Ford Focus 2004: To νέο Focus είναι εδώ!
Μετά από έξι χρόνια παρουσίας στην αγορά και πωλήσεις που άγγιξαν τα 4 εκατομμύρια μονάδες, το Ford Focus παραδίδει τη σκυτάλη στην επόμενη γενιά.
Χρήστος Παπαχριστόπουλος
To σημαντικότερο, ίσως, αυτοκίνητο της χρονιάς, είναι έτοιμο για την επίσημη παρουσίαση του στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι. Η Ford έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες επίσημες φωτογραφίες της πολυαναμενόμενης νέας γενιάς του Focus. Ένα νέο μοντέλο, το οποίο καλείται, όχι μόνο, να αντικαταστήσει ένα από τα πιο εμπορικά αυτοκίνητα των τελευταίων έξι ετών, αλλά και να επιφορτιστεί με τον δύσκολο ρόλο του πρωταγωνιστή, στην δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών αυτοκινήτων, τα επόμενα χρόνια.
Οι πιο απλές σχεδιαστικές γραμμές του νέου μοντέλου, είναι λιγότερο επαναστατικές από αυτές της σημερινής έκδοσης και σίγουρα προκαλούν μικρότερη εντύπωση. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά εκπρόσωπος της Ford, αυτό ήταν και το ζητούμενο από το σχεδιαστικό τμήμα της εταιρείας: «Αυτό το μοντέλο θα πρέπει να θεωρείται ως ένα Focus MkII και όχι ως ένα εντελώς νέο εγχείρημα.
Η σχεδίαση της επόμενης γενιάς ήταν θέμα εξέλιξης και όχι επανάστασης. Κρατήσαμε, από την πρώτη γενιά του μοντέλου, όλα τα στοιχεία τα οποία ελκύουν τους ανθρώπους ενώ είναι ξεκάθαρο ότι το νέο Focus θα έπρεπε να μοιάζει με Ford ώστε να μπορεί να ενσωματωθεί στην υπόλοιπη οικογένεια».
Τόσο στην τρίθυρη όσο και στην πεντάθυρη έκδοση, τα κύρια χαρακτηριστικά είναι τα τοποθετημένα ψηλά φωτιστικά σώματα και η έντονα επικλινής πίσω πόρτα. Επιπλέον, η «new edge» σχεδίαση του απερχόμενου μοντέλου, έδωσε τη θέση της σε μια πιο συντηρητική φόρμα, η οποία είναι εμπνευσμένη από τα τελευταία μοντέλα της φίρμας.
Εύλογα, η εξωτερική του εμφάνιση είναι λιγότερο αξιομνημόνευτη, αλλά παρόλα αυτά είναι αρκετά συμμετρική, ενώ στην τρίθυρη έκδοση είναι και σχετικά σπορτίφ. Παρατηρήστε προσεκτικά κάποιες λεπτομέρειες, όπως τις βαμμένες, στο χρώμα του αμαξώματος, χειρολαβές στις πόρτες και τους ομοιόμορφα τονισμένους θόλους των τροχών και θα αρχίσετε να εκτιμάτε περισσότερο αυτή την premium αίσθηση που η εταιρεία προσπάθησε να δημιουργήσει. Η αίσθηση αυτή γίνεται περισσότερο εμφανής όταν παρατηρήσετε το εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Είναι φανερό ότι μετά την έντονη κριτική στο προηγούμενο μοντέλο σε τομείς όπως η εργονομία, οι χώροι και η ποιότητα, η Ford έδωσε μεγαλύτερη βαρύτητα στη σχεδίαση και την ποιότητα κατασκευή του θαλάμου επιβατών. Σε επίπεδο ποιότητας, το νέο Focus αναμένεται εφάμιλλο των κύριων αντιπάλων του, των Opel Astra και Volkswagen Golf V.
Σύμφωνα με τη Ford, το έντονα επικλινές πίσω παρμπρίζ, έχει μειώσει τον προσφερόμενο, για τα κεφάλια των επιβατών, χώρο μόνο κατά τέσσερα χιλιοστά. Όσον αφορά στα υπόλοιπα μεγέθη, το νέο Focus μεγάλωσε προς κάθε κατεύθυνση. Με μήκος 4,342 μέτρα, το νέο μοντέλο είναι 16,8 εκατοστά μακρύτερο από το αυτό που αντικαθιστά, ενώ αντίστοιχα το μεταξόνιο του έχει αυξηθεί κατά 13,8 εκατοστά. Παράλληλα, έχουν προστεθεί και 19 χιλιοστά για τους ώμους των πίσω επιβατών, οπότε το νέο Focus δεν θα δυσκολεύεται να φιλοξενήσει τρία άτομα στα πίσω καθίσματα.
Κατά, περίπου, 10% αυξήθηκε και ο χώρος αποσκευών. Και οι δύο εκδόσεις, τρίθυρη και πεντάθυρη, έχουν μεγάλη πέμπτη πόρτα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Η ονομαστική χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, τα 385 λίτρα, τοποθετεί το Focus στην κορυφή της κατηγορίας στο συγκεκριμένο τομέα, ενώ τα διαιρούμενα πίσω καθίσματα αυξάνουν το χώρο σε επίπεδα… Station Wagon.
