Alfa Romeo GT 2.0 Selespeed: Top model!
Η ισχυρή προσωπικότητα και ο δυνατός κινητήρας είναι τα όπλα της πανέμορφης μιλανέζας. Ωστόσο, η ομορφιά της δεν αρκεί από μόνη της για να στηρίξει τον χαρακτηρισμό σπορτ
Νίκος Μαρινόπουλος
Για διαφορετικούς λόγους, μερικά αυτοκίνητα αποτυπώνονται για πάντα στην μνήμη σου. Ένα από αυτά είναι η Alfa GT. Ένα πανέμορφο coupe, που με την πρώτη ματιά διεγείρει τις αισθήσεις. Σε τέτοιο βαθμό, που αν ανήκετε στην κατηγορία ατόμων που δεν τους αρέσει να γίνονται το επίκεντρο της προσοχής τότε θα μάλλον θα έχετε πρόβλημα αφού η GT καταφέρνει να παγιδεύει τα βλέμματα με μοναδικό τρόπο.
| Ταυτότητα |
| Κινητήρας: |
| 1.970κ.εκ. |
| Ισχύς: |
| 165 ίπποι/6.400σ.α.λ. |
| Ροπή: |
| 206Nm/3.250σ.α.λ. |
| Επιτάχυνση: |
| 0-100χλμ./ώρα σε 8,7δλ |
| Τελ. ταχύτητα: |
| 216χλμ./ώρα |
| Tιμή βασικής έκδοσης: |
| 36.100 ευρώ |
| Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
| 39.840 ευρώ |
Δικαιολογίες όμως για την επιλογή των ιταλών να μεταφέρουν σχεδόν αυτούσιο το DNA της 156 στην GT δεν υπάρχουν, ασχέτως αν αυτές δρομολογήθηκαν από το τμήμα μάρκετινγκ ή το λογιστήριο της εταιρίας λόγω κόστους. Κανείς δεν αμφισβητεί πως η Alfa κατασκευάζει αυτοκίνητα με μοναδική ιδιοσυγκρασία. Στην περίπτωση όμως ενός coupe μοντέλου, όπως η GT, η cuore της, η ψυχή της, θα έπρεπε να χτυπά σε πιο sportivο ρυθμούς από ότι στις 147 και 156.
Το ιταλικό coupe θα σε συναρπάσει με την αισθητική του, τον μοναδικό ήχου που εκπέμπει το μοτέρ και το κορυφαίο κράτημα που προσφέρει στον δρόμο. Κανένα όμως από τα παραπάνω στοιχεία δεν μπορεί να σου αλλάξει την αίσθηση πως βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι μιας 156. Για να μην δημιουργούνται λανθασμένες εντυπώσεις η γκρίνια μας δεν αφορά στα μηχανικά μέρη που μεταφέρθηκαν αυτούσια από την οικογενειακή 156 αλλά στο στήσιμο της GT.
| Υπέρ | |
| Σχεδιασμός | |
| Κινητήρας | |
| Ακρίβεια τιμονιού | |
| Χώροι-εξοπλισμός | |
| Κατά | |
| Αεροδυναμικοί θόρυβοι | |
| Στενός ηλεκτρονικός έλεγχος | |
| Κοντή διαδρομή ανάρτησης | |
Αναμφισβήτητα, το δέσιμο της ανάρτησης -διπλά ψαλίδια εμπρός, γόνατα με βραχίονες πίσω- με το άκαμπτο πλαίσιο της 156 είναι ένας πολύ καλός συνδυασμός χωρίς βέβαια να ξεχνάς το κοφτερό τιμόνι των 2,2 στροφών -με την αμεσότητα που διακρίνει όλες τις Alfa- και τα δυνατά φρένα -παρά το ευαίσθητο ABS. Το ίδιο ισχύει και για τον καταπληκτικό σε λειτουργία κινητήρα των 165 λίτρων, παρόλο που στην έκδοση Selespeed παρουσιάζεται περισσότερο λαίμαργος, αφού η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε περίπου στα 14 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Αυτό όμως με το οποίο δεν μπορείς να συμβιβαστείς στην GT, αφορά στην ευξεγενισμένη οδική της συμπεριφορά, καθώς δεν υπάρχει κάτι παραπάνω που να την διαφοροποιεί από την υπόλοιπη γκάμα. Και για να μην παρεξηγούμαστε, δεν υποστηρίζουμε, ούτε συστήνουμε ένα αγωνιστικό coupe με σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης που θα μεταφέρει την παραμικρή ανωμαλία του δρόμου στους επιβάτες. Ευτυχώς, κάτι τέτοιο δεν ισχύει στην GT η οποία προσφέρει ικανοποιητική άνεση, μολονότι στα δύσκολα κομμάτια η διαδρομή της ανάρτησης εξαντλείται σχετικά εύκολα και να επακολουθεί ο χαρακτηριστικός ξερός ήχος.
