Ν. Καραγιαννόπουλος

Η ιστορία της Porsche στους αγώνες αυτοκινήτων, διαφόρων μορφών, είναι πλούσια και με πολλές διακρίσεις. Ποιος όμως θα φανταζόταν ότι μία Porsche θα μπορούσε να συμμετάσχει σε αγώνα αντοχής και μάλιστα… εκτός ασφάλτου;



Επειδή στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία ποτέ δεν μπορείς να είσαι απόλυτος, με τα στερεότυπα των προηγούμενων δεκαετιών να καταρρέουν συνεχώς, θα συμβεί και αυτό!



Υπό αυτό το πρίσμα, 26 ειδικά διασκευασμένες Cayenne S θα ταξιδέψουν από τη Μόσχα ως την πρωτεύουσα της Μογγολίας, το Ουλανμπατόρ, μέσω Σιβηρίας, καλύπτοντας μία απόσταση 6.200 χλμ, διαδρομή που θα κρύβει σίγουρα εκπλήξεις, αφού θα υπάρξουν και ειδικές δοκιμασίες στην έρημο Γκόμπι.



Για να αντεπεξέλθουν στις εξαιρετικά δύσκολες αυτές συνθήκες, οι διασκευασμένες Cayenne S, έχουν υποστεί τροποποιήσεις στο αμάξωμα, στα μηχανικά μέρη και τα ελαστικά.



Ετσι αν και ο ατμοσφαιρικός V8 κινητήρας των 4,8 λίτρων με σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου, παρέμεινε απαράλλαχτος και εξακολουθεί να αποδίδει 385 ίππους, δεν συνέβη το ίδιο και με τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη.



Το σύστημα μετάδοσης απέκτησε πιο κοντή τελική σχέση μετάδοσης, υπάρχει η δυνατότητα κλειδώματος του μπροστινού και πίσω διαφορικού -κάτι που ανήκει στο προαιρετικό πακέτο Offroad Technology Package- και τα μπροστινά ψαλίδια είναι ακόμα πιο ενισχυμένα.



Στο αμάξωμα τοποθετήθηκε κλωβός ασφαλείας για να προστατεύσει τους επιβάτες σε περίπτωση ανατροπής, ενώ κάτω από το αμάξωμα τοποθετήθηκε μεγαλύτερη προστατευτική επιφάνεια για τα μηχανικά μέρη. Αν στα παραπάνω προσθέσετε και τα ειδικά, ανθεκτικά για δύσκολες εκτός δρόμου συνθήκες, ελαστικά συμπληρώνεται το παζλ των εκτός δρόμου δυνατοτήτων.



Οι τελευταίες μόνο αμελητέες δεν είναι στην Cayenne, αφού ακόμα και στις συμβατικές εκδόσεις της διαθέτει τα απαραίτητα συστήματα, όπως το PDCC -Porsche Dynamic Chassis Control- με ενεργές αντιστρεπτικές ράβδους και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης.



Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε και την αερανάρτηση που αν ρυθμισθεί στην υψηλότερη θέση της -Speciall Offroad Mode- δίνει στην Cayenne την δυνατότητα να διασχίσει ποτάμια βάθους μέχρι και 75 εκατοστών, χωρίς να εισέλθει νερό στο εσωτερικό της, χάρη στις ειδικές μονώσεις του αμαξώματος.



Aλλες προσθήκες περιλαμβάνουν ένα δορυφορικό σύστημα υψηλής ακρίβειας που έχει αντικαταστήσει το ντουλαπάκι του συνοδηγού, ενώ υπάρχει και ειδική εισαγωγή αέρα για τις περιπτώσεις που θα χρειαστεί να περάσει κάποιο ποτάμι, ώστε να μην εισέλθει νερό στον κινητήρα.



Στον επιπρόσθετο εξοπλισμό, υπάρχουν και όλα τα απαραίτητα σύνεργα για τις εκτός δρόμου εξορμήσεις, όπως εφεδρικές δεξαμενές καυσίμου -μην ξεχνάτε την υψηλή κατανάλωση του V8 βενζινοκινητήρα!- τέσσερις εξωτερικοί προβολείς, γρύλοι, εργάτης, και δύο ρεζέρβες.


Ωστόσο, η εικόνα κάποιας Cayenne εκτός ασφάλτου είναι μάλλον σπάνια και ίσως με αυτόν τον τρόπο η γερμανική εταιρεία θέλει να τονίσει τον περιπετειώδη χαρακτήρα ενός μοντέλου που τα καταφέρνει καλά ακόμη και μακριά από κοσμικές πλατείες και μοδάτα κέντρα διασκέδασης.

auto.in.gr