Aν το δημοσίευμα της ιαπωνικής εφημερίδας Asahi Shimbun, το οποίο αναφέρει ότι η Daihatsu -θυγατρική της Toyota- θα παράγει αυτοκίνητα πόλης για λογαριασμό της Mazda, αποδειχθεί αληθές, τότε φαίνεται πως ήλθε η ώρα να διακοπούν οι σχέσεις της Mazda, που ανήκει κατά 33,3% στη Ford, και της Suzuki, στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας συμμετέχει η General Motors.



Μέχρι σήμερα η Mazda, λόγω έλλειψης κεφαλαίων για την κατασκευή πλήρους σειράς μοντέλων στην αγορά της Ιαπωνίας, συνεργάζεται με τη Suzuki στις κατηγορίες των αυτοκινήτων πόλης και SUV.



Τo «μικρό» επιβατικό Carol που παράγει η Mazda, για παράδειγμα, βασίζεται στα μηχανικά μέρη του Suzuki Alto, ενώ το λίγο μεγαλύτερο σε εξωτερικές διαστάσεις AZ Wagon διαφέρει από το Wagon R+ μόνο ως προς το σήμα στη μάσκα. Στην κατηγορία των mini SUV, μοντέλα που κυκλοφορούν στην ιαπωνική αγορά όπως το Mazda AZ-Offroad και το Mazda Levante είναι πανομοιότυπα με τα Suzuki Jimny και Vitara, αντίστοιχα.



H κυκλοφορία ίδιων μοντέλων με διαφορετικά σήματα εταιρειών δεν είναι κάτι ασυνήθιστο στην ιαπωνική αγορά. Για δύο περίπου δεκαετίες συγκεκριμένα μοντέλα της Mazda είχαν διατεθεί με το σήμα της Ford, τόσο στην Ιαπωνία όσο και σε όλο τον κόσμο. Ακόμα και η Isuzu «υιοθέτησε» κάποια μοντέλα της Honda, χρησιμοποιώντας διαφορετικές ονομασίες.



Επιπλέον, η Toyota και η Daihatsu έχουν κατά καιρούς μοιραστεί έναν αριθμό μοντέλων, με τη μία να κατασκευάζει αυτοκίνητα και εξαρτήματα για την άλλη, ως αποτέλεσμα της συνεργασίας τους.

auto.in.gr