Αχ, αυτά τα ηλεκτρονικά!
Οι σημαντικότερες ενστάσεις μας, αφορούν στην λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας (VDC). Το ταλέντο της GT σκιάζεται από το διαρκώς παρόν VDC που εμφανίζεται είτε φρενάροντας ξεχωριστά τον κάθε τροχό είτε επεμβαίνοντας στη διαχείριση του κινητήρα. Η μόνη πρωτοβουλία που μπορεί να πάρει ο οδηγός αφορά στην απενεργοποίηση του ASR, το οποίο περιορίζει την ολίσθηση των τροχών κατά την εκκίνηση.
Στις 147 και 156, η αυτόματη εμπλοκή του -παρόλο που υπάρχει διακόπτης απενεργοποίησης- μπορεί να δικαιολογηθεί από τον οικογενειακό χαρακτήρα των αυτοκινήτων. Στην περίπτωση όμως του ιταλικού coupe γιατί να μην υπάρχει ένα μαγικό μπουτόν που δεν θα επιτρέπει στο VDC να ευνουχίζει το αυτοκίνητο;
Και μην βιαστείτε να σκεφτείτε πως πρωτίστως υπερέχει η ασφάλεια διότι θα μας βρείτε απόλυτα σύμφωνους. Θυμηθείτε όμως πως το πάτημα οποιουδήποτε διακόπτη αποτελεί συνειδητή επιλογή και είναι κρίμα να μην απολαμβάνεις αυτά που μπορεί θεωρητικά να σου δώσει ένα αυτοκίνητο όπως η GT.
Πιο γρήγορο το Selespeed…
Στα συστήματα που ελέγχονται ηλεκτρονικά συγκαταλέγεται και το ημιαυτόματο κιβώτιο Selespeed το οποίο διαθέτει ακριβώς τις ίδιες, πέντε, σχέσεις με το μηχανικό. Σε σχέση με την αντίστοιχη έκδοση της 147, η λειτουργία του Selespeed στην GT είναι σαφώς βελτιωμένη. Ο χρόνος μετάβασης από την μια σχέση στην άλλη έχει μειωθεί και η εμπλοκή είναι πιο ομαλή, χωρίς όμως η αλλαγή των ταχυτήτων να χαρακτηρίζεται αστραπιαία.
Στην ένδειξη City οι αλλαγές πραγματοποιούνται εντελώς αυτόματα. Αρκετές φορές όμως διαπιστώσαμε πως το κιβώτιο κρατούσε την ίδια σχέση, χωρίς να προχωρά στην επόμενη, ακόμα και όταν ο δείκτης του στροφόμετρου πλησίαζε στα κόκκινα. H ένδειξη Sport ενδείκνυται για γρήγορη οδήγηση αφού η αλλαγή των σχέσεων γίνεται εντελώς χειροκίνητα, από τον επιλογέα (+/-) ή από τα paddles, που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, χωρίς το κιβώτιο να προχωρά στην επόμενη σχέση ακόμα και όταν ακουστεί ο κόφτης.
Ούτε ακριβή αλλά ούτε και φτηνή…
Η επιλογή της έκδοσης με το μηχανικό κιβώτιο φαίνεται να είναι σοφότερη αφού η συμμετοχή στην οδήγηση είναι αμεσότερη ενώ ας μην ξεχνάμε πως στην τσέπη μας μένουν και 1.750 ευρώ περισσότερα. Το συγκεκριμένο ποσό βέβαια ακούγεται σχετικά μικρό αν σκεφτείς πως η GT κοστίζει στην έκδοση Distinctive Selespeed 34.700 ευρώ και στην βασική έκδοση με το απλό κιβώτιο 30.600 ευρώ.
Ο εξοπλισμός της φυσικά περιλαμβάνει όλα τα κομφόρ όπως -μεταξύ άλλων- έξι αερόσακους, ABS, VDC (ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας), ASR (σύστημα ελέγχου πρόσφυσης), σύστημα αυτόματου κλιματισμού δύο ζωνών, ζάντες 16 ιντσών, δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι, cruise control, ράδιο-CD, δερμάτινο σαλόνι, ηχοσύστημα της BOSE με MP3-player και χειριστήρια στο τιμόνι, το πακέτο Clima (με αισθητήρες βροχής, οσμής και θαμπώματος) και το πακέτο Comfort (με τρίτο πίσω προσκέφαλο, μεσαία πίσω ζώνη και πίσω υποβραχιόνιο).
