Γιάννης Αδάναλης

Η διαφοροποίηση αποτέλεσε και εξακολουθεί να αποτελεί πρωταρχικό στόχο των γαλλικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Πολλές φορές, βέβαια, η προσπάθεια αυτή αναλώθηκε σε σχεδιαστικούς νεωτερισμούς ή σε τεχνολογικές καινοτομίες που γρήγορα προσαρμόστηκαν ή θυσιάστηκαν στη λογική του περιορισμένου παραγωγικού κόστους.



Τα παραδείγματα από το παρελθόν είναι πολλά, με τελευταίο το 1007 της Peugeot. Το γαλλικό μικρό δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής αγοράς, χάνοντας την ευκαιρία να μετατρέψει σε πλεονέκτημα την ιδιαιτερότητα που ακόμη και σήμερα διακρίνει τις συρόμενες πόρτες του.



Παρόλα αυτά, η Peugeot επέστρεψε στις τετραψήφιες προτάσεις, αρχικά με το τετρακίνητο 4008 και στη συνέχεια με ένα ιδιότυπο crossover. Στην πραγματικότητα, το 3008 έχει δημιουργηθεί στα πλαίσια των… πολυμορφικών δραστηριοτήτων της Peugeot, γεγονός που επιβεβαιώνει το ενός όγκου αμάξωμα των 4,4 μέτρων.



Εξασφαλίζοντας τις απαραίτητες αποστάσεις από το έδαφος και τη μικρομεσαία γκάμα της γαλλικής φίρμας, το 3008 έχει αυξήσει τις εξωτερικές διαστάσεις του, διαφοροποιώντας ταυτόχρονα και τα βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του.



Το μπροστινό τμήμα δεν ακολουθεί το δυναμικό προφίλ του 308, εξασφαλίζοντας πρωταγωνιστικό ρόλο στις καμπυλόγραμμες επιφάνειες, ενώ την ίδια σχεδιαστική λογική έχει υιοθετήσει και το τελείωμα του αμαξώματος.



Διαμετρικά αντίθετη είναι η κατασκευαστική φιλοσοφία του εσωτερικού τμήματος. Η κεντρική κονσόλα απομονώνει τον οδηγό από τον πενταθέσιο θάλαμο επιβατών, περιορίζοντας σημαντικά την αίσθηση της ευρυχωρίας.



Αντίστοιχα, στην πίσω σειρά καθισμάτων έχουν διαμορφωθεί δύο θέσεις, που κάλλιστα θα μπορούσαν να θεωρηθούν ανεξάρτητες, καθώς το κεντρικό τμήμα που περισσεύει αποδεικνύεται στενό για την φιλοξενία ενός ενήλικα.



Η δυνατότητα ρύθμισης του δαπέδου στο χώρο των αποσκευών και η αναδίπλωση των καθισμάτων αποτελούν ουσιαστικά τις μοναδικές πολυμορφικές ιδιότητες του αυτοκινήτου, αποκαλύπτοντας την πρόθεση του κατασκευαστή να διαφοροποιηθεί από τα αρχέτυπα της κατηγορίας.



Περισσότερο crossover και λιγότερο MPV, σύμφωνα με τον επίσημο εισαγωγέα Peugeot στη χώρας μας, το 3008 φιλοδοξεί να ανταποκριθεί στην ήπιας μορφής εκτός δρόμου κίνηση, εκμεταλλευόμενο τα 17 εκατοστά που το χωρίζουν από το έδαφος αλλά και το σύστημα υποβοήθησης πρόσφυσης που εξοπλίζει τις υπετροφοδοτούμενες εκδόσεις του.



Το Grip Control συνοδεύεται από τα mud and snow ελαστικά της Michelin και υποκαθιστά το ρόλο ενός ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, μεταβάλλοντας τη ροπή που κατανέμεται σε κάθε έναν από τους κινητήριους τροχούς.



Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε πέντε ρυθμίσεις (Standard, Snow, Off Road, Sand και ESP off), προσαρμόζοντας τη λειτουργία του συστήματος στις συνθήκες πρόσφυσης.



Στο τεχνολογικό οπλοστάσιο του 3008 έρχονται να προστεθούν το σύστημα προβολής ενδείξεων (Head up display) και το Distance Alert, που ενημερώνει τον οδηγό όταν η απόσταση του αυτοκινήτου από το προπορευόμενο όχημα περιοριστεί επικίνδυνα.



Οι εκπλήξεις δεν λείπουν, βέβαια, και από τα μηχανικά μέρη του γαλλικού crossover. To Dynamic Roll Control συνοδεύει τις ισχυρότερες και υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις αναλαμβάνοντας, με την προσθήκη ενός οριζόντια τοποθετημένου αμορτισέρ στον πίσω άξονα, να περιορίσει τις κλίσεις του αμαξώματος.



Το προφίλ του αυτοκινήτου ολοκληρώνουν οι μέχρι σήμερα γνωστοί κινητήρες βενζίνης που έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με τον όμιλο αυτοκινητοβιομηχανιών BMW.



Αποδίδοντας 120 ίππους και 160 Nm, το ατμοσφαιρικό μοτέρ των 1.600 κ.εκ. εξασφαλίζει ανταγωνιστικές επιδόσεις στο μικρομεσαίων διαστάσεων Peugeot, αντισταθμίζοντας παράλληλα και την εμφανή αδυναμία του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων να ακολουθήσει τις σύγχρονες προδιαγραφές του αυτοκινήτου.



Ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ακολουθεί την υπερτροφοδοτούμενη έκδοση των 150 ίππων, η οποία προαιρετικά εξοπλίζεται με το Grip Control.



Συνολικά τρία επίπεδα εξοπλισμού διαμορφώνουν την γκάμα του 3008. Ξεκινώντας από τα 18.390 ευρώ διαθέτει έξι αερόσακους, ηχοσύστημα, ABS, ESP, air condition και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.

auto.in.gr