Γιάννης Αδάναλης

Σε μια εποχή που η συντριπτική πλειοψηφία των ευρωπαϊκών και όχι μόνο αυτοκινητοβιομηχανιών μετρά απώλειες, αναζητώντας παράλληλα τον ασφαλέστερο τρόπο εξόδου από την οικονομική κρίση, η Fiat διαθέτει την πολυτέλεια να αυξάνει τον όγκο των πωλήσεών της και ταυτόχρονα το μερίδιό της στην απαιτητική αγορά της Γηραιάς Ηπείρου.



Πίσω από τη σταθερά ανοδική πορεία της Fiat μπορεί κανείς να διακρίνει το επιτυχημένο εμπορικό λανσάρισμα του 500, όπως άλλωστε και την επιβλητική παρουσία της δημοφιλέστερης πρότασης της φίρμας τα τελευταία 15 χρόνια.



Από το 1995 μέχρι σήμερα η παρουσία του Punto εξασφάλισε στην αυτοκινητοβιοχανία του Τορίνο το ρόλο του πρωταγωνιστή στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης και μια σημαντική ανάσα τις ημέρες που ο ιταλικός όμιλος αντιμετώπιζε τεράστια οικονομικά προβλήματα.



Έχοντας, βέβαια, να αντιμετωπίσει εξίσου ισχυρούς ανταγωνιστές, το δημοφιλές μικρό της Fiat δεν θα μπορούσε να σταθεί στις επιτυχίες του παρελθόντος, αψηφώντας τους κινδύνους που κρύβει οποιαδήποτε μορφή εφησυχασμού.



Η διαρκής εξελικτική διαδικασία είναι αυτή που επαναφέρει σήμερα το Punto στην πρώτη γραμμή της ευρωπαϊκής αγοράς, αντικαθιστώντας τα μεγαλόσχημα προσωνύμια (βλ. Grande) με προηγμένα τεχνολογικά και όχι μόνο χαρακτηριστικά.



Πριν ακόμη κανείς αναζητήσει τις τροποποιήσεις που μεταφέρει η ανανεωμένη εκδοχή του Punto, οι περιορισμένες σχεδιαστικές αλλαγές στο εξωτερικό του περίβλημα δηλώνουν ξεκάθαρα τις προθέσεις της φίρμας.



Οι σκουρόχρωμες επιφάνειες των νέων προφυλακτήρων και τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα χαρίζουν στο μικρό Fiat την απαιτούμενη φρεσκάδα, στερώντας ωστόσο από το αναβαθμισμένο παρουσιαστικό του το απέριττο σχεδιαστικό προφίλ της σημερινής έκδοσης.



Ουσιαστικότερες είναι οι επεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Σε επίπεδο σχεδιασμού, το Punto Evo δείχνει να ακολουθεί το παράδειγμα του μεγαλύτερου Bravo, με αφετηρία το καλοσχηματισμένο ταμπλό που χωρίζεται σε δύο τμήματα.



Το άκαμπτο και σκουρόχρωμο πλαστικό που καλύπτει την μεγαλύτερη επιφάνειά του έχει διατηρηθεί, σε αντίθεση με το αφρώδες υλικό που αντικαθιστά χαμηλότερα, τη χρωματισμένη-λεία επιφάνεια του απερχόμενου Grande Punto.



Αλλαγές παρουσιάζει, βέβαια, τόσο ο πίνακας οργάνων, όσο και η κεντρική κονσόλα, φιλοξενώντας το νέο ηχοσύστημα και τα ανασχεδιασμένα χειριστήρια του air condition ή του κλιματισμού.



Η παρουσία του έβδομου αερόσακου -αυτού που προστατεύει τα κάτω άκρα του οδηγού από πιθανή επαφή με τις επιφάνειες του ταμπλό- επισημαίνει την εξοπλιστική πληρότητα του ανανεωμένου Punto, η οποία μάλιστα παρατηρείται ακόμη και στις βασικές εκδόσεις του αυτοκινήτου.



Στους επτά αερόσακους τους βασικού εξοπλισμού θα πρέπει να προσθέσουμε το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας (ESP), το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανωφέρεια (Hill Holder) και φυσικά τον συνδυασμό του ABS με το EBD.



Παρά τις εμφανείς σχεδιαστικές αλλαγές και τις ουσιαστικές εξοπλιστικές προσθήκες, οι νέοι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου που κοσμούν τη νεοσύστατη γκάμα του Punto Evo κερδίζουν -δικαιολογημένα- τις εντυπώσεις.



Στην πρώτη περίπτωση η τεχνολογία Multiair έχει αναμορφώσει τα χαρακτηριστικά των ατμοσφαιρικών και υπερτροφοδοτούμενων μοτέρ των 1.400 κ.εκ., αυξάνοντας την απόδοσή τους και περιορίζοντας την κατανάλωση καυσίμου.



Ελέγχοντας την κίνηση των βαλβίδων και κατά συνέπεια τη ροή του αέρα προς τους κυλίνδρους, μέσω ενός ηλεκτρο-υδραυλικού συστήματος, η συγκεκριμένη τεχνολογία έχει προσδώσει 10 και 15 επιπλέον ίππους στην ατμοσφαιρική και υπερτροφοδοτούμενη, αντίστοιχα, έκδοση των 1,4 λίτρων.



Αύξηση της τάξης του 15% παρουσιάζει και η μέγιστη τιμή της ροπής, σε αντίθεση με τις εκπομπές CO2 που έχουν περιοριστεί κατά 10%.



Στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις ξεχωρίζει ο Multijet κινητήρας δεύτερης γενιάς, ο οποίος αποδίδει από 1.248 κ.εκ. 95 ίππους και 200 Nm ροπής, καταναλώνοντας μόλις 4,2 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χιλιόμετρα.



Διαθέτοντας την πληρέστερη, ίσως, γκάμα κινητήρων στην κατηγορία του, το Punto Evo δεν στερείται ισχύος. Το αντίθετα μάλιστα. Οι νέοι κινητήρες τεχνολογίας Multiair του προσφέρουν ένα σημαντικό προβάδισμα απέναντι στο ανταγωνισμό, προσαρμόζοντας, παράλληλα, τις προδιαγραφές του στις σύγχρονες περιβαλλοντικές απαιτήσεις.



Το μοναδικό τρωτό σημείο του μικρού Fiat έχει να κάνει με τις δυνατότητες του πλαισίου, που δεν μπορεί να κρύψει πια την ηλικία του απέναντι σε νεότερες και κατά συνέπεια ικανότερες προτάσεις της αγοράς.



Το Punto Εvo θα διατεθεί στη χώρα μας στα τέλη της χρονιάς, ξεκινώντας στις βενζινοκίνητες εκδόσεις από τα 1.242 κ.εκ. και τους 65 ίππους και φτάνοντας, στην υπερτροφοδοτούμενη έκδοση των 1,4 λίτρων, τους 135 ίππους.



Παράλληλα με το Punto Evo θα προσφέρονται και συγκεκριμένες εκδόσεις του Grande Punto, ενώ μέσα στο 2010 αναμένεται να περάσουν στην παραγωγή εκδόσεις που θα φέρουν το έμβλημα της Abarth.

auto.in.gr