Επιμέλεια:

Επιμέλεια:

Φυσική

Ε: Έχω μια άλλη άποψη για το 3 ερώτημα του 2 θέματος στη φυσική Γ Λυκείου. Η ενέργεια σύνδεσης του αρχικού πυρήνα είναι 1600Mev ενώ η συνόλικη των θυγατρικών είναι 1760Mev δηλαδή μεγαλύτερη. Δηλαδή απαιτείται μεγαλύτερη ενέργεια για να απομακρύνουμε τα πρωτόνια και τα νετρόνια που αποτελούν τον πυρύνα για να μην υπάρχει καμιά αλληλεπίδραση μεταξύ τους. Αρα η μάζα των προιόντων είναι μεγαλύτερη από τη μάζα των αντιδρόντων. Συνεπώς το ΔΜ είναι μικρότερο του μηδενός. Δηλαδή είναι ενδόθερμη. Αυτό εξηγείται από το ότι η κινητική ενέργεια των αντιδρόντων μετατράπηκε σε μάζα στα προιόντα.

Α: Ο συλλογισμός είναι σωστός έως τη φράση μεταξύ τους. Η σωστή συνέχεια είναι:
Άρα το συνολικό ΔΜ των προϊόντων είναι μεγαλύτερο από το ΔΜ των αντιδρώντων. Αρα η μάζα των προϊόντων είναι μικρότερη. Συγχέεις το ΔΜ ενός πυρήνα με τη μεταβολή της συνολικής μάζας κατά την αντίδραση.

Ε: στο τριτο θεμα τησ φυσικης γενικης ζητουσε το λmin. Αν γραψεις σωστα τον τυπο και αντικαταστησεις τα σωστα νουμερα και κανεις λαθος στην πραξη στο τελος απο τις 8 μοναδες ποσες θα κοψουν? ευχαριστω

Α: Τουλάχιστον 2 μόρια.

Ε: ΘΕΜΑ 3γ Φυσική ΓΠ: εγραψα: αποδοση=Ι/Ι οπου Ι το ρευμα που βρηκα στο (3α)
απο την σχεση αυτη βρισκω το Ι δηλαδή το Ι που αποδιδεται τελικά ετσι: Ρχ=Ι* V =6.4W βρηκα δηλαδη σωστο αποτελεσμα αλλα στην αποδοση εβαλα ρευμα προς ρευμα και οχι ισχυ προς ισχυ. ειναι λαθος; θα μου κοψουν όλα τα μορια; ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ !

Α: Είναι λάθος. Όλα τα μόρια.

Ε: ειναι η τριτη φορα που στελνω και ακομα δεν εχω παρει απαντηση.μπορειτε να μου πειτε σας παρακαλω αν τα φετινα θεματα της φυσικης γενικησ παιδειας θεωρουνται ευκολα….. ευχαριστω…

Α: Ήταν θέματα κλιμακωτής δυσκολίας για καλά προετοιμασμένους μαθητές.

Ε: Γιατι δεν ειναι στι τελαιυταιο ερωτημα ΔΚ/ΔΤ=Ρ=(Ιεπ)στο τετραγωνο επι R του ΚΛ;Ευχαριστω

Ε: Πως εξαφανίζεται το 1/2 της κινητικής ενέργειας και ο τύπος καταλήγει σε ΣF*u?



Ε: Μπορείτε να μου εξηγήσετε γιατί η πρόταση α του ΘΕΜΑΤΟΣ 1.5 ΕΙΝΑΙ σωστή (Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΦΥΣΙΚΗ ΘΕΤ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ); Αφού στη σελ 37 του σχολικου βιβλίου δεν αναφέρεται κάτι τέτοιο.

Α: Στην κατάσταση θερμοδυναμικής ισορροπίας πρέπει οι θερμοδυναμικές μεταβλητές που το περιγράφουν να είναι σταθερές σε όλη την έκτασή του και σταθερές με το χρόνο.

Ε: Στο 1ο θέμα των εξετάσεων φυσικής κατ.Β λυκείου στο 5ο ερώτημα η πρώτη ερώτηση Ενα σύστημα βρίσκεται σε κατάσταση θερμοδυναμικής.. ¨δεν μπορούμε να θεωρήσουμε ότι κατά τη διάρκεια αντιστρεπτής μεταβολής το σύστημα ενώ βρίσκεται σε Κ.Θ.Ι συνεχώς, αλλάζει θερμοδυναμικές μεταβλητές? Αν το ερώτημα έλεγε στην ίδια κατάσταση Θ.Ι ΣΊΓΟΥΡΑ η  απάντηση θα ήταν ΣΩΣΤΟ.Τώρα όμως δεν έχει ασάφια η ερώτηση? Εγω απάντησα λάθος με βάση την παραπάνω λογική.

