα | Κανονικής διαμέτρου |
| Σύστημα διεύθυνσης | |
| Τύπος | Κρεμαγιέρα |
| Υποβοήθηση | Ηλεκτρομηχανική |
| Στροφές τιμονιού | 3,0 |
| Διάμετρος στροφής | 10,2 μέτρα |
| Διαστάσεις | |
| Μήκος | 4,572 μέτρα |
| Πλάτος | 1,769 μέτρα |
| Ύψος | 1,520 μέτρα |
| Μεταξόνιο | 2,578 μέτρα |
| Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) | 1.533/1.522 |
| Χώρος αποσκευών | 580 λίτρα |
| Βάρος | 1.430 κιλά |
| Αναλογία κιλών/ίππο | 9,5 |
| Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) | |
| Πόλη | 11,6 |
| Εκτός | 6,6 |
| Μέση | 8,4 |
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 60 |
| Αυτονομία | 714χλμ. (θεωρητική μέση) |
| Επιδόσεις | |
| Τελική ταχύτητα | 202χλμ./ώρα |
| 0-100χλμ./ώρα | 9,7 δευτερόλεπτα |
| Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4 | |||||||||||||
| |||||||||||||
| Μερικά χρόνια πριν η Alfa Romeo εισάγει στην γκάμα της το πρώτο της SUV, αποφάσισε να εμπλουτίσει την 156 με μια τετρακίνητη έκδοση η οποία ωστόσο συνδυάζεται με diesel κινητήρα. Οι δυνατότητές της πάντως στην άσφαλτο και στο χώμα είναι αξιόλογες αλλά η απαγόρευση σχετικά με την πετρελαιοκίνηση και η εμφάνιση της 159 σε μερικούς μήνες λειτουργούν ως ανασταλτικοί παράγοντες. Πόσο μάλλον όταν υπάρχει τo Skoda που κοστίζει περίπου 10.000 ευρώ λιγότερα. | |||||||||||||
| Mazda Sport Wagon Touring | |||||||||||||
| |||||||||||||
| H estate εκδοχή του 6 διακρίνεται για την ισορροπημένη οδική της συμπεριφορά, τους μεγάλους χώρους της και την καλή ποιότητα κατασκευής της. Το σύστημα τετρακίνησής της προσφέρει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και αποτελείται από συνεκτκό συμπλέκτη ο οποίος ελέγχεται ηλεκτρονικά. Από την άλλη όμως, η τιμή πώλησης του ιαπωνικού μοντέλου απομακρύνεται αρκετά από την αντίστοιχη του Skoda καθώς ξεπερνά ακόμα και αυτή του Tribute. | |||||||||||||
| Subaru Forester 2.0 | |||||||||||||
| |||||||||||||
| Με κοντό κιβώτιο, αυξημένη απόσταση από το έδαφος και κινητήρα boxer, το ατμοσφαιρικό μοντέλο της Subaru ξεφεύγει αρκετά από την λογική του Octavia5 Combi. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν θα πρέπει να ληφθεί υπόψη από τον υποψήφιο αγοραστή όταν μάλιστα η εμφάνισή του Forester παραπέμπει σε ένα διογκωμένο Station Wagon. Απέναντι στο μοντέλο της Skoda, υστερεί στην αίσθηση της πολυτέλειας και στις επιδόσεις, ωστόσο μπορεί να κινηθεί μακρύτερα εκτός δρόμου -λόγω και των κοντών σχέσεων- ενώ η τιμή πώλησής του κυμαίνεται περίπου στα ίδια επίπεδα. | |||||||||||||
auto.in.gr
- LIVE: Άστον Βίλα – Άρσεναλ
- ΗΠΑ: Τραγωδία στο Τενεσί – Παππούς και 3 μηνών εγγονή κατασπαράχθηκαν από τα σκυλιά της οικογένειας
- Live streaming: Ολυμπιακός – Πανσερραϊκός
- Ρωσικά drones και πύραυλοι έπληξαν σιδηροδρομικό κόμβο κοντά στο Κίεβο, λέει η Ουκρανία
- Byron: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης Μέγαρα, Ανατολική Μάνη, Ευρώτας και δύο κοινότητες στον Δήμο Μάνδρας
- Κρις Πρατ: Πρωταγωνιστεί σε ντοκιμαντέρ που εξερευνά τον κρυμμένο τάφο του Αγίου Πέτρου
