Το 2002 πέτυχε στα δάση της Ουαλίας την πρώτη του νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Την επόμενη χρονιά, στις ίδιες Ειδικές Διαδρομές, σφράγισε με μια ακόμα νίκη τον πρώτο του τίτλο. Φέτος, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, ο Petter Solberg, έφυγε από την Ουαλία έχοντας στις αποσκευές του το τρόπαιο του νικητή.

Ο φετινός αγώνας εξελίχθηκε και πάλι σε προσωπική μονομαχία μεταξύ του Νορβηγού πρωταθλητή και του Sebastien Loeb, με τον Γάλλο να προηγείται στο μεγαλύτερο διάστημα του αγώνα, αλλά να χάνει την πρώτη θέση στην προτελευταία ΕΔ. Στα 27,5 χιλιόμετρα αυτής της ΕΔ, και μετά από καταπληκτική οδήγηση, ο οδηγός της Subaru κατάφερε να καλύψει την εις βάρος του διαφορά των 3,5 δευτερολέπτων και να περάσει στην πρώτη θέση, αφήνοντας 5,7 δευτερόλεπτα πίσω του τον S.Loeb. Τα 2,45 χιλιόμετρα της υπερειδικής στο Cardiff, με την οποία ολοκληρώθηκε το Ράλι Ουαλίας, δεν ήταν αρκετά για να «απαντήσει» ο Γάλλος, o οποίος τερμάτισε στη δεύτερη θέση με διαφορά μόλις 6,3 δευτερόλεπτα.

«Ήταν ο δυσκολότερος τερματισμός που μπορώ να θυμηθώ» δήλωσε ο P.Solberg. «Δώσαμε μια εκπληκτική μάχη με τον S.Loeb και νομίζω ότι προσφέραμε μοναδικό θέαμα. Στα πρώτα χιλιόμετρα της Margam (σ.σ.: της προτελευταίας ΕΔ) οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες λόγω της δυνατής βροχής, αλλά όταν περάσαμε στο στεγνό κομμάτι αποφασίσαμε να τα δώσουμε όλα. Ήταν απίστευτο, δεν νομίζω ότι μπορώ να οδηγήσω πιο γρήγορα από ότι σε εκείνη την ΕΔ. Είχαμε αρκετό άγχος στη γραμμή της εκκίνησης, καθώς αρκούσε ένα λάθος για να τα χάσουμε όλα, αλλά τελικά τα καταφέραμε».

«Θα ήταν ψέμα αν έλεγα ότι δεν απογοητεύτηκα με το τελικό αποτέλεσμα» ανέφερε ο S.Loeb. «Ωστόσο, είμαι χαρούμενος για δύο λόγους. Πρώτον, χάρη στην Xsara μου, βρέθηκα πολύ κοντά στο να κερδίσω το Ράλι και δεύτερον, με τους βαθμούς της δεύτερης θέσης διατηρώ ακόμα όλες τις ελπίδες μου για τον τίτλο».

Ενώ απομένουν τέσσερα Ράλι για την ολοκλήρωση του φετινού πρωταθλήματος, ο οδηγός της Citroen προηγείται στη γενική κατάταξη με 92 βαθμούς. Στη δεύτερη θέση, με διαφορά 28 βαθμών, ακολουθεί ο περσινός πρωταθλητής P.Solberg, ενώ στην τρίτη βρίσκεται ο Markko Martin με 59 βαθμούς. Στο πρωτάθλημα Κατασκευαστών η Citroen, με 150 βαθμούς, δείχνει να έχει εξασφαλίσει και τον φετινό τίτλο, αφού η δεύτερη Ford βρίσκεται στους 112 βαθμούς και η, τρίτη, Subaru στους 91.

Ο M.Martin της Ford, με διαφορά περίπου τριών λεπτών από τους δύο πρώτους, τερμάτισε στην τρίτη θέση του Ράλι Ουαλίας, αφήνοντας πίσω του τον δεύτερο οδηγό της γαλλικής ομάδας, Carlos Sainz. Ο Francois Duval ολοκλήρωσε τον αγώνα στην πέμπτη θέση και συνέλεξε πολύτιμους βαθμούς για την Ford στο πρωτάθλημα Κατασκευαστών, ενώ οι Harri Rovanpera με Peugeot και Mikko Hirvonen με Subaru ολοκλήρωσαν το Ράλι στην έκτη και έβδομη θέση αντίστοιχα.

«Είναι καλό που ανεβήκαμε πάλι στο βάθρο και πετύχαμε ένα μοναδικό αποτέλεσμα για τη Ford. Είχαμε γρήγορο ρυθμό σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, αλλά δυστυχώς δεν ήταν αρκετός για να διεκδικήσουμε τη νίκη από τους P.Solberg και S.Loeb» δήλωσε ο M.Martin.

Μάχη για τον τελευταίο βαθμό της βαθμολογούμενης οκτάδας έδωσαν οι ιδιωτικές συμμετοχές των Manfred Stohl (Peugeot 206 WRC), Nicolas Vouilloz (Peugeot 206 WRC) και Antony Warmbold (Ford Focus RS WRC02), με τελικό νικητή τον πρώτο και τους δύο επόμενους να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα.

Ο Βρετανός Guy Wilks με Suzuki Ignis κέρδισε την κατηγορία JWRC και με τους δέκα βαθμούς πέρασε παράλληλα στην πρώτη θέση του βαθμολογικού της πίνακα με 26 βαθμούς. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο επίσης Βρετανός, Kris Meeke, με Opel Corsa, ενώ ο Kosti Katajamaki με Suzuki Ignis κατέλαβε την τρίτη θέση του βάθρου.

Επόμενος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος είναι το «νέο» Ράλι Ιταλίας, το οποίο άφησε τις ασφάλτινες διαδρομές του και μεταφέρθηκε στη Σαρδηνία και στις χωμάτινες ΕΔ γύρω από αυτή. Ο αγώνας θα διεξαχθεί τις πρώτες τρεις μέρες του Οκτωβρίου.