Α: Στην αντιστρεπτή μεταβολή (θεωρούμε ότι γίνεται πάρα πολύ αργά), το σύστημα περνά από διαδοχικές διαφορετικές Κ.Θ.Ι. Στη συγκεκριμένη πρόταση το αέριο βρίσκεται σε 1 Κ.Θ.Ι.

Ε: Θα ήθελα να σας ζητήσω να βαθμολογήσετε με 1-5 (5 πολύ δύσκολα) τα θέματα φυσικής κατεύθυνσης β λυκείου. Από συζητήσεις με συμμαθητές μου κι άλλα παιδιά μέσω ίντερνετ, καταλήξαμε στο ότι ήταν αρκετά δύσκολα (συμπεριλαμβάνεται και η θεωρία). Στην ΕΤ3, στην εκπομπή για τις απαντήσεις των θεμάτων δεν έκαναν κάποιο σχετικό σχόλιο. Θα ήθελα να μου απαντήσετε εσείς αν είναι εύκολο.

Α: Ήταν αρκετά δύσκολα σε σχέση με προηγούμενα θέματα.

Ε: ΕΠΕΙΔΗ ΣΤΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΜΟΥ ΕΙΠΑΝ ΟΤΙ ΤΟ ΘΕΜΑ 1) ΕΡΩΤΗΣΗ 5α
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΑ ΔΙΑΤΥΠΩΜΕΝΟ ΤΕΛΙΚΑ ΠΟΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΣΩΣΤΗ?

Α: Η πρόταση είναι σωστή, αφού στην κατάσταση θερμοδυναμικής ισορροπίας πρέπει οι θερμοδυναμικές μεταβλητές να διατηρούνται σταθερές με το χρόνο σε όλη την έκταση του αερίου.

Ε: Ομογενής ράβδος μήκους L και μάζας M μπορεί να περιστρέφεται γύρω από οριζόντιο άξονα ο οποίος διέρχεται γύρω από το ένα άκρο της. Η ράβδος ισορροπεί αρχικά στην κατακόρυφη θέση. Σφαίρα μάζας m κινείται οριζοντια με ταχύτητα u, διαπερνά τη ράβδο σε απόσταση L/5 από το ελεύθερο άκρο της και εξέρχεται από αυτή με ταχύτητα u. Ποια είναι η γωνιακή ταχύτητα της ράβδου ακριβώς μετά την κρούση;

Ε: γεία σας,στο 2.2 της φυσικής β λυκείου στην αιτιολόγηση ξεκίνησα απο το διάγραμμα και έφτασα στο οτι n1>n2 το οποίο είπα ισχύει απο την υπόθεση. Σωστό είναι?

Α: Αν έχεις κάνει σωστή αιτιολόγηση είναι σωστό.

Ε: ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ. ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΚΑΙ ΒΓΑΛΕΙ ΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΟΤΙ Η ΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ 1 VOLT ΠΟΣΑ ΜΟΡΙΑ ΘΑ ΧΑΣΕΙ;

Α: Θα χάσει τα 8 μόρια του ερωτήματος.

Ε: Φυσική κατεύθυνσης Β΄ Λυκείου. Στο 4ο θέμα στο 2ο ερώτημα που ζητά την τάση στα άκρα ΚΛ γιατι είναι V=IR1=2V και όχι V=IR=1V;



Ε: Στο τελευταίο θέμα της Φυσικης Κατεύθυνσης Β Λυκείου Ενιαίου χρησιμοποιηθηκε η σχέση ΔΚ/Δt=ΣFu. Αυτή δεν ισχύει μόνον όταν η ταχύτητα είανι σταθερή? (Α΄ Λυκειου Κόκοτας σελ. 237).  Όμως η κίνηση της ράβδου δεν είναιευθ. ομαλή. Γιατί χρησιμοποιήθηκε αυτός ο τύπος?

Ε: γεια σας, στο 4ο θεμα στο τελευταιο ερωτημα στην φυσική κατεύθηνσης β λυκείου έγραψα κατευθειαν ότι ΔΚ/Δt=ΣF επι την ταχυτητα.Θα μου κοψουν? αν ναι πόσο?

