Νίκος Μαρινόπουλος

Σε μια κερδοφόρα κατηγορία, όπως είναι αυτή των μικρομεσαίων μοντέλων, το ρίσκο αποτελεί άγνωστη λέξη για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι πιο συγκρατημένες -όπως η Ford με το νέο Focus- αποφασίζουν να κινηθούν εκ του ασφαλούς, χωρίς να προβούν σε σχεδιαστικές εξάρσεις. Από την άλλη, οι πιο τολμηρές -όπως η Renault με το Megane- κάνουν την υπέρβαση και εισάγουν στην αγορά ριζοσπαστικά σχήματα ελπίζοντας να διαφοροποιηθούν και να κινήσουν το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού.



Έλα όμως που υπάρχει και μια τρίτη εκδοχή που αποστασιοποιείται από τον κανόνα του κατ εξοχήν κοινού αμαξώματος-όπως η Citroen με το C4- είτε πρόκειται για πεντάθυρο είτε για τρίθυρο. Μια περίπτωση που στα αυτιά του καλού μαρκετινίστα ακούγεται αρκετά έξυπνη αφού δίνει το δικαίωμα στον κατασκευαστή να μιλά για δύο διαφορετικά μοντέλα στην ίδια κατηγορία. Υπό αυτό το πρίσμα, οι αρμόδιοι για την οικογένεια του Opel Astra θέλησαν να ξεφύγουν από την λογική που θέλει την τρίθυρη έκδοση ως μια ακόμη με λιγότερες πόρτες από την οικογενειακή πεντάθυρη.

Άλλωστε, οι πωλήσεις της τελευταίας δείχνουν πως η πορεία της έχει εξασφαλιστεί καθώς κυκλοφορεί περισσότερο από ένα χρόνο στους ελληνικούς δρόμους και αν θέλετε έχει δημιουργήσει το δικό της κοινό. Η τρίθυρη που κοσμείται με τα διακριτικά GTC όφειλε να δημιουργήσει ένα νέο πελατολόγιο το οποίο αναζητά περισσότερο στιλ και σπορ ταπεραμέντο χωρίς συμβιβασμούς στον τομέα των χώρων.



Και αν πράγματι αυτά είναι τα ζητούμενα για κάποιον, τότε μπορούμε να πούμε πως το GTC εξετέλεσε την αποστολή του. Αν και η αισθητική είναι καθαρά υποκειμενικό θέμα, για εμάς αυτό είναι το πιο όμορφο Astra. Και δεν αναφερόμαστε στο εμπρός μέρος το οποίο αν και διαφέρει σε αρκετά σημεία παραπέμπουν ευθέως στα υπόλοιπα Astra.Το κλού στο GTC έχει να κάνει με την πίσω όψη η οποία μπορεί να μοιάζει με αυτή της hatchback έκδοσης -μιας και το ζητούμενο εδώ είναι η αναγνωρισιμότητα- αλλά οπτικά γοητεύει λόγω της δυναμικής της σχεδίασης.


Σύμφωνα με την Opel, ολόκληρο το αμάξωμα έχει ανασχεδιασθεί και μόνο το καπό καθώς και τα φτερά προέρχονται αυτούσια από το πεντάθυρο Astra. Σε σχέση όμως με το τελευταίο, το αμάξωμα του GTC βρίσκεται κατά 1,5 εκατοστά πιο κοντά στο οδόστρωμα, στοιχείο που τονίζει την σπορτίφ εικόνα του αυτοκινήτου και βελτιώνει τα οδικά του χαρακτηριστικά. Αν τώρα συγκρίνει κανείς τις διαστάσεις του GTC με την hatchback έκδοση συμπεραίνει πως, αν και τρίθυρο, το πρώτο είναι μεγαλύτερο σε μήκος κατά 3,9 εκατοστά -συνολικά 4,249 μέτρα- και κατά 4,1 εκατοστά σε πλάτος -1,794 μέτρα.



Χάρη στις αυξημένες διαστάσεις του, αυτόματα το GTC αποκτά ένα μεγάλο πλεονέκτημα που απουσιάζει από τις περισσότερες τρίθυρες εκδόσεις του ανταγωνισμού. Και αυτό το λέμε διότι οι χώροι, που θα διαπιστώσει κανείς ως επιβάτης, δεν διαφέρουν από τους διαθέσιμους στο πεντάθυρο Astra ενώ τολμούμε να πούμε πως δίνουν την εντύπωση πως είναι κάτι τις μεγαλύτεροι από αυτούς που προσφέρει, για παράδειγμα, το Renault Megane.


