Seat Leon 1.6 102PS: Νέο ξεκίνημα
Αν η φήμη του πρώτου Leon βασίστηκε στον σπορτίφ χαρακτήρα των ισχυρών εκδόσεων και στο ανταγωνιστικό κόστος κτήσης, το νέο Leon δείχνει να σέβεται αυτή την κληρονομιά αλλά ταυτόχρονα επενδύει και σε νέες κατευθύνσεις.
Μιχάλης Κατωπόδης
Αν η φήμη του πρώτου Leon βασίστηκε στον σπορτίφ χαρακτήρα των ισχυρών εκδόσεων και στο ανταγωνιστικό κόστος κτήσης, το νέο Leon δείχνει να σέβεται αυτή την κληρονομιά αλλά ταυτόχρονα επενδύει και σε νέες κατευθύνσεις. Οι καιροί, άλλωστε, είναι δύσκολοι και δεν υπάρχει η πολυτέλεια να μην λαμβάνει κανείς υπόψη την κατάσταση που επικρατεί γύρω του.
| Ταυτότητα |
| Κινητήρας: |
| 1.595 κ.εκ. |
| Ισχύς: |
| 102 ίπποι/5.600 σ.α.λ. |
| Ροπή: |
| 148 Nm/3.800 σ.α.λ. |
| Επιτάχυνση: |
| 0-100χλμ./ώρα σε 11,7 δλ |
| Τελ. ταχύτητα: |
| 184 χλμ./ώρα |
| Tιμή βασικής έκδοσης: |
| 15.700 ευρώ |
| Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
| 18.200 ευρώ |
Με τα ισχύοντα οικονομικά δεδομένα της Seat, την κατηγοριοποίησή της στις σπορ εταιρίες του ομίλου VW αλλά και το υψηλότατο επίπεδο του ανταγωνισμού, μία ανοικτή σύγκρουση με τα κραταιά VW Golf, Ford Focus, Opel Astra κ.λπ. θα ήταν αρκετά ριψοκίνδυνη και μάλιστα με αμφίβολο αποτέλεσμα. Ως πιο σωστή κίνηση, στην περίπτωση του νέου Leon, κρίθηκε η όχι απευθείας αντιπαράθεση αλλά η διαφοροποίηση, όπερ και εγένετο. Η ακολουθούμενη αυτή λογική γίνεται άμεσα εμφανής, χάρη στην έντονα δυναμική εμφάνιση, που δανείζεται αρκετά στιλιστικά στοιχεία από το πρωτότυπο Salsa.
Με το σκεπτικό ότι δεν αρκεί μόνο να είναι αλλά και να φαίνεται σπορ, οι σχεδιαστές της ισπανικής εταιρίας εξασφάλισαν ένα αποτέλεσμα που θα ικανοποιήσει οπτικά και τους πλέον απαιτητικούς. Το αντίτιμο σε αυτό το πλήρωσε, εν μέρει, η πρακτικότητα, που πέρασε σε δεύτερη μοίρα. Παρά τις σαφώς μεγαλύτερες διαστάσεις του αμαξώματος -σε σχέση με την πρώτη γενιά- δεν παρατηρείται κάποια αισθητή βελτίωση των προσφερόμενων χώρων. Το χαμηλό κατώφλι θα δυσκολέψει ελαφρά την πρόσβαση στο εσωτερικό, ενώ περνώντας κανείς μέσα θα ανακαλύψει ότι τα πάντα άλλαξαν και τα πάντα μένουν ίδια.
| Υπέρ | |
| Δυναμική εμφάνιση | |
| Εξοπλιστική και σχεδιαστική ολοκλήρωση του εσωτερικού | |
| Κατά | |
| Σχετικά αυξημένη κατανάλωση | |
| Αδύναμος κινητήρας για το βάρος του αυτοκινήτου | |
Η αλλαγή έγκειται στο σχεδιασμό, που παρότι λιτός διατηρεί τη δική του ταυτότητα και δεν δείχνει να υστερεί πουθενά. Η εργονομία και η ποιότητα κατασκευής κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα, ενώ τα χρησιμοποιούμενα υλικά θα ικανοποιήσουν απόλυτα. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζουν ο διζωνικός κλιματισμός και το ηχοσύνολο με το MP3 Player, στοιχεία χαρακτηριστικά της κορυφαίας, εξοπλιστικά, έκδοσης Stylance της δοκιμής. Οι λάτρεις της σπορ οδήγησης θα εκτιμήσουν επίσης το τριάκτινο τιμόνι και φέρει πάνω του διακόπτες ελέγχου του ηχοσυστήματος. Τα καθίσματα με τη σειρά τους είναι αρκετά άνετα και προσφέρουν ικανοποιητική πλευρική στήριξη.