Α: Δεν πρέπει να σου κόψουν.

Ε: Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΦΥΣΙΚΗ ΓΕΝ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Στο δεύτερο θέμα, στην πρώτη άσκηση, ενώ έγραψα σωστά το νόμο του Κουλόμπ, ξέχασα να υψώσω την απόσταση στο τετράγωνο και η δύναμη βγήκε 2F. Όμως ο τύπος και η μεθοδολογία είναι σωστή. Θα το κόψουν όλο;

Α: Μάλλον θα το κόψουν όλο.

Ε: Στη φυσικη κατ. στο τελευταιο θεμα που ζητουσε το ΔΚ/ΔΤ πηρα το τυπο οπως εχει σε μια ασκηση του βιβλιου(5.60) ΔΚ/ΔΤ=P=ΙxΙxRολ και δε βρηκα το σωστο αποτελεσμα.Πότε μπορουμε να χρησιμοποιουμε αυτον τον τύπο? Ευχαριστω

Ε: Exo mperdeutei me ta stasima kimata. To biblio leei oti i exisoseis pou exei isxioun an gia x=0 exo koilia. Pote theoroume t =0? Kai poso theoroume to y gia t=0 ? Oi grafikes parastaseis ton stasimon pou exei sto vivlio einai y-x h y-t. Giati se ola ta diagramata stin thesi 0 i to y einai 2A ? Telos stin simboli, an zitaei tis theseis aposbesis se ena euthigrammo tmima AB opou A , B oi dio piges tote tha anazitoume gia ta simeia A<=d<=b h mono gia ta simeia anamesA stis piges ?

Α: Με βάση την εξίσωση που περιγράφει το στάσιμο στο βιβλίο, t = 0 θεωρείται η χρονική στιγμή που το σημείο x = 0 έχει y = 0 και V > 0.
Οι γραφικές παραστάσεις στη σελίδα 53 είναι στιγμιότυπα δηλαδή y – x.
Στη θέση x = 0 ισχύει Α΄ = 2Α αλλά το y εξαρτάται από τη χρονική στιγμή που δίδεται το στιγμιότυπο.
Στο ερώτημα της συμβολής έτσι που διατυπώνεται βάζουμε και το ίσον. Εκτός αν ζητάει τα σημεία ανάμεσα στις δύο πηγές.

Ε: στη μαγνητικη φιαλη το φορτιο εκτελει ταλαντωση; H ταχυτητα μηδενιζεται η δεν μηδενιζεται στιγμιαια και επομενως δεν υπαρχει ταλαντωση;

Ε: ΓΕΙΑ ΣΑΣ.ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΟΤΕ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΤΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΘΕΩΡΗΜΑΤΑ:ΕΡΓΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ,ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ,ΑΡΧΗ ΔΙΑΤΑΡΑΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ.ΠΟΤΕ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΤΟ ΚΑΘΕΝΑ. 

Α: ΟΛΑ ΤΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΘΕΩΡΗΜΑΤΑ πρακτικά χρησιμοποιούνται σε ερωτήματα που δεν ζητείται ή δίδεται χρόνος.
Η Α.Δ.Ε. ισχύει παντού.
Το Θ.Μ.Κ.Ε. σε προβλήματα μηχανικής που οι ενεργειακοί μετασχηματισμοί γίνονται μόνο μέσω έργων.
Η Α.Δ.Μ.Ε. ισχύει σε σώματα που ενεργούν συντηρητικές δυνάμεις. Αν ενεργούν μη συντηρητικές πρέπει να μην εκτελούν έργο.

Ε: apantiste moy kyrie stin askisi:ena plaisio strefetai se magnitiko pedio kata 360 mires.sthn diarkia tvn 180 moiron apo mia diatomh dierxete fortio -10c eno sthn diarkia ton allon 180 moiron dierxete fortio 10c.to fortio poy αναπτυχθηκε einai 0c i einai 20 c;

Α: Με βάση το νόμο του Neumann το φορτίο που μετατοπίζεται από μια διατομή του πλαισίου έχει αλγεβρική τιμή μηδέν. (Το ολικό φορτίο που αναπτύσσεται στο κύκλωμα είναι 20C).