Ίσως αναρωτηθείτε πώς ένα αυτοκίνητο με ρηξικέλευθη σχεδίαση αλλά συντηρητικό εσωτερικό κατόρθωσε να διατηρήσει την θέση του στη κορυφή των πωλήσεων. Η απάντηση βρίσκεται στην εκπληκτική οδική συμπεριφορά του, ακόμη και στις βασικές εκδόσεις, στοιχείο που υπάρχει, σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρείας, και στη νέα γενιά Focus και μάλιστα στον υπερθετικό βαθμό.
«Το νέο μοντέλο προχωράει ένα βήμα μπροστά στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς» εξηγεί εκπρόσωπος της εταιρείας. Καθώς χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα με τα Mazda 3 και Volvo S40, έχουμε ήδη μια υποψία για το τι πρέπει να περιμένουμε όταν βρεθούμε πίσω από το τιμόνι του. Στα χαρτιά, η νέα γενιά δεν έχει να επιδείξει κάποια σημαντική διαφορά όσον αφορά στις αναρτήσεις, αλλά οι μηχανικοί επεδίωξαν να εξασφαλίσουν κορυφαίο, για την κατηγορία, κράτημα και ακόμα καλύτερη ποιότητα κύλισης.
Το φαρδύτερο αμάξωμα και το μακρύτερο μεταξόνιο θα ωφελήσουν τη σταθερότητα, ενώ η άνετη μετακίνηση στον αυτοκινητόδρομο ήταν για τους τεχνικούς το ίδιο σημαντική με τη διατήρηση της ικανότητας του αυτοκινήτου στις στροφές. Το νέο Focus θα είναι διαθέσιμο σε μια αρκετά μεγάλη γκάμα κινητήρων, που θα ικανοποιούν κάθε γούστο και κάθε βαλάντιο.
Οι αγοραστές που προτιμούν κινητήρες βενζίνης, θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ των υπαρχόντων 1,4 λίτρων με 80 ίππους, 1,6 λίτρων με 100 ίππους και 2,0 λίτρων με 145 ίππους ή το νέο, μεταβλητού χρονισμού μοτέρ 1,6 Ti-VCT με απόδοση 115 ίππων. Η νέα έκδοση ST, θα εφοδιάζεται με V6 κινητήρα και θα προστεθεί στη γκάμα αργότερα.
Ο νέος hi-tech κινητήρας των 1,6 λίτρων, που υπόσχεται περισσότερη ροπή και μειωμένη κατά 5% κατανάλωση, αναμένεται να είναι και ο πιο δημοφιλής. Για την υπόλοιπη Ευρώπη –ελπίζουμε σύντομα και για τη χώρα μας- οι diesel κινητήρες αποτελούν πάντοτε μια καλή επιλογή για τους οδηγούς που υπολογίζουν πολύ την κατανάλωση καυσίμου και το νέο Focus θα προσφέρεται με τους πετρελαιοκινητήρες -1,6 λίτρων με 109 ίππους και 2,0 λίτρων με 136 ίππους- που τοποθετούνται και στο C-MAX.
Ανάλογα με την επιλογή κινητήρα, η δύναμη θα περνά στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητων κιβωτίων πέντε ή έξι σχέσεων, καθώς επίσης και μέσω συμβατικών αυτόματων ή CVT (Συνεχώς Μεταβαλλόμενων Σχέσεων).
Όταν το νέο Focus κυκλοφορήσει στους δρόμους της Ευρώπης τον Ιανουάριο, διαθέσιμες θα είναι οι τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις καθώς και μια πιο πρακτική Station Wagon έκδοση. Στον εξοπλισμό θα υπάρχει η δυνατότητα επιλογής μεταξύ των επιπέδων CL, LX, Zetec, Ghia και του ακόμη πληρέστερου Titanium.
Αν μετά από όλα αυτά συνεχίζετε να βλέπετε με σκεπτικισμό το νέο Focus, ξεπεράστε το. Δεν θα ήταν ποτέ δυνατόν για τους σχεδιαστές της Ford να προκαλέσουν στο κοινό έκπληξη, ανάλογη με αυτή της πρώτης γενιάς το 1998. Παρά το υποτονικό σχήμα, η πιο «ώριμη» αίσθηση που αποπνέει και η -φημολογούμενη- καλύτερη ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό του, μπορούν να αποδειχθούν αρκετά ώστε να κρατήσουν το Focus στην κορυφή των πωλήσεων. Μην ξεχνάτε άλλωστε ότι είναι Ford.
auto.in.gr
- Live streaming: Ρέθυμνο – Ολυμπιακός
- Μηνύματα ΣΥΡΙΖΑ και Νέας Αριστεράς για τα 17 χρόνια από τη δολοφονία Γρηγορόπουλου – «Σημάδεψε μια γενιά»
- Γάζα: Η διεθνής δύναμη σταθεροποίησης πρέπει να αναπτυχθεί στην κίτρινη γραμμή, λέει η Αίγυπτος
- Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2025: Τα «Όσκαρ» της ελληνικής ναυτιλίας
- Παναθηναϊκός: Με Λαφόν η αποστολή κόντρα στην ΑΕΛ Novibet (pic)
- Η Shein αντεπιτίθεται – Κατηγορεί τη Γαλλία για «κυνήγι μαγισσών»