Επιστρέφοντας τώρα σε όσα μένουν ίδια, η διαπίστωση αφορά -όπως προαναφέραμε- στις εσωτερικές διαστάσεις, που σε άλλους τομείς έχασαν και σε άλλους κέρδισαν ανεπαίσθητα. Με αυτά τα δεδομένα το Leon μπορεί, μεν, να μεταφέρει τέσσερις ή και πέντε ενήλικες με κάποια σχετική άνεση, απέχει όμως από το να χαρακτηριστεί κορυφαίο σε οποιαδήποτε διάσταση.
Το ίδιο θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς και στο θέμα της οδικής συμπεριφοράς, αφού, τουλάχιστον, η συγκεκριμένη έκδοση δεν δείχνει να προκαλεί με τα… κρυφά της χαρίσματα. Οι αναρτήσεις είναι σαφώς βελτιωμένες σε σχέση με το παρελθόν, δεν προσφέρουν όμως την αίσθηση που θα περίμενε κανείς από ένα τέτοιο μοντέλο.
Η προσπάθεια διατήρησης ενός ολοκληρωμένου χαρακτήρα εξασφαλίζει μεν την απαιτούμενη ποιότητα κύλισης και την καλή απόσβεση των κραδασμών που προκύπτουν από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, δεν προάγει όμως το δυναμισμό, παρά μόνο δίνει μία μικρή γεύση των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου.
Η επιλογή αυτή είναι εν μέρει φυσιολογική, καθώς το Leon -στα συγκεκριμένα κυβικά εκατοστά- δεν παύει να αποτελεί μία, κατά κανόνα, οικογενειακή πρόταση. Οσο για τους φανατικούς της σπορ οδήγησης υπάρχει πάντα το σπορ πακέτο, με τα σκληρότερα ελατήρια και αμορτισέρ, που θα ικανοποιήσει τις ανάγκες τους.
Οι πιο απαιτητικοί θα αντιληφθούν και κάποια ασάφεια στο σύστημα διεύθυνσης, που δεν κρίνεται αντάξιο των περιστάσεων. Ευτυχώς, όταν ανέβουν οι ρυθμοί, η κατάσταση βελτιώνεται κάπως, σε σημείο που τελικά θα αφήσει ικανοποιημένο τον οδηγό.
Ένα ακόμα πλεονέκτημα που πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους όσοι επιθυμούν τις επιδόσεις είναι και αυτό της «ανάτασης» του κινητήρα στους 115 ίππους, διά χειρός Seat Force, με την εγγύηση της ελληνικής αντιπροσωπείας. Η μετατροπή αυτή κοστίζει μόλις 800 ευρώ και αποτελεί ένα καλό τρόπο για την περαιτέρω βελτίωση των επιταχύνσεων.
Θίγοντας αυτό τον ευαίσθητο τομέα, είναι γεγονός ότι το αυξημένο βάρος και οι διαστάσεις του αυτοκινήτου φέρνουν σε δύσκολη θέση τον, κατά τα άλλα, πρόθυμο από χαμηλά κινητήρα των 102 ίππων. Η κύρια λύση της Seat ήταν η τοποθέτηση ενός κοντύτερου κιβωτίου των πέντε σχέσεων, τακτική που απέδωσε και έφερε το νέο Leon σε ικανοποιητικό επίπεδο έναντι του ανταγωνισμού.
Η απουσία, ωστόσο, μίας έκτης σχέσης -ή έστω μίας μακρύτερης πέμπτης- αναγκάζει το μηχανικό σύνολο να λειτουργεί σε υψηλές στροφές όσο αυξάνεται η ταχύτητα. Εδώ την κατάσταση θα σώσει -από ακουστικής, τουλάχιστον, απόψεως- η καλή ηχομόνωση της καμπίνας, που συγκρατεί αποτελεσματικά κάθε ενοχλητικό θόρυβο.
Στην πράξη η συμβίωση με το νέο Leon κρίνεται ευχάριστη, αφού οι όποιες αρνητικές πτυχές είναι πολύ λίγες για να αμαυρώσουν τη συνολικά καλή εικόνα. Πρόκειται για μία πρόταση ικανή να καλύψει τις ανάγκες μίας νέας οικογένειας αλλά και ένα μέρος των απαιτήσεων όσων αποζητούν την οδηγική ευχαρίστηση.
