Σικάγο: Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας που κάνουν χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή αναπτύσσουν καλύτερες ικανότητες μάθησης σε σχέση με τα παιδιά που αποφεύγουν την τεχνολογία, σύμφωνα με άρθρο του επιστημονικού εντύπου Pediatrics.

Ερευνητές των Πανεπιστημίωντου Ντιτρόιτ και του Οχάιο με επικεφαλής τον Δρ Xiaoming Li, έθεσαν υπό ιατρική παρακολούθηση 122 παιδιά, ηλικίας από 3 έως 5 ετών, και παρατήρησαν πως τα παιδιά που ασχολούνταν με κάποιον ηλεκτρονικό υπολογιστή στο σχολείο ή στο σπίτι,τρεις μετέσσερις φορές την εβδομάδα, από μόνα τους ή παρέα με κάποιο συνομήλικο ή ενήλικο άτομο, κατάφεραν να πετύχουν καλύτερα αποτελέσματα σε δοκιμασίες που αφορούσαν τις πνευματικές ικανότητες τους.

Παλαιότερες μελέτες έχουν επίσης καταδείξει τη σχέση της χρήσης ηλεκτρονικού υπολογιστή με τον αυξημένο βαθμό ευφυΐας των παιδιών που τον χρησιμοποιούν. Ωστόσο, πολλοί επιστήμονες διαφωνούν με αυτήν την άποψη, θεωρώντας πως οι υπολογιστές υποκαθιστούν άλλες απαραίτητες παιδικές ασχολίες, όπως την ενασχόληση με παιδικά παιχνίδια και την παρέα με φίλους.

Ο Δρ Xiaoming Li, τονίζει πως η ωφέλεια από την ενασχόληση των παιδιών με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές δεν προέκυψε από την ενασχόλησή τους με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια που τους συνοδεύουν.

Ωστόσο, επισημαίνει πωςη έρευνα παρουσιάζει κάποιεςελλείψεις, καθώς τα συμπεράσματα βασίστηκαν σε εκτιμήσεις των γονέων όσον αφορά το χρόνο που ξοδεύουν τα παιδιά μπροστά σε ένα υπολογιστή.

«Τα παιδιά χρησιμοποιούν τους υπολογιστές με πολλούς διαφορετικούς τρόπους: πληκτρολογούν, παίζουν παιχνίδια, κάνουν χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού, παίζουν με το ποντίκι, βλέπουν εικόνες και μιμούνται τους δικούς τους όταν κάθονται μπροστά στο μηχάνημα», εξηγεί ο Δρ Li.

health.in.gr