Ε: Έχω την εξής απορία:Έστω ένα σώμα εκτελει δύο διαφορετικές ταλαντώσεις με εξισώσεις:χ1=Α1ημ(ωt+φ1) και χ2=Α2ημ(ωt+φ2).Ποια θα είναι η εξίσωση της σύνθετης ταλάντωσης?
Ισχύει ημφ1+ημφ2
εφθ=———-
συνφ1+συνφ2

ή    Α2ημ(φ2-φ1)
εφθ=—————
   Α1+Α2συν(φ2-φ1)?
(έστω φ2>φ1)

Α:                Α2ημ(φ2-φ1)

    ΣΩΣΤΟ: εφθ=—————

               Α1+Α2συν(φ2-φ1)

Ε: θα μπορούσατε να μου υποδείξετε τις ασκήσεις και ερωτήσεις κλειδιά των κεφαλαίων 1,2,3,4 της φυσικής β λυκείου.

Α: Δεν υπάρχουν S.O.S.

Ε: ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΚΑΝΩ 2 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
1)ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΕΓΕΡΣΗ ΕΝΟΣ ΑΤΟΜΟΥ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ ΑΠΟ ΕΝΑ ΦΩΤΟΝΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ ΦΩΤΟΝΙΟ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ;ΑΝ ΤΥΧΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΛΙΓΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΟ ΦΩΤΟΝΙΟ ΘΑ ΔΙΕΓΕΡΘΕΙ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ; ΚΑΙ ΑΝ ΝΑΙ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ;
2)ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΕΘΗ k,e,μαζα e,h,c,ακτινα bohr και ενεργεια e gia n=1 ,ποια
πρεπει να ξερουμε απεξω κ ποια θα δινονται;

Α: 1. Πρέπει το φωτόνια να έχει ακριβώς ίση ενέργεια μεταξύ των 2 επιτρεπόμενων ενεργειακών σταθμών. Αν δε συμβαίνει αυτό, το άτομο δε διεγείρεται καθόλου.
2. Θα δίνονται τα k,e,m,h,c που είναι παγκόσμιες σταθερές.

Ε: Κεφάλαιο 2, Ακτίνες Χ: Το λmin στις Ακτίνες Χ αναφέρεται στο συνεχές ή στο γραμμικό φάσμα;

Α: Είναι το λmin του συνεχούς φάσματος.

Ε: Γεια σας ! ! Θα ήθελα με βοηθήσετε σε 2 απορίες που έχω:
1)Στις ταλαντώσεις, στο μάθημα του διακροτήματος στο σχολείο, ο καθηγητής μας ανέφερε εκτός απ΄την περίοδο της ταλάντωσης και του διακροτήματος και
την περίοδο του πλάτους, όπως την ονόμασε και είπε ότι ισούται:
Tπλ=2Τδιακρ., δηλαδή Τπλ=2/(f1-f2). Στο φροντιστηριο μου είπαν ότι τέτοιο
πράγμα δεν υπάρχει. Τι συμβαίνει τελικά????
2) Στις εξαναγκασμένες ηλεκτρικές ταλαντώσεις όταν γνωρίζουμε το Q και ψάχνουμε το I,θα πολλαπλάσιάσουμε το Q με το ω του διεγέρτη ή με το ω που προκύπτει απ΄την ιδιοσυχνότητα?? Κι εδώ υπήρξε διαφωνία μεταξύ φροντιστηρίου-σχολειου. Ευχαριστω πολύ ! ! !
 

1. Ορίζεται όπως σου το είπαν στο σχολείο και εκφράζει το χρόνο για μια πλήρη εναλλαγή του πλάτους της κίνησης. Ισχύουν οι παραπάνω τύποι. Απλώς το παραπάνω μέγεθος δεν έχει πρακτικό ενδιαφέρον σε αντίθεση με την περίοδο του διακροτήματος.
2.

Ε: Kalispera! Tha ithela na rotiso to eksis. An baloume ena felo mesa se ena doeio nero, ton bithisoume os ton pato kai ton afisoume eleuthero, autow tha arisei na anebainei, diladi na apokta kinitiki energeia. Pos tin apokta auti? Diladi apo pou emfanizetai?

Α: Παράγει έργο η δύναμη της Άνωσης.

Ε: Γιατί η β+ διάσπαση είναι ενδόθερμη ενώ οι διασπάσεις πραγματοποιούνται αυθόρμητα;

Α: Η διάσπαση β+ είναι εξώθερμη.

Ε: an stin akri xordis yparxei diapason kai dimioyrgitai stasimo kyma ayto to akro einai koilia?

Α: Όχι πάντα. Εξαρτάται από το μήκος της χορδής και το αν είναι ακλόνητο ή
όχι το κάθε άκρο της χορδής.



