Μιχάλης Κατωπόδης

Ισως και να πληρώνουμε αυτή την «υπεροψία», που δεν μας επέτρεπε να δούμε με καλό μάτι τη σχεδιαστική επανάσταση του Megane, το 2002. Τη στιγμή που το δημοφιλές μοντέλο της Renault σάρωνε τις ευρωπαϊκές αγορές με το τρίπτυχο «τεχνολογία-σχεδιασμός-ασφάλεια», εμείς προτιμούσαμε κάποιες άλλες, πιο «γήινες» προτάσεις, για να φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων.



Δικαίως λοιπόν, την ώρα της ανανέωσης το Megane επιβραβεύει αυτή την επιλογή της δυτικής Ευρώπης με μία εντυπωσιακή ενίσχυση της γκάμας των πετρελαιοκινητήρων. Οσο για εμάς, μπορούμε κάλλιστα να περιοριστούμε στις εξωτερικές αλλαγές, περιμένοντας υπομονετικά την ώρα που το πετρέλαιο θα σταματήσει να αποτελεί προνόμιο των… ταξί.



Τριάμισι περίπου χρόνια μετά την παρουσίασή του, η Renault αποφάσισε ότι ήρθε η ώρα για ένα αναζωογονητικό lifting του δημοφιλούς μοντέλου της , που θα αναθερμάνει τη σχέση του με το αγοραστικό κοινό και συνάμα θα αμβλύνει την ψαλίδα από τα VW Golf, Opel Astra, Ford Focus και όσα, ακόμα, μοντέλα παρουσιάστηκαν μετά από αυτό.



Η συνταγή σε αυτή την προσπάθεια ήταν λίγο έως πολύ γνωστή. Μία γενναία δόση τεχνολογίας -που στην προκειμένη περίπτωσή σχεδόν εξαντλήθηκε στην αναβάθμιση της γκάμας των πετρελαιοκινητήρων- οι απαραίτητες στιλιστικές πινελιές, μια-δυο μικρολεπτομέρειες και ιδού. Όλα έτοιμα ώστε στα τέλη του τρέχοντος μήνα η πλήρης σύνθεση του γαλλικού μικρομεσαίου -από τα τρίπορτα και πεντάπορτα, μέχρι τα sedan, estate, CC και το RS- να βρίσκονται προς διάθεση στις εκθέσεις.



Αν το 2002 η φουτουριστική εμφάνιση του αυτοκινήτου αποτελούσε επανάσταση, εν έτει 2006 οι αλλαγές, θα έλεγε κανείς, προσθέτουν -σε μετρημένες δόσεις- άποψη, δυναμισμό και ένα εξεζητημένο, υψηλής αισθητικής στιλ.



Ξεκινώντας από τα διάφανα φωτιστικά σώματα, αυτά φέρουν επανασχεδιασμένα κάτοπτρα και αποτελούν φυσική συνέχεια των γραμμών της μάσκας, σχηματίζοντας έτσι ένα νοητό «V». Την ίδια στιγμή ο προφυλακτήρας δείχνει πιο επιθετικός, χάρη στη νέα του σχεδίαση. Ελαφρά ανανεωμένο είναι και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου -σε όλες τις εκδόσεις- οι αλλαγές όμως εδώ είναι μικρότερες και πιο διακριτικές από ότι εμπρός.



Στο εσωτερικό οι διαφορές αποτελούν πρόβλημα για δυνατούς λύτες, αφού περιορίζονται σε μερικούς νέους χρωματικούς συνδυασμούς των επενδύσεων, κάποια ποιοτικότερα πλαστικά υλικά και στον πίνακα των οργάνων με τις λευκά φωτισμένες ενδείξεις και τους ελαφρά επανασχεδιασμένους δείκτες.



Εκείνες οι βελτιώσεις που δεν φαίνονται, έχουν να κάνουν με την χρησιμοποίηση νέων, πιο ευαίσθητων αισθητήρων βροχής και φωτεινότητας, που ενεργοποιούν αυτόματα τους υαλοκαθαριστήρες και τα φώτα, καθώς και με την αναβάθμιση του συστήματος κλιματισμού.



Τα ηλεκτρονικά, ως γνωστό, αποτελούν το χόμπι των μηχανικών της Renault. Ετσι λοιπόν το νέο Megane εφοδιάζεται, συν τοις άλλοις, με ένα εξελιγμένο ABS όγδοης γενιάς, την τελευταία γενιά των ανάλογων συστημάτων ελέγχου της ευστάθειας και, βεβαίως, με έως και δέκα αερόσακους -ανάλογα με την έκδοση- που

auto.in.gr