Από πλευράς τιμής και εξοπλισμού η έκδοση Stylance χαρακτηρίζεται πλήρης και διατίθεται στη λογική και άκρως ανταγωνιστική τιμή των 18.200 ευρώ. Η Seat κατόρθωσε να «τα βάλει» με τον αμείλικτο ανταγωνισμό και να δώσει τα φόντα στην πρότασή της να περάσει αλώβητη από αυτόν.
| Κινητήρας | |
| Κυβισμός | 1.595 κ.εκ. |
| Κύλινδροι | 4 σε σειρά |
| Ισχύς (ίπποι) | 102/5.600 σ.α.λ. |
| Ροπή (Νm) | 148/3.800 σ.α.λ. |
| Θέση | Εμπρός/εγκάρσια |
| Μπλοκ/κεφαλή | Αλουμίνιο/αλουμίνιο |
| Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
| Διάμετρος x διαδρομή | 81,0×77,4 |
| Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
| Εκκεντροφόροι | 2 ΕΕΚ |
| Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 63,9 |
| Μετάδοση | |||
| Κίνηση | Εμπρός | ||
| Κιβώτιο | Μηχανικό πέντε σχέσεων | ||
| Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) | 1η | 3,769:1 | 45 |
| 2η | 2,095:1 | 81 | |
| 3η | 1,433:1 | 119 | |
| 4η | 1,079:1 | 158 | |
| 5η | 0,851:1 | 201 | |
| Τελική σχέση διαφορικού | 4,533:1 | ||
| Ανάρτηση | |
| Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης,αντιστρεπτική ράβδος |
| Πίσω | Πολλαπλοί σύνδεσμοι |
| Φρένα | |
| Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| Πίσω | Δίσκοι |
| ABS | Ναι |
| Τροχοί | |
| Διαστάσεις | 6,5J X16 |
| Υλικό | Αλουμίνιο |
| Τύπος ελαστικών | Michelin Energy |
| Ελαστικά | 205/55 |
| Ρεζέρβα | Ασφαλείας |
| Σύστημα διεύθυνσης | |
| Τύπος | Κρεμαγιέρα |
| Υποβοήθηση | Υδραυλική |
| Στροφές τιμονιού | 3,3 |
| Διάμετρος στροφής | 10,7 μέτρα |
| Διαστάσεις | |
| Μήκος | 4,315 μέτρα |
| Πλάτος | 1,768 μέτρα |
| Ύψος | 1.458 μέτρα |
| Μεταξόνιο | 2.578 μέτρα |
| Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) | 1.533/1.517 |
| Χώρος αποσκευών | 341 λίτρα |
| Βάρος | 1.205 κιλά |
| Αναλογία κιλών/ίππο | 11,8 |
| Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) | |
| Πόλη | 10,3 |
| Εκτός | 5,9 |
| Μέση | 7,5 |
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 55 |
| Αυτονομία | 733 χλμ. (θεωρητική μέση) |
| Επιδόσεις | |
| Τελική ταχύτητα | 184 χλμ./ώρα |
| 0-100χλμ./ώρα | 11,7 δευτερόλεπτα |
Το πακέτο που προσφέρει το νέο Leon 1.6 είναι από κάθε άποψη πλήρες και ισορροπημένο, με βάση τα οικονομικά μεγέθη και τα δεδομένα της κατηγορίας. Απέναντί του, ωστόσο, έχει ουκ ολίγους ανταγωνιστές που υπερτερούν ο καθένας στο είδος του. Στην πράξη -και χωρίς η πρόταση της Seat να υστερεί πουθενά- όσοι αποφασίσουν να βάλουν βαθύτερα το χέρι στην τσέπη, θα βρουν ορισμένες πιο αξιόλογες προτάσεις. Με βάση πάντως τη συγκεκριμένη κατηγορία τιμής και τον σπορτίφ προσανατολισμό, η επιλογή του μοντέλου της Seat χαρακτηρίζεται άκρως ενδιαφέρουσα.