Ε: Παντα στη σχαση παραγονται 3 n, η υπαρχουν και αλλοι τροποι? Απο τι εξαρταται αυτος ο αριθμος των νετρονιων? Καποιο παραδειγμα? ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

1.  ΟΧΙ ΠΑΝΤΑ, υπάρχουν κι άλλοι τρόποι (Για το 235U έχουμε 90 διαφορετικούς συνδυασμούς προϊόντων). Είναι τυχαίος ο τρόπος σχάσης και ο αριθμός νετρονίων που παράγονται. Αρκεί να ισχύουν οι γνωστές αρχές διατήρησης.

2.  1u = 1,66055 &215; 10–27kg      Eu = 931,48MeV      Eu = 931,48 &215; 1,602 &215; 10–13J

Ε: pote mia kinisi legete talantwsi?

Α: Περιοδική κίνηση που το σώμα παλινδρομεί γύρω από μια θέση (θέση ισορροπίας).

Ε: Αν ένα Η/Μ κύμα διαδίδεται σε οπτικό μέσο (όχι κενό ή αέρα) , ο λόγος Ε/Β = c ή Ε/Β=υ , όπου υ η ταχύτητα διάδοσης του κύματος στο μέσο αυτό;
 

Ε: Αν τοποθετήσω ένα φορτίο στο μέσον Μ ενός ευθύγραμμου τμήματος με άκρες τα φορτία π.χ. q1 = 1C και q2 = -1C αποκτά μηδενική δυναμική ενέργεια αφού στο σημείο αυτό είναι V=0. Αν όμως το αφήσω ελεύθερο ,λόγω της ΣF θα κινηθεί, άρα θα αποκτήσει κινητική ενέργεια. Από που την αποκτά; Παραβιάζεται εδώ η αρχή διατήρησης της ενέργειας;

Ε: Apo to tetarto lefalaio pou einai mono i 4.1 stin uli uparxei periptwsi na ziztithei kapoia askisi?Akoma tha ithela na mou peite ean kai se ti to trito kegalaio einai SOS.Euxaristw gia ton xrono pou diathesate

Α: Από την 4.1. παράγραφο μπορεί να συνδυαστεί κάποια άσκηση που να έχει σχέση με διεγέρσεις – αποδιεγέρσεις (κεφ. 2). Το 3ο κεφάλαιο είναι S.O.S. όπως είναι όλα τα υπόλοιπα κεφάλαια της ύλης.

Ε: Μπορείτε να με βοηθήσετε στην παρακάτω άσκηση; Εργαστηριακή πηγή μικροκυμάτων τοποθετείται απέναντι απο επίπεδη μεταλλική πλάκα.Μεταξύ πηγής και πλάκας τοποθετείται δέκτης μικροκυμάτων.Μετακινούμε σιγά σιγά τον δέκτη πάνω στο ευθύγραμμο τμήμα που ενώνει κάθετα την πηγή με την πλάκα και παρατηρούμε 10 αυξομειώσεις της ένδειξης του δέκτη για μετακίνηση 15cm. Να υπολογίσετε τη συχνότητα της πηγής αν γνωρίζεται ότι η ταχύτητα των μικροκυμάτων είναι 3*10^8 m/s.

Ε: ποτε ενας ραδιενεργος πυρηνας παθαινει αυθορμητη διασπαση???

Α: Το φαινόμενο της ραδιενεργού διάσπασης είναι στατιστικό. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει ποιος πυρήνας θα διασπαστεί και σε ποια χρονική στιγμή. 

E: Κατά την διάσπαση γ μεταβάλλεται η ενέργεια σύνδεσης του πυρήνα;

A:Σίγουρα μεταβάλλεται η ενέργεια σύνδεσης και μάλιστα αυξάνεται αφού η ενέργεια του παραγόμενου φωτονίου προκύπτει από μετατροπή μέρους της μάζας του διεγερμένου πυρήνα σε ενέργεια

 Ε: Θα ήθελα να ρωτήσω το παρακάτω
y=0,4ημ2π(50t-x/0.6+1/4) για t=0,25sec το κύμα θα έχει φτάσει σε απόσταση από την πηγή x=u*t;ή 50t-x/0.6+1/4=0 

Πρέπει

Ε: ΓΕΙΑ ΣΑΣ! ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΟΥ ΕΞΗΓΗΣΕΤΕ ΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΣΠΑΣΗ (Β-) ΤΟ ΠΡΩΤΟΝΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΟ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ ΠΡΟΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΝΕΤΡΟΝΙΟ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ. Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΟΥ ΔΕ ΜΟΥ ΕΔΩΣΕ ΣΑΦΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!