Η πρόταση της Αlfa Romeo στα coupe σίγουρα δελεάζει έστω και αν μια μερίδα των υποψήφιων αγοραστών να απογοητευθεί λόγω των ισχυρών γενετικών δεσμών με την εξίσου αξιόλογη 156. Αν οι χώροι για τους πίσω επιβάτες δεν αποτελούν πρόβλημα η διαφορά των 1.330 ευρώ ανάμεσα στις δίλιτρες εκδόσεις Selespeed των 156 και GT θεωρείται πολύ μικρή. Ποιος άλλωστε δεν θα ήθελε να βρίσκεται στο κάθισμα της γοητευτικής GT;
| Κινητήρας | |
| Κυβισμός | 1.970κ.εκ. |
| Κύλινδροι | 4 σε σειρά |
| Ισχύς (ίπποι) | 165/6.400σ.α.λ. |
| Ροπή (Νm) | 206/3.250σ.α.λ. |
| Θέση | Εμπρός/εγκάρσια |
| Μπλοκ/κεφαλή | Χυτοσίδηρος/αλουμίνιο |
| Τροφοδοσία | Άμεσου ψεκασμού |
| Διάμετρος x διαδρομή | 83,0×91,0 |
| Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
| Εκκεντροφόροι | 2 ΕΕΚ |
| Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 83,8 |
| Μετάδοση | |||
| Κίνηση | Εμπρός | ||
| Κιβώτιο | Ημιαυτόματο πέντε σχέσεων | ||
| Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) | 1η | 3,909:1/ | 7,9 |
| 2η | 2,238:1/ | 13,8 | |
| 3η | 1,520:1/ | 20,3 | |
| 4η | 1,156:1/ | 26,7 | |
| 5η | 0,946:1/ | 32,6 | |
| Τελική σχέση διαφορικού | 3,733 | ||
| Ανάρτηση | |
| Εμπρός | Γόνατα McPherson με διπλά ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική ράβδος |
| Πίσω | Γόνατα McPherson με εγκάρσιους και διαμήκεις βραχίονες, αντιστρεπτική ράβδος |
| Φρένα | |
| Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| Πίσω | Δίσκοι |
| ABS | Ναι |
| Τροχοί | |
| Διαστάσεις | 7,0×16 |
| Υλικό | Αλουμίνιο |
| Τύπος ελαστικών | Pirelli P7000 |
| Ελαστικά | 205/55 ZR16 |
| Ρεζέρβα | Κανονικής διαμέτρου |
| Σύστημα διεύθυνσης | |
| Τύπος | Κρεμαγιέρα |
| Υποβοήθηση | Υδραυλική |
| Στροφές τιμονιού | 2,2 |
| Διάμετρος στροφής | 11,5 μέτρα |
| Διαστάσεις | |
| Μήκος | 4,489 μέτρα |
| Πλάτος | 1,763 μέτρα |
| Ύψος | 1,362 μέτρα |
| Μεταξόνιο | 2,596 μέτρα |
| Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) | 1.524/1.510 |
| Χώρος αποσκευών | 320 λίτρα |
| Βάρος | 1.320 κιλά |
| Αναλογία κιλών/ίππο | 8,0 |
| Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) | |
| Πόλη | 12,3 |
| Εκτός | 6,8 |
| Μέση | 8,7 |
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 63 |
| Αυτονομία | 724χλμ. (θεωρητική μέση) |
| Επιδόσεις | |
| Τελική ταχύτητα | 216χλμ./ώρα |
| 0-100χλμ./ώρα | 8,7δευτερόλεπτα |
auto.in.gr
- Live streaming: Ρέθυμνο – Ολυμπιακός
- Μηνύματα ΣΥΡΙΖΑ και Νέας Αριστεράς για τα 17 χρόνια από τη δολοφονία Γρηγορόπουλου – «Σημάδεψε μια γενιά»
- Γάζα: Η διεθνής δύναμη σταθεροποίησης πρέπει να αναπτυχθεί στην κίτρινη γραμμή, λέει η Αίγυπτος
- Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2025: Τα «Όσκαρ» της ελληνικής ναυτιλίας
- Παναθηναϊκός: Με Λαφόν η αποστολή κόντρα στην ΑΕΛ Novibet (pic)
- Η Shein αντεπιτίθεται – Κατηγορεί τη Γαλλία για «κυνήγι μαγισσών»