|
|||||||||||||
|
Σαφώς πιο ώριμο από την πρώτη του γενιά, το Ford Focus προσφέρει δύναμη, ασφάλεια οδική συμπεριφορά και ποιότητα κατασκευής σε βαθμό που πολύ λίγες προτάσεις μπορούν να το ακολουθήσουν. Ο σπορτίφ χαρακτήρας δεν αποτελεί πλέον την πρώτη του προτεραιότητα, στην πράξη όμως το πολύ καλό στήσιμο των αναρτήσεων του επιτρέπει να κινείται ταχύτατα σε κάθε είδους διαδρομή. Σε σχέση με το Seat Leon θα λέγαμε ότι είναι πιο ολοκληρωμένο, παρότι δεν απευθύνεται απόλυτα στο ίδιο κοινό. |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
Το Opel Astra αποτελεί -από πολλές απόψεις- έναν από τους ισχυρότερους εκπροσώπους της κατηγορίας. Όπως το Leon έτσι και αυτό δίνει ιδιαίτερο βάρος στην εμφάνιση, ενώ διαθέτει ικανοποιητικούς χώρους και αντίστοιχα επίπεδα εξοπλισμού-τιμής. Ο κινητήρας που φέρει δεν διακρίνεται για τις επιδόσεις του, είναι όμως από τους πιο οικονομικούς της κατηγορίας. Στα πλεονεκτήματά του περιλαμβάνεται επίσης το πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο, όχι όμως η πρακτικότητα και η εργονομία στο εσωτερικό του. |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
Το πρόσφατα ανανεωμένο Peugeot 307 έχει πλέον χάσει την πρωτοκαθεδρία του από τον ανταγωνισμό, συνεχίζει όμως να παραμένει ένα από τα κομψότερα και πιο ολοκληρωμένα μοντέλα της αγοράς. Οι Γάλλοι δίνουν ιδιαίτερο βάρος στην άνεση και στον εξοπλισμό, στοιχεία που συνδυάζονται με μία αρκετά ελκυστική τιμή. Στην πράξη δεν υπάρχει κάποιος τομέας που να το κάνει να ξεχωρίζει, παράλληλα όμως δεν υστερεί και πουθενά. |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
Δίνοντας ιδιαίτερο βάρος στην παθητική ασφάλεια και στον φουτουριστικό σχεδιασμό, το Renault Megane κατόρθωσε να αποκτήσει τους δικούς του θαυμαστές. Η αλήθεια είναι ότι βρίσκεται αρκετά χρόνια τώρα στην αγορά, σύντομα όμως αναμένεται το σχετικό facelift, που θα το βοηθήσει να ξαναπάρει τα πάνω του. Στα θετικά του περιλαμβάνονται οι ισχυροί κινητήρες ενώ στα αρνητικά η ίδια του η εμφάνιση, που για αρκετούς παραείναι προχωρημένη. |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
Καταλαμβάνοντας εδώ και τρία χρόνια την πρώτη θέση των πωλήσεων, η Toyota Corolla αποτελεί έναν ισχυρό αντίπαλο, παρότι δεν ασπάζεται την ίδια επιθετική λογική με το Leon. Η διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου, οικογενειακού χαρακτήρα, σε συνδυασμό με το όνομα Toyota και τα έξι χρόνια εγγύησης την κάνουν ιδιαίτερα ανταγωνιστική, αν και αυτή τη στιγμή δεν αποτελεί την κορυφαία πρόταση στην κατηγορία. |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
| Αποτελώντας πιθανότατα το καλύτερο -μαζί με το Ford Focus- μοντέλο της κατηγορίας, το VW Golf δεν ξεχωρίζει μόνο στο όνομα αλλά και στη χάρη. Μοντέρνο αισθητικά, με πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο, προηγμένους κινητήρες άμεσου ψεκασμού και υψηλή ποιότητα κατασκευής, αποτελεί ένα από τα αγαπημένα παιδιά της αγοράς. Το σχετικά υψηλό κόστος κτήσης, ωστόσο, το καθιστά απαγορευτικό για μία σημαντική μερίδα του αγοραστικού κοινού. | |||||||||||||
auto.in.gr
- Ο Βιλντόζα πήρε το… πορτοφόλι του Πετρούσεφ και χάρισε τη νίκη στη Βίρτους (vids)
- Κρήτη: Θλίψη για τον αθλητή ΑμεΑ που πέθανε μετά από τροχαίο – Είχε καθηλωθεί σε αμαξίδιο πριν από 23 χρόνια μετά από τροχαίο
- Οδοιπορικό του in: Πολύπαθη Μάνδρα – Η επόμενη μέρα
- «Υπάρχει και φιλότιμο»: Το αφιέρωμα της Finos Film για τα 60 χρόνια από την κυκλοφορία της ταινίας
- Φάμελλος για Τσίπρα: Άδικο να ισοπεδώνεται όλη η αντιπολίτευση
- Τραγωδία στη Ζάκυνθο: Νεκρό 2χρονο παιδί από επίθεση σκύλου
