Άμστερνταμ: Οι σερβιτόρες που δημιουργούν οικειότητα με τους πελάτες τους λαμβάνουν μεγαλύτερα φιλοδωρήματα από εκείνες που προσπαθούν να είναι απλώς εξυπηρετικές, όπως επισημαίνει έρευνα Ολλανδών επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο Nijmegen.

Συγκεκριμένα, η επανάληψη της παραγγελίας από τα χείλη της σερβιτόρας αλλά και ένα ευγενικό χαμόγελο ήταν ικανό να προκαλέσει μεγάλη οικειότητα στον οποιονδήποτε πελάτη ενός εστιατορίου και, κατά συνέπεια, τη χορήγηση μεγαλύτερου «πουρμπουάρ» από την πλευρά τους.

Στο πλαίσιο της μελέτης, οι Ολλανδοί επιστήμονες ζήτησαν από τις μισές σερβιτόρες ενός εστιατορίου της χώρας να επαναλαμβάνουν ακριβώς την παραγγελία καθενός πελάτη, ενώ από τις υπόλοιπες να συναινούν απλώς με ουδέτερες φράσεις, όπως «έρχεται αμέσως, κύριε».

Στο τέλος της ημέρας, αυτό που διαπιστώθηκε ήταν ότι τα φιλοδωρήματα που είχαν περισυλλέξει οι σερβιτόρες της πρώτης ομάδας ήταν σχεδόν τα διπλάσια από εκείνα των γυναικών της δεύτερης.

«Πρόκειται για την πρώτη έρευνα που αποκαλύπτει κάτι τέτοιο. Οι σερβιτόρες μοιάζουν πολύ με τους πωλητές. Όσο πιο φιλικοί είναι, τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχουν να πλασάρουν τα προϊόντα τους. Βεβαίως, αυτό δεν αρκεί. Σίγουρα ένα χαμόγελο, μια χειραψία ή ακόμη και ένας φιλικότερος χαιρετισμός συμβάλλουν τα μέγιστα σε ένα… επιτυχημένο σερβίρισμα», αναφέρει χαρακτηριστικά ένα από τα βασικά μέλη της επιστημονικής ομάδας στον επίλογο της μελέτης.

health.in.gr