Συγκεκριμένα, οι πίσω επιβάτες έχουν περίσσεια χώρου για τα γόνατά τους ενώ η κλίση της οροφής στο πίσω μέρος είναι τέτοια που προσφέρει ικανοποιητικό χώρο και πάνω από τα κεφάλια. Το μοναδικό στοιχείο που ίσως ενοχλήσει τους κλειστοφοβικούς είναι η πιεσμένη αίσθηση από τα μικρά -πίσω- παράθυρα.



Στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης που έγινε στην Κωνσταντινούπολη συμβιώσαμε για περίπου ένα τριήμερο με την έκδοση των 1.600κ.εκ. του GTC. Οι εντυπώσεις που αποκομίσαμε οδηγώντας το τρίθυρο Astra στους ελληνικούς και στους τουρκικούς δρόμους μπορούμε να πούμε πως δεν διαφέρουν και πολύ από τις αντίστοιχες που αποκομίζει κανείς πίσω από το τιμόνι του πεντάθυρου μοντέλου. Φυσικά, η διαφορά ανάμεσα στο οικογενειακό setup του hatchback είναι αισθητή στο πιο σφιχτό GTC αλλά όχι και τόσο. Ευτυχώς όμως γιατί ούτως ή άλλως η καλή οδική συμπεριφορά του Astra δεν χρειάζεται περαιτέρω tuning που θα μετρίαζε την καλή απόσβεση που προσφέρει το GTC.



H γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τις γνωστές εκδόσεις της πεντάθυρης έκδοσης ενώ οι σημαντικότερες αλλαγές στον τομε΄λα των μηχανικών μερών αφορούν στην ανάρτηση και συγκεκριμένα στα πιο κοντά ελατήρια και στα πιο σφιχτά αμορτισέρ. Κατά τ άλλα, δεν υπάρχει καμία ουσιαστική αλλαγή, τουλάχιστον που να γίνεται αντιληπτή στον δρόμο, αφού και το σύστημα διεύθυνσης έχει μείνει απαράλλαχτο.



Ο κινητήρας των 105 ίππων χαρακτηρίζεται από την ραφιναρισμένη αλλά κάπως συγκρατημένη λειτουργία του ενώ οι επιδόσεις δεν φάνηκαν να είναι οι ίδιες μεταξύ των δύο εκδόσεων -GTC και hatchback- καθώς τα βάρη των αμαξωμάτων και η κλιμάκωση των κιβωτίων δεν διαφέρει σημαντικά. Αξίζει όμως να αναφερθούμε για ακόμα μια φορά στο σύστημα με την σπορ ανάρτηση, όπου με το πάτημα ενός διακόπτη στο ταμπλό, η ανάρτηση σκληραίνει αισθητά, το τιμόνι βαραίνει και το γκάζι γίνεται πιο άμεσο φτιάχνοντας την διάθεσή σου για να κινηθείς σε ταχύτερους ρυθμούς.



Το τρίθυρο Astra GTC διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού και σε τιμές πώλησης που διαφέρουν ελάχιστα από αυτές της πεντάθυρης. Συγκεκριμένα, η βασική έκδοση Enjoy περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- έξι αερόσακους, ABS, air-condition, ηλεκτρικά παράθυρα και εξωτερικούς καθρέπτες, κεντρικό κλείδωμα, ατσάλινες ζάντες 16 ιντσών και ελαστικά διαστάσεων 205/55.



Στην έκδοση Sport προστίθενται -μεταξύ άλλων- τα σπορ καθίσματα, η δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι, ο σπορ πίνακας οργάνων, οι ζάντες ελαφρού κράματος, η σπορ ανάρτηση IDS με διακόπτη ρύθμισης, οι προβολείς ομίχλης, τα χειριστήρια στο τιμόνι και τα πίσω δισκόφρενα. Στην κορυφαία, την Cosmo, περιλαμβάνονται όλα τα παραπάνω και επιπλέον διάφορα καλούδια όπως ο αυτόματος κλιματισμός, ο πίνακας πολλαπλών ενδείξεων και διάφορα άλλα.








































Έκδοση/ευρώ


GTC Enjoy


GTC Sport


GTC Cosmo










1.4 (90PS)


15.520


16.325


17.880


1.6 (105PS)


17.025


18.405


19.385


1.8 (125PS)



19.710


20.690


2.0 (200PS)



26.475


27.990

auto.in.gr