Α: Το νετρόνιο διασπάται σε πρωτόνιο και e.

 (Συμβαίνει λόγω της ασθενούς πυρηνικής αλληλεπίδρασης).

Ε: Oταν επιταχυνεται το e στο σωληνα παραγωγης ακτινων -χ εκπεμπει Η.Μ. ακτινοβολια? ΠΕΡΙΜΕΝΩ εδω και 10 μερες απαντηση. 

Α: Βεβαίως. Πράγματι από την κάθοδο ως την άνοδο το ηλεκτρόνιο εκπέμπει Η/Μ ακτινοβολία. Έτσι, η κινητική ενέργεια που αποκτά τελικά είναι λίγο μικρότερη από το eV. Το ποσοστό όμως της ενέργειας που «χάνεται» σε ακτινοβολία είναι πολύ μικρό, για αυτό δε το λαμβάνουμε υπ’ όψιν.

Ε: Γεία σας!Θα ηθελα αν γινεται να με βοηθησετε στην εξής ασκηση,γιατί συνάντησα πρόβλημα οταν πηγα να τη λυσω. Υλικο σημείο εκτελεί γ.α.τ. και περνάει από δύο σημεία της τροχίας του που απέχουν αποσταση d=10τ_ρ2 cm με την ίδια ταχύτητα μέσα σε χρόνο Δt1=2s.Μετά το πέρασμά του από το δεύτερο σημείο χρειάζεται Δt2=2s για να ξαναπεράσει από το ίδιο σημείο,με αντίθετη όμως φορά κίνησης. α.Να υπολογίσετε το πλάτος Α και την περίοδο Τ της κίνησης του σώματος. β.Να υπολογίσετε το λόγο U\K στο πρώτο απο τα δύο σημεία της τροχιάς που αναφερθήκαμε. Σας ευχαριστώ πολυ!

Α: Τα σημεία της τροχιάς στα οποία το κινητό έχει την ίδια ταχύτητα είναι συμμετρικά ως προς τη θέση ισορροπίας. Άρα αφού μεταξύ τους απέχουν απόσταση d, οι απομακρύνσεις των δύο σημείων θα είναι  x1 = –d/2  και x2 = d/2.

Επίσης, αν κάνεις το σχήμα σημειώνοντας τις δύο θέσεις θα καταλάβεις ότι η συνολική πορεία που περιγράφεται στην άσκηση αντιστοιχεί σε μισή περίοδο, δηλαδή τελικά

Τ = 2(Δt1 +Δt2),   δηλαδή Τ = 8 s.

(κατά την αντίστροφη πορεία, λόγω συμμετρίας, τα χρονικά διαστήματα είναι ίσα).

Στη συνέχεια, μπορείς να υποθέσεις για ευκολία ότι δεν υπάρχει αρχική φάση, και έτσι το υλικό σημείο ξεκινώντας από τη θέση x = 0, θα βρεθεί στη  θέση x2 = d/2 έπειτα από χρόνο t = 1 sec (σου είναι προφανές γιατί;). Άρα, από την εξίσωση

x = A ημ (ωt),

βάζεις όπου x το x2 και ξέροντας το ω = 2π/Τ και το t = 1 sec, υπολογίζεις εύκολα το πλάτος Α.

Τέλος, για το λόγο  U/Κ δεν έχεις παρά να εφαρμόσεις τα γνωστά αφού ξέρεις και τις αντίστοιχες απομακρύνσεις αλλά και το πλάτος.  Θα πρέπει ο λόγος να βγει ίσος με 1.

 

 
Ε: Σχετικα με τη διαφορα φασης στα Η.Μ.κυματα, που απο π/2 γινεται 0,ποια ειναι η αποψη σας? 

