Renault Clio GT: Αναδρομή στο παρελθόν
Ήρθε για να γεφυρώσει το χαώδες κενό που μέχρι σήμερα χώριζε τις... συμβατικές εκδόσεις του, πρόσφατα ανανεωμένου, Clio με το δίλιτρο RS των 203 ίππων.
Γιάννης Αδάναλης
Ήρθε για να γεφυρώσει το χαώδες κενό που μέχρι σήμερα χώριζε τις… συμβατικές εκδόσεις του, πρόσφατα ανανεωμένου, Clio με το δίλιτρο RS των 203 ίππων.
Κόντρα στα προγνωστικά και σε κάθε άλλο είδος πρόβλεψης, βρέθηκε να διεκδικεί τον τίτλο του σύγχρονου Rallye ή αν προτιμάτε του αυτοκινήτου που μπορεί να σου προσφέρει περισσότερα απ΄όσα οι ίδιες οι προδιαγραφές του υπόσχονται.
| Ταυτότητα |
| Κινητήρας: |
| 1.558 κ.εκ. |
| Ισχύς: |
| 128 ίπποι/ 6.750 σ.α.λ. |
| Ροπή: |
| 155 Nm/4.250 σ.α.λ. |
| Επιτάχυνση: |
| 0-100χλμ./ώρα 9,3 δλ |
| Τελ. ταχύτητα: |
| 197 χλμ./ώρα |
| Tιμή βασικής έκδοσης: |
| 16.700 ευρώ |
| Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
| 17.750 ευρώ |
Το Clio GT δεν διαθέτει κάποιο πανίσχυρο-υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ που χωρίς κόπο θα του εξασφαλίσει μια θέση στην κορυφή της κατηγορίας του.
Το αντίθετο μάλιστα, μιας και στο άκουσμα των 128 ατμοσφαιρικών ίππων κανείς, πλέον, δεν συγκινείται. Και λέγοντας κανείς, συμπεριλαμβάνω φυσικά και τον εαυτό μου.
Θα πρέπει, λοιπόν, να κοιτάξεις πίσω από τους αριθμούς και ιδιαίτερα πίσω από το φροντισμένο παρουσιαστικό του αμαξώματος ώστε να αντιληφθείς τον πραγματικό ρόλο του GT στην πλούσια γκάμα του Clio και συνολικά της Renault.
Όπως και να έχει οι εμφανείς σχεδιαστικές ομοιότητες με το ισχυρότερο RS μόνο ως προσόν μπορεί να τις αντιληφθεί κανείς.
Ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας στο μπροστινό τμήμα, οι τροχοί των 16 ιντσών (βασικός εξοπλισμός), η διπλή απόληξη της εξάτμισης και η διακριτική αεροτομή στην κορυφή της τρίτης πόρτας, αφήνουν σαφή υπονοούμενα για τον χαρακτήρα και τον προσανατολισμό της έκδοσης.
Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό του αυτοκινήτου, έστω και αν εκεί οι παρεμβάσεις μπορούν να θεωρηθούν μικρότερης έκτασης και αριθμού.
| Υπέρ | |
| Κατά | |
Αν εξαιρέσεις τα καθίσματα με το λογότυπο της έκδοσης, τα μεταλλικά πεντάλ και το λευκό φόντο του πίνακα οργάνων, όλα τα υπόλοιπα κινούνται σε… καθημερινούς ρυθμούς.
Όλα εκτός από την ένταση και τη συχνότητα εμφάνισης των τριγμών, που αναδεικνύουν την αδυναμία της κατασκευής να ανταποκριθεί στις νέες, σκληρότερες ρυθμίσεις της ανάρτησης.
Κατά τ΄άλλα ο εξοπλισμός, σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας, δεν θα αφήσει κανένα παραπονεμένο, πόσο μάλλον όταν το μικρό Renault μπορεί αποδεδειγμένα να προσφέρει ασφάλεια πέντε αστέρων στους επιβάτες του.
Ανάμεσα στα επιμέρους στοιχεία της μοναδικής εξοπλιστικής έκδοσης συναντάμε τον ηλεκτρονικό κλιματισμό, τους έξι αερόσακους, τις ζάντες αλουμινίου των 16 ιντσών και τους προβολείς ομίχλης.
Καταβάλλοντας επιπλέον 650 ευρώ το Clio GT αποκτά ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας και κατά συνέπεια δισκόφρενα στον πίσω άξονα, ενώ στα 1.000 ευρώ ανέρχεται το κόστος της διπλής, ηλεκτροκίνητης ηλιοροφής.
Ο πλούσιος εξοπλισμός δικαιολογεί, μεταξύ άλλων και το αυξημένο βάρος του γαλλικού «μικρού», καθώς τα 1.150 κιλά είναι μάλλον πολλά για μια πρόταση που οφείλει να εκμεταλλευτεί το μέγιστο δυνατό των ικανοτήτων ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα 1.558 κ.εκ.
Είναι σχεδόν σίγουρο πως ένα ελαφρύτερο, κατά 200 κιλά, GT θα μπορούσε όχι μόνο να επεκτείνει τις αναγνωρισμένες δυνατότητες του πλαισίου, αλλά και να βελτιώσει αισθητά τις επιδόσεις του.
Ακόμα και έτσι, πάντως, τα 9,3 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για την επιτάχυνση του αυτοκινήτου από στάση στα 100 χλμ./ώρα αρκούν για να υποστηρίξουν το δυναμικό προσανατολισμό του.
Ακολουθώντας τη λογική RS, μένοντας δηλαδή στο γκάζι και μεταθέτοντας τις αλλαγές των σχέσεων κοντά στο όριο λειτουργίας του τετρακύλινδρου μοτέρ, μπορείς να διεκδικήσεις κάτι παραπάνω από ένα αξιοπρεπές πέρασμα.
