Γιάννης Αδάναλης

Μιλώντας για εκπλήξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, το Mazda 2 του 2007 ίσως να αποτελεί το ιδανικότερο παράδειγμα ενός αυτοκινήτου που θέλησε να ξεφύγει από το αναχρονιστικό παρελθόν του, ξαφνιάζοντας ευχάριστα όσους έκαναν τον… κόπο να ασχοληθούν μαζί του και να το αξιολογήσουν ανεπηρέαστοι από διαφημιστικά budget και εθνικιστικές προκαταλήψεις.



Μέσα σε εννέα μόλις μήνες το μικρό Mazda κατάφερε να αποσπάσει ουκ ολίγες διακρίσεις, με σημαντικότερη αυτήν του Παγκοσμίου Αυτοκινήτου της Xρονιάς (World Car Of The Year).



Στις περγαμηνές του θα πρέπει να προσθέσουμε και τα πέντε αστέρια του EuroNCAP. Η ανώτερη διάκριση του διεθνούς οργανισμού ολοκληρώνει το προφίλ μιας σύγχρονης και εξαιρετικά ανταγωνιστικής πρότασης, που θέτει νέα δεδομένα στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης.



Παρόλα αυτά, το τελευταίο -χρονολογικά- κεφάλαιο στην καθόλα πετυχημένη πορεία του Mazda 2 γράφεται με την τρίθυρη εκδοχή του.



Έχοντας διατηρήσει τη σχεδιαστική λογική του πεντάθυρου αμαξώματος, το 2 ενισχύει το δυναμικό του προφίλ, απευθυνόμενο -σύμφωνα με την ίδια τη φίρμα- σε νεανικότερο κοινό.



Στην πραγματικότητα οι διαφορές ανάμεσα στους δύο τύπους αμαξωμάτωνείναι δυσδιάκριτες, καθώς περιορίζονται στο σχεδιασμό των πίσω γυάλινων επιφανειών.



Η διαφοροποίηση αυτή στάθηκε ικανή να βελτιώσει την αεροδυναμική του αυτοκινήτου, με τον αντίστοιχο συντελεστή να έχει περιοριστεί από τα 0.33 στα 0.31 cd.



Πέρα από την αισθητική και την αεροδυναμική της διάσταση, η απουσία των πίσω θυρών έχει περιορίσει και το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου.



Η διαφορά των δέκα κιλών έρχεται να ενισχύσει τις προσπάθειες της ιαπωνικής φίρμας, που επιζητά τη δημιουργία ελαφριών κατασκευών με απώτερο σκοπό τον περιορισμό της εκπομπής ρύπων.



Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το τρίθυρο Mazda 2 στην έκδοση των 1.300 κ.εκ. ξεκινάαπό τα950 κιλά, όντας ως και 100 κιλά ελαφρύτερο από τον προκάτοχό του.



Στην… διαιτητική στρατηγική της Mazda μπορεί να αποδοθεί και ο φτωχός διάκοσμος του εσωτερικού.



Το φινίρισμα των σκουρόχρωμων πλαστικών και ο αμφιλεγόμενος σχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας αδικούν το σύνολο, το οποίο δεν παρουσιάζει κατασκευαστικές ατέλειες ή εξοπλιστικές ελλείψεις.



Μοναδική εξαίρεση στη μουντή εικόνα του εσωτερικού αποτελεί το τριάκτινο τιμόνι, που στις πλουσιότερες εξοπλιστικές εκδόσεις φέρει χειριστήρια του ηχοσυστήματος και του cruise control.



Σε ότι αφορά τους διαθέσιμους χώρους, το γεγονός ότι το μεταξόνιο και οι εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου δεν έχουν περιοριστεί, εξασφαλίζει την άνετη παραμονή ακόμα και τεσσάρων επιβατών.



Αντίστοιχα, ο χώρος των αποσκευών έχει διατηρήσει τον όγκο των 250 λίτρων, ο οποίος μπορεί να αυξηθεί ως τα 787 λίτρα με την πτώση της πίσω σειράς καθισμάτων.



Τέλος, ένα προηγμένο σύστημα αναδίπλωσης των μπροστινών καθισμάτων εκμεταλλεύεται το μεγαλύτερο -κατά 16,3 εκατοστά- άνοιγμα των θυρών, διευκολύνοντας την είσοδο και την έξοδο από το θάλαμο επιβατών.



Κερδίζοντας εξαρχήςτις εντυπώσεις χάρη στο φρέσκο και δυναμικό παρουσιαστικό του, το Mazda 2 ανοίγει ακόμη περισσότοερο τη διαφορά του από τον ανταγωνισμό, όνταςη πιο ευχάριστη οδηγικά πρόταση της κατηγορίας.



Η κατασκευαστική δεινότητα των Ιαπώνων έχει δημιουργήσει ένα εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο, που δεν θα προβληματίσει με τη συμπεριφορά του ακόμα και υπό τις δυσμενέστερες συνθήκες.



Το σύστημα διεύθυνσης μεταφέρει με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού στο οδόστρωμα, προσφέροντας επαρκή, για τα δεδομένα της κατηγορίας, πληροφόρηση.



Οι μπροστινοί τροχοί διαχειρίζονταιαποτελεσματικά την ισχύ των ατμοσφαιρικών κινητήρων βενζίνης, ενώ εξίσου προβλέψιμο αποδεικνύεται και το πίσω τμήμα.

Ανεξάρτητα από την έκδοση, πάντως,το περιορισμένο βάρος του συνόλου επιτρέπει στο Mazda 2 να κινείται με αξιοπρεπείς ρυθμούς.



Η ισχύς των 75 ίππων στην έκδοση των 1.300 κ.εκ. είναι σε κάθε περίπτωση επαρκής, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια πως οι κινητήρες των 86 (1.300 κ.εκ.) και των 103 ίππων (1.500 κ.εκ.) δεν έχουν να προσφέρουν το κάτι παραπάνω.



Εντύπωση προκαλεί και η περιορισμένη κατανάλωση των παραπάνω εκδόσεων. Στα 1.300 κ.εκ. το μικρό Mazda καταναλώνει 5,4 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χλμ., ενώ στα 1.500 κ.εκ. η κατανάλωση αυξάνεται στα 5,7 λίτρα /100 χλμ. (συνδυασμένος κύκλος).



Πρόσφατα στην γκάμα του 2 προστέθηκε και ένας πετρελαιοκινητήρας 1.400 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 68 ίππους και 160 Nm ροπής, καταναλώνοντας μόλις 4,3 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ.



Το τριθυρο Mazda 2 έχει ήδη προστεθεί στην γκάμα της ιαπωνικής φίρμας, καθώς είναι διαθέσιμο στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές.



Στη χώρα μας τοη διάθεσή του θα ξεκινήσει μέσα στον Ιούνιο, στην τιμή των 11.140 ευρώ για την βασική εξοπλιστικήέκδοση των 1.300 κ.εκ. με τους 75 ίππους.

auto.in.gr