Ε: Που μπορώ να βρω ποιες από τις ασκήσεις φυσικής Β και Γ Λυκείου είναι εκτός ύλης;
Π.χ.1 : στις ταλαντώσεις (Β Λυκείου, Φυσική Γεν. Παιδείας) είναι όλες οι ασκήσεις εντός ύλης;
Π.χ. 2 : Οι ασκήσεις κίνησης αγωγού μέσα σε μαγνητικό πεδίο (Ε = Βul) στη φυσική γεν. παιδείας Β Λυκείου είναι εντός ύλης; Ευχαριστώ πολύ

A: Δε θα διδαχθούν τα παρακάτω:
    Α. Από το κεφάλαιο 3.1. Δυνάμεις μεταξύ ηλεκτρικών φορτίων το 40 (προς λύση) της σελίδας 55.
    Β. Από το κεφάλαιο 3.2. Συνεχές ηλεκτρικό ρεύμα τα λυμένα 1,3,5 των σελίδων 111, 113 και 114 και τα προς λύση 17,18,19,20β ερώτημα, 41,43,44,45,46,47,48, των σελίδων 131,133,134.
    Γ. Από το κεφάλαιο 3.3. Ηλεκτρομαγνητισμός τα παραδείγματα 5,8 των σελίδων 160,175,τα λυμένα 1,2,3 των σελίδων 180,181 και τα προς λύση 20, 32, 34, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 52, 53, 54, 56, 57, 58, 59, 60 των σελίδων 193,194,195,196,197,198.
    Δ. Από το κεφάλαιο 4 Ταλαντώσεις και Κύματα το λυμένο της σελίδας 223 και τα προς λύση 15,16,17,18,19,20,21,22,23,24, των σελίδων 231,232.


Ε: Ποιας ταξης μεγεθους ειναι το μηκος κυματος  της Η/Μ ακτινοβολιας που εκπεμπουν τα επιταχυνομενα ηλεκτρονια στο σωληνα παραγωγης ακτινων -Χ? ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

Α: Είναι Η/Μ ακτινοβολία με μήκος κύματος από 10-3m έως 10-8m.

Ε: ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΕΤΕ ΣΤΗΝ ΕΞΗΣ ΑΣΚΗΣΗ:
1)ΣΤΙΣ ΚΟΡΥΦΕΣ Β ΚΑΙ Γ ΟΡΘΟΓΩΝΙΟΥ ΤΡΙΓΩΝΟΥ ΑΒΓ,ΜΕ Α=90 ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΤΑ ΦΟΡΤΙΑ q1=-16.1Ο ΣΤΗ -13C ΚΑΙ q2=9.10 ΣΤΗ -13C ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ.ΑΝ ΑΒ=4cm ΚΑΙ ΑΓ=3cm ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΟΥΝ:Α)Η ΕΝΤΑΣΗ Κ ΤΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ Α. Β)ΣΕ ΠΟΙΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΗΣ ΕΥΘΕΙΑΣ ΒΓ Η ΕΝΤΑΣΗ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡ.ΠΕΔΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΗΔΕΝ. Γ)ΣΕ ΠΟΙΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΓ ΤΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡ.ΠΕΔΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΗΔΕΝ. Δ)ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡ.ΠΕΔΙΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΣΩΜΑΤΙΔΙΟΥ ΜΕ ΦΟΡΤΙΟ q=-1μC ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ Α ΣΤΟ ΑΠΕΙΡΟ.ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΦΥΣΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ; Ε)ΕΑΝ Η ΜΑΖΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΙΔΙΟΥ ΕΙΝΑΙ m=2.10 ΣΤΗ -8Kg Κ ΤΟ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ Α,ΜΕ ΤΙ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΦΤΑΝΕΙ ΣΤΟ ΑΠΕΙΡΟ;ΔΙΝΕΤΑΙ Κc=9.10 ΣΤΗΝ 9Ν.m ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ/C ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΙΔΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΛΗΤΕΟ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!

Ε: idaniko aerio ektelei kukliki metavoli ws exis:AB:isoxwri thermansi BΓ:isothermi ektonwsi ΓΑ:isovaris sumpiesi.to sunoliko ergo tis kuklikis metavolis einai W=200J kai akoma Qαβ=300J.na vreite a)tis thermotites Qβγ kai Qγα β)to ergo Wγα γ)tin ΔUαβγα.dinetai Cv=3R/2

Ε: υπαρχει περιπτωση στο πρωτο η στο δευτερο θεμα να πεσει ερωτηση του τυπου: διατυπωστε τον ορισμο του ιονισμου(για παραδειγμα) η πεφτουν μονο ερωτησεις πολλαπλης επιλογης; ευχαριστω πολυ!

Α: Ποτέ μη λες ποτέ! Θα μπορούσε να πέσει στο δεύτερο θέμα αν όχι στο
πρώτο.

