Νίκος Μαρινόπουλος

Όπως και στο παραμύθι. Μόνο που στην προκειμένη περίπτωση δεν ήταν ούτε ο Αλή Μπαμπά αλλά ούτε κάποιος από τους σαράντα κλέφτες που βροντοφώναξαν για να αποκαλυφθεί ο νέος θησαυρός της Peugeot. Οι Γάλλοι απλά φρόντισαν να δημοσιεύσουν στην επίσημη ιστοσελίδα τους τις πρώτες φωτογραφίες για το μικρότερο κόσμημα που προστίθεται στην μπιζουτιέρα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Στο πλαίσιο του νέου αριθμητικού συστήματος ονομασίας όλων των Peugeot, το νέο μοντέλο σηματοδοτείται από τα διακριτικά 1007 αντί της λέξης Sesame που το χαρακτήριζε όταν αυτό παρουσιάστηκε, ως concept car, πριν από περίπου δύο χρόνια στο Παρίσι. Επί της ουσίας, ο Βενιαμίν της Peugeot φαίνεται πως θα κλέψει τις καρδιές όσων αναζητούν ένα στιλάτο και ευέλικτο αυτοκίνητο πόλης.

Προς το παρόν όμως δεν μπορούμε να βγάλουμε περισσότερα συμπεράσματα εκτός από αυτά που βλέπουν τα μάτια μας. Το εικονιζόμενο μοντέλο δεν αποτελεί απλώς ένα νέο παίχτη στην κατηγορία των mini, όπου πρωταγωνιστούν μοντέλα όπως το C2 της Citroen, το Panda της Fiat, το Atos της Hyundai και το Picanto της Kia. Το 1007 είναι η απάντηση που δίνουν οι Γάλλοι στους συμπατριώτες τους στην Renault η οποία αποκάλυψε πριν από μερικές εβδομάδες το Modus, μια επίσης νέα πρόταση στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης.

Αν μη τι άλλο, η εμφάνιση του 1007 κάνει ξεκάθαρη την θέση του γαλλικού μοντέλου τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στο αγοραστικό κοινό που αυτό απευθύνεται. Η οδός της επιτυχίας για αυτό προφανώς θα βασιστεί στην διαφορετικότητά του, χάρη στην κάπως ναζιάρικη εμφάνιση η οποία θα εκτιμηθεί δεόντως από το ασθενές φύλο χωρίς βέβαια να αποκλείονται οι προτιμήσεις του ισχυρού.

Στο 1007 δεν υπάρχουν πέντε αλλά τρεις πόρτες, εκ των οποίων οι δύο είναι συρόμενες. Έτσι δεν θα προβληματίζεστε κάθε φορά που παρκάρετε σε στενούς χώρους ή δίπλα σε κάποιο άλλο αυτοκίνητο, ακόμη και πολύ κοντά σε… τοίχο! Πιάνετε το χερούλι, τραβάτε την πόρτα προς τα πίσω, και… τσουπ, βρίσκεστε έξω από το αυτοκίνητο.

Αν τώρα βαριέστε την όλη διαδικασία θα πρέπει να γνωρίζετε πως θα υπάρχουν εκδόσεις με ηλεκτροκίνητες συρόμενες πόρτες, οι οποίες θα συνδυάζονται με ανάλογο κλειδί-τηλεχειριστήριο ώστε να τις ανοιγοκλείνετε από απόσταση. Τι σου είναι αυτό το μάρκετινγκ!

Ωστόσο, τα δύσκολα μάλλον έχουν να κάνουν με την πρόσβαση στις πίσω θέσεις καθώς από ό,τι μπορούμε να διακρίνουμε στις φωτογραφίες το άνοιγμα δείχνει να είναι μάλλον μικρό. Όσο για τους χώρους, θα πρέπει να κάνουμε υπομονή μέχρι την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου όπου θα έχουμε την ευκαιρία να βγάλουμε τα πρώτα μας συμπεράσματα.

Προς το παρόν, δεν μένει παρά να αρκεστούμε στις εξωτερικές διαστάσεις του. Το μήκος του, 3,73 μέτρα, είναι κατά 6,4 εκατοστά μεγαλύτερο από αυτό του Citroen C2 ενώ το ύψος του είναι κατά 7 εκατοστά μεγαλύτερο από εκείνο του Fiat Panda.

Ο σχεδιασμός στο εσωτερικό θυμίζει σε αρκετά σημεία τα μικρά C2 & C3 της αδερφής Citroen, όπως, για παράδειγμα, οι αεραγωγοί και ορισμένοι διακόπτες. Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως ανάλογα με το χρώμα του αμαξώματος θα υπάρχουν και διαφορετικοί συνδυασμοί απόχρωσης της επένδυσης των καθισμάτων και του ταμπλό.

Ένα στοιχείο που προξενεί εντύπωση είναι πως η βασική έκδοση κυβισμού ξεκινά από τα 1.400κ.εκ. και όχι από τα 1.100κ.εκ. όπως θα περίμενε κανείς. Τόσο το οκταβάλβιδο 1007 των 75 ίππων όσο και το δεκαεξαβάλβιδο των 90 ίππων θα συνδυάζονται -εκτός από το μηχανικό πεντάρι- και με ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που ονομάζεται 2 Tronic.

Η ονομασία του δικαιολογείται από τις δύο λειτουργίες του, την εντελώς αυτόματη ή την χειροκίνητη σειραϊκή, και προφανώς πρόκειται για την ίδια μονάδα με αυτή που τοποθετείται στις εκδόσεις Sensodrive της Citroen. Οι ίδιες επιλογές στην μετάδοση αφορούν και στην ισχυρότερη έκδοση των 1,6 λίτρων, ισχύος 110 ίππων, ενώ η γκάμα των diesel απαρτίζεται από μοτέρ τεχνολογίας HDi των 70 ίππων το οποίο θα συνδυάζεται αποκλειστικά με το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων.

Όπως ισχυρίζεται η γαλλική εταιρία, ο εξοπλισμός του 1007 πρόκειται να είναι ιδιαίτερα πλούσιος, ειδικά στον τομέα της παθητικής ασφάλειας όπου θα υπάρχουν περισσότεροι από επτά αερόσακοι συμπεριλαμβανομένου και αυτού για τα γόνατα του οδηγού όπως συμβαίνει και στο 407.

H έλευση του 1007 αναμένεται στην ελληνική αγορά την άνοιξη του 2005, διευρύνοντας τις επιλογές όποιου αναζητά ένα αυτοκίνητο πόλης με ευέλικτες διαστάσεις και στιλ. Το τελευταίο προφανώς θα δελεάσει μια σημαντική μερίδα υποψηφίων αγοραστών δημιουργώντας πρόβλημα σε ανταγωνιστικές προτάσεις -όπως οι κορεατικές- οι οποίες υπολείπονται στο συγκεκριμένο τομέα. Για να δούμε…

auto.in.gr