Η σαφής αίσθηση του επιλογέα ταχυτήτων και πολύ περισσότερο η «σφικτή» κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων συμβάλλουν καθοριστικά στην υλοποίηση του αρχικού σχεδίου.
Ανάλογο είναι και το παράδειγμα των αναρτήσεων, που με νέες ρυθμίσεις -τόσο στον μπροστινό άξονα όσο και στον πίσω η σκληρότητα τους έχει αυξηθεί κατά 15%- ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της έκδοσης, χωρίς μάλιστα να κουράζουν ή να προβληματίζουν στις καθημερινές-αστικές μετακινήσεις.
Από τη στιγμή, λοιπόν, που θα εξοικειωθείς με την ελλιπή πληροφόρηση που μεταφέρει στα χέρια σου το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης και με την ανάγκη διατήρησης του μοτέρ πάνω από τις 4.000 σ.α.λ., το ατμοσφαιρικό Clio των 128 ίππων επιβεβαιώνει όλα όσα μέχρι τώρα κρατούσες με επιφύλαξη στο πίσω μέρος του μυαλού σου.
Με την υποστροφή να απουσιάζει από τον κώδικα συμπεριφοράς του και την υπερστροφή να εμφανίζεται μόνο κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες, το γαλλικό «μικρό» προσφέρει τη δυνατότητα της υπερβολής, χωρίς μάλιστα στο τέλος της μέρας να κληθείς να πληρώσεις ακριβά λάθη απειρίας ή υπέρμετρης σιγουριάς.
Λειτουργώντας ως τον ιδανικό θάλαμο προετοιμασίας για τις κορυφαίες προτάσεις της γαλλικής φίρμας το Clio GT αποτελεί στα 16.700 ευρώ μια προσιτή -για τα δεδομένα των δυνατοτήτων της- επιλογή, που μάχεται σθεναρά μαζί με την ισχυρότερη έκδοση RS να διατηρήσει ένα από τα τελευταία προπύργια των ατμοσφαιρικών «hothatch» της ευρωπαϊκής αγοράς.
| Κινητήρας | |
| Κυβισμός | 1.598 κ.εκ. |
| Κύλινδροι | 4 σε σειρά |
| Ισχύς (ίπποι) | 128/6.750σ.α.λ. |
| Ροπή (Νm) | 155/4.400σ.α.λ. |
| Θέση | Εμπρός/εγκάρσια |
| Μπλοκ/κεφαλή | Αλουμίνιο/αλουμίνιο |
| Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
| Διάμετρος x διαδρομή | 79,5×80,5 |
| Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
| Εκκεντροφόροι | 2 ΕΕΚ |
| Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 80,1 |
| Μετάδοση | |||
| Κίνηση | Εμπρός | ||
| Κιβώτιο | Μηχανικόέξι σχέσεων | ||
| Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) | 1η | :1/3.15 | |
| 2η | :1/1.95 | ||
| 3η | :1/1.39 | ||
| 4η | :1/1.06 | ||
| 5η |
:1/0.87 |
||
| 6η | :1/0.73 | ||
| Τελική σχέση διαφορικού | 4.38 | ||
| Ανάρτηση | |
| Εμπρός | Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική δοκός |
| Πίσω | Ημι-άκαμπτος άξονας |
| Φρένα | |
| Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| Πίσω | Δίσκοι |
| ABS | Ναι |
| Τροχοί | |
| Διαστάσεις | 6×16 |
| Υλικό | Αλουμίνιο |
| Τύπος ελαστικών | Continental Sport Contact |
| Ελαστικά | 195/60/16 |
| Ρεζέρβα | Κανονικής διαμέτρου |
| Σύστημα διεύθυνσης | |
| Τύπος | Κρεμαγιέρα |
| Υποβοήθηση | Ηλεκτρική |
| Στροφές τιμονιού | 2,9 |
| Διάμετρος στροφής | 11,3 μέτρα |
| Διαστάσεις | |
| Μήκος | 4,027 μέτρα |
| Πλάτος | 1,707 μέτρα |
| Ύψος | 1,496 μέτρα |
| Μεταξόνιο | 2,575 μέτρα |
| Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) | 1.472/1.470 |
| Χώρος αποσκευών | 290 λίτρα |
| Βάρος | 1.170 κιλά |
| Αναλογία κιλών/ίππο | 9,14 |
| Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) | |
| Πόλη | 8,9 |
| Εκτός | 5,6 |
| Μέση | 6,9 |
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 55 |
| Αυτονομία | 797 χλμ. (θεωρητική μέση) |
| Επιδόσεις | |
| Τελική ταχύτητα | 197 χλμ./ώρα |
| 0-100χλμ./ώρα | 9,3 δευτερόλεπτα |
auto.in.gr
- Πυρά ΠΑΣΟΚ σε Μητσοτάκη: Η κυβέρνηση εξαντλεί τις προοπτικές της χώρας – Η πολιτική αλλαγή είναι επιτακτική
- Ο Βιλντόζα πήρε το… πορτοφόλι του Πετρούσεφ και χάρισε τη νίκη στη Βίρτους (vids)
- Κρήτη: Θλίψη για τον αθλητή ΑμεΑ που πέθανε μετά από τροχαίο – Είχε καθηλωθεί σε αμαξίδιο πριν από 23 χρόνια μετά από τροχαίο
- Οδοιπορικό του in: Πολύπαθη Μάνδρα – Η επόμενη μέρα
- «Υπάρχει και φιλότιμο»: Το αφιέρωμα της Finos Film για τα 60 χρόνια από την κυκλοφορία της ταινίας
- Φάμελλος για Τσίπρα: Άδικο να ισοπεδώνεται όλη η αντιπολίτευση