Ε: Δεν έχω κατανοήσει πως ακριβώς βρισκουμε την ένταση, την ταχύτητα,το ρεύμα και το αρνητικό μέρος του αγωγού με τον κανόνα των 3 δακτύλων.Ποια η διαφορά στην γενική παιδεία και την κατεύθυνση οσον αφορά αυτό? Επίσης πότε αντιστρέφουμε το χέρι?

Α: – Για τη δύναμη Laplace η οποία αναφέρεται στη δύναμη που δέχεται ρευματοφόρος αγωγός ισχύει:
αντίχειρας : ρεύμα
δείκτης : ένταση μαγνητικού πεδίου
μέσος : δύναμη

– Για τη δύναμη Lorentz η οποία αναφέρεται σε κινούμενο φορτίο ισχύει:
αντίχειρας : ταχύτητα (Αν το φορτίο είναι αρνητικό τοποθετούμε τον αντίχειρα αντίθετα από την ταχύτητα του σχήματος)
δείκτης : ένταση μαγνητικού πεδίου
μέσος : δύναμη

Ε: ΕΣΤΩ ΟΤΙ ΚΥΛΙΕΤΑΙ ΜΙΑ ΣΦΑΙΡΑ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΟΛΙΣΘΑΙΝΕΙ ΣΕ ΚΕΚΛΥΜΕΝΟ
ΕΠΙΠΕΔΟ. ΓΙΑΤΙ ΕΙΤΕ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ, ΕΙΤΕ ΚΑΤΕΒΑΙΝΕΙ Η ΣΤΑΤΙΚΗ ΤΡΙΒΗ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΑΝΩ


Α: Ανεβαίνοντας η τριβή είναι προς τα πάνω για να προκαλεί γωνιακή επιβράδυνση και κατεβαίνοντας είναι πάλι προς τα πάνω για να προκαλεί γωνιακή επιτάχυνση.

Ε: ΣΩΜΑΤΙΔΙΟ ΜΑΖΑΣ m ΚΑΙ ΦΟΡΤΙΟ +q ΕΙΣΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΟ ΟΡΙΖΟΝΤΙΟ ΠΕΔΙΟ ΠΥΚΝΩΤΗ ΜΕ ΤΑΧΥΤΗΤΑ u ΥΠΟ ΓΩΝΙΑ θ. ΑΝ Η ΕΝΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΕΙΝΑΙ Ε ΚΑΙ ΤΟ ΣΩΜΑΤΙΔΙΟ ΕΞΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΔΙΟ ΜΕ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΙΣΟΔΟΥ, ΝΑ ΒΡΕΙΤΈ 1)ΤΗ ΓΩΝΙΑ ΠΟΥ ΣΧΗΜΑΤΙΖΕΙ Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΕΞΟΔΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΕΙΣΟΔΟΥ ΚΑΙ 2)ΤΟ ΜΗΚΟΣ d ΤΩΝ ΠΛΑΚΩΝ ΤΟΥ ΠΥΚΝΩΤΗ

Α: H άσκηση αυτή είναι εκτός ύλης.

Ε: Η απόδειξη που γίνεται στο βιβλίο της φυσικής κατεύθυνσης γ λυκείου στη σελίδα 111 Ucm=ΩR γίνεται για δίσκο που εκτελεί ευθύγραμμη ομαλή κίνηση μόνο; Επειδή χρησιμοποιείται η σχέση u=s/t που απ΄όσα ξέρουμε εκεί μόνο ισχύει.

Α: Δεν ισχύει μόνο στην ευθύγραμμη ομαλή κίνηση γιατί υ=ds/dt είναι ο ορισμός της ταχύτητας με ds πολύ μικρό και dt πολύ μικρό.

Ε: Αν έχουμε ένα καρούλι που περιστρέφεται κι αυτό αποτελείται από δύο δίσκους ακτίνας R και από έναν κύλινδρο ακτίνας ρ ποιά από τις δύο ακτίνες θα βάζουμε στη σχέση για την κύλιση χωρίς ολίσθηση Acm=aγr (μεταφορική επιτάχυνση ίσον γωνιακή επιτάχυνση επί ακτίνα);

Α: Τοποθετούμε όπου r την ακτίνα των δίσκων R.

Ε: Kalispera! Tha ithela na rotiso an mporei na simbei puriniki sxasi authormita stin fisi, kathos kai pioi purines mporoun na pathoun piriniki sxasi(texnita). Euxaristo prokatabolika.

1. Ναι.
2. Τεχνητά μπορούν όλοι οι πυρήνες να διασπαστούν.