Chris Thorp / Auto Express

Πρόκειται για το πιο ενδιαφέρον μοντέλο της Nissan, την τελευταία δεκαετία, το οποίο θα κατασκευαστεί στην Αγγλία και το Αuto Εxpress ήταν το πρώτο περιοδικό, παγκοσμίως, που το οδήγησε. Το Τοne είχε αποκαλυφθεί στην έκθεση του Παρισιού τον περασμένο Σεπτέμβριο και δεν είναι τίποτε άλλο από μια γενναία προσπάθεια για να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ των supermini και των μικρομεσαίων οικογενειακών μοντέλων. Θα προσπαθήσει επίσης να προσελκύσει τους πελάτες των παραδοσιακών MPV. Έχει όμως συντονιστεί σωστά με τις ανάγκες των υποψήφιων αγοραστών, ή εκπέμπει σε λάθος συχνότητα;



Αποκομίζοντας θετικά σχόλια στην πρώτη του εμφάνιση, η cutting edge σχεδίαση δείχνει να βρίσκεται σε αρμονία με το υπόλοιπο αυτοκινητικό πλήθος. Παρά τις ομοιότητες με το Renault Modus, το μοντέλο της Nissan είναι πιο πλατύ και πιο μακρύ, αλλά όχι εξίσου ψηλό.









Η άποψή μας

Μπορεί να υποφέρει από κρίση ταυτότητας, αλλά αυτό το ελκυστικό hatchback είναι εξίσου πρακτικό με ένα μικρομεσαίο μοντέλο, χωρίς να διαθέτει MPV σχεδιασμό. Πρόκειται για μια νέα ιδέα στην κατηγορία ενώ και η οδική του συμπεριφορά αναμένεται να διαθέτει σπορτίφ στοιχεία, οπότε αναμένουμε με αρκετή αγωνία να οδηγήσουμε την έκδοση παραγωγής.


Το μπροστινό τμήμα κυριαρχείται από τη νέα γρίλια της ιαπωνικής εταιρείας που, από ότι δείχνουν τα πράγματα, θα υιοθετηθεί και σε άλλα μοντέλα της, ενώ τα φωτιστικά σώματα φαίνεται να προέρχονται από το Micra, αν και είναι μεγαλύτερα σε διαστάσεις.



Οι σχεδιαστές θέλησαν να αποφύγουν την κλασική κιβωτοειδή, τύπου MPV, σχεδίαση με αποτέλεσμα το Tone να είναι πιο χαμηλό και πιο μοντέρνο σε σχέση με τους ανταγωνιστές του. Ωστόσο, διατηρεί αρκετά από τα MPV στοιχεία, όπως η ανεστραμμένη πίσω κολόνα και τα, ψηλά τοποθετημένα, πίσω φωτιστικά σώματα.



Το Tone βασίζεται σε μία επιμηκυμένη πλατφόρμα του Micra και μπορεί να φιλοξενήσει πέντε επιβάτες στο ευρύχωρο και φωτεινό εσωτερικό του. Για την ώρα πάντως οι μηχανικοί της Nissan προσπαθούν να βρουν τρόπο ώστε να μπει στην παραγωγή η μεγάλη γυάλινη οροφή, αντί των δύο ηλιοροφών.



Οι πίσω επιβάτες έχουν άφθονο χώρο για τα κεφάλια τους, ενώ η πίσω σειρά καθισμάτων είναι συρόμενη, αντίστοιχη με αυτή του Micra. Ο όγκος του χώρου αποσκευών κυμαίνεται από 270 έως 370 λίτρα, κάτι που σημαίνει ότι οι χώροι του Tone είναι εφάμιλλοι με εκείνους πολλών μικρομεσαίων hatchback.



Από τη θέση του οδηγού, η κατάσταση είναι πολύ καλή, ακόμα και σε αυτό το μοντέλο προπαραγωγής, αφού το ταμπλό είναι εργονομικό και πολλά στοιχεία του θα μεταφερθούν και στα μοντέλα παραγωγής. Τα καθίσματα είναι άνετα και προσφέρουν αρκετά καλή πλευρική στήριξη στις στροφές.



Η, για την ώρα, ανώνυμη έκδοση παραγωγής του Tone εκτιμάται ότι θα είναι μία από τις τρεις που θα αντικαταστήσει το Almera. H δεύτερη παραμένει ακόμα απόρρητη, ενώ η τρίτη θα είναι τετρακίνητη, βασισμένη στο πρωτότυπο Qashqai που παρουσιάστηκε στη φετινή έκθεση της Γενεύης.



Η πρώτη, ωστόσο, που θα παρουσιαστεί επίσημα θα είναι η hatchback έκδοση ενώ οι ιθύνοντες της ιαπωνικής εταιρείας δηλώνουν ότι το νέο, πεντάθυρο, μοντέλο θα αρχίσει να παράγεται προς το τέλος του 2005, οπότε οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν το 2006.



Οι τιμές και τα επίπεδα εξοπλισμού δεν έχουν ακόμα αποσαφηνισθεί, αλλά οι αγοραστές δεν θα πρέπει να περιμένουν πολυτέλειες. Μπορεί το σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί να μεταφερθεί αυτούσιο από το Micra, άλλα στοιχεία εξοπλισμού όμως, όπως το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης, αναμένεται να περιλαμβάνονται στον προαιρετικό εξοπλισμό.



Κάτω από το καπό θα τοποθετηθούν δύο κινητήρες βενζίνης, αυτός των 1.400κ.εκ., που προέρχεται από το Micra, με απόδοση 88 ίππους και ένας 1.600κ.εκ., ισχύος 108 ίππων. Θα υπάρξουν επίσης δύο μοτέρ diesel 1.500κ.εκ. με ισχύ 64 ή 85 ίππους, ανάλογα με την έκδοση.



Οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρείας υποστηρίζουν ότι η έκδοση παραγωγής του Tone θα διαθέτει καλύτερο συνδυασμό άνεσης και οδικής συμπεριφοράς από τον αντίστοιχο των ανταγωνιστών του, ενώ και το μοντέλο που οδηγήσαμε δείχνει να εναρμονίζεται με αυτή τη λογική. Στόχο της Nissan αποτελεί η εξασφάλιση σπορτίφ οδικής συμπεριφοράς, με επίκεντρο τον οδηγό, με σφιχτή ανάρτηση και ακριβές τιμόνι, στοιχεία που υπήρχαν και στο πρωτότυπο που οδηγήσαμε.



Οι τιμές των βασικών εκδόσεων εκτιμάται ότι θα ξεκινούν από τα 15.000 ευρώ στην Αγγλία, προσφέροντας έτσι μία αρκετά καλή σχέση αξίας προς τιμή. Αν τελικά η έκδοση παραγωγής διαθέτει αντίστοιχα οδικά χαρακτηριστικά με το μοντέλο προπαραγωγής, τότε το Tone θα δυσκολέψει πολύ τον ανταγωνισμό του.



Auto Express