Opel Antara: Κάλλιο αργά παρά ποτέ!
Μιχάλης Κατωπόδης
Εν έτει 2006, η έλλειψη ενός SUV από τη γκάμα μιας εταιρείας που διεκδικεί μεγάλο μερίδιο αγοράς, αποτελεί σημαντικό μειονέκτημα. Αυτό ίσχυε μέχρι πρότινος και για την Opel, η οποία όμως φρόντισε να απαντήσει κατάλληλα στις προκλήσεις των καιρών με το νέο Antara.
Ζυγίζοντας την υφιστάμενη κατάσταση και τις γενικότερες τάσεις της αγοράς, η θυγατρική της GM αποφάσισε να συνεργαστεί με την Chevrolet για την κατασκευή ενός SUV, ελαφρά μεγαλύτερου από τη μεσαία κατηγορία των «RAV», με σαφή όμως οικονομική σχέση ως προς αυτή.
Το Antara διαθέτει μία μοντέρνα, όσο και κομψή εξωτερική εμφάνιση, η οποία ενισχύεται δυναμικά από διάφορες λεπτομέρειες, όπως τα πλευρικά «βράγχια», η χρωμιωμένη μάσκα και η μεταλλική εμπρός ποδιά.
Θέλοντας να εξασφαλίσει ένα όχημα ικανό να κερδίζει από την πρώτη στιγμή τις εντυπώσεις, η Opel έδωσε αντίστοιχα μεγάλο βάρος και στην ολοκλήρωση του εσωτερικού. Αυτό τουλάχιστον μαρτυρά η προχωρημένη σχεδίαση, τα πολύ καλής ποιότητας υλικά και, βεβαίως, το πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού.
Πιο συγκεκριμένα, από τη βασική έκδοση Essentia παρέχονται ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες, ESP, air condition, ράδιο-CD με MP3 και έξι αερόσακοι. Αμέσως μετά, η έκδοση Elegance φέρει αυτόματο κλιματισμό και τροχούς ελαφρού κράματος 17 ιντσών ενώ, τέλος, η Cosmo προσφέρει επιπλέον ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, ημιδερμάτινο σαλόνι, cruise control και σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης.
Ένα ακόμα πλεονέκτημα, σε σχέση με τον άμεσο ανταγωνισμό, έχει να κάνει με τους αυξημένους διαθέσιμους χώρους, απόρροια των εξωτερικών διαστάσεων. Στο φωτεινό σαλόνι του Antara μπορούν να φιλοξενηθούν, με σχετική άνεση, έως και πέντε ενήλικες, μαζί με ένα λογικό όγκο αποσκευών.
Αυτό που προκαλεί εντύπωση εδώ είναι ότι, παρότι χρησιμοποιεί το ίδιο πάτωμα και μηχανικά μέρη με το Chevrolet Captiva, δεν διατίθεται σε επταθέσιες εκδόσεις όπως αυτό. Ο λόγος είναι απλός και έχει να κάνει με τις προτεραιότητες που έχει θέσει η Opel, η οποία θεώρησε ότι η ενσωμάτωση του συστήματος Flex-Fix -για τη μεταφορά ποδηλάτων- θα ενίσχυε περισσότερο το image του οχήματος, σε σχέση με μία τρίτη σειρά καθισμάτων.
Αποζητώντας τη διαφοροποίηση, αποφάσισε επίσης να μην χρησιμοποιήσει στη γκάμα των κινητήρων της δίλιτρο σύνολο, όπως οι περισσότεροι ανταγωνιστές, αλλά να ξεκινήσει από τα 2,4 λίτρα, με ένα σύνολο ECOTEC ικανοποιητικής ροπής 220 Nm, με περιορισμένη όμως ισχύ, μόλις 140 ίππων.
Παραβλέποντας τις δύο diesel εκδόσεις, των 2,0 λίτρων, με απόδοση 127 και 150 ίππων, τη σειρά συμπληρώνει ο V6 3.2 ECOTEC, των 227 ίππων και 297 Nm. Ο τελευταίος παρέχει αρκετή δύναμη από χαμηλά, είναι πολιτισμένος και γραμμικός στη λειτουργία του, ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο πέντε σχέσεων, το οποίο προσφέρει και σειριακές αλλαγές αλλά δεν εντυπωσιάζει με την ταχύτητά του.
Παρότι ως νούμερο οι 227 ίπποι φαντάζουν παραπάνω από επαρκείς, στην πράξη το αυξημένο βάρος των 1.865 κιλών του αυτοκινήτου θα κάνει
auto.in.gr
- Θάσος: Προσποιήθηκε τον αδελφό της για να βρει την πρώην γυναίκα του ο 55χρονος
- LIVE: Ολυμπιακός – ΟΦΗ
- «Να μπλοκαριστεί!» – Σφοδρές αντιδράσεις για την εξαγορά της Warner Bros. από το Netflix – Τα πέντε σημεία
- Φάμελλος από το μπλόκο στα Πράσινα Φανάρια: Οι «γαλάζιες ακρίδες» φάγανε τα δισεκατομμύρια των τίμιων αγροτών
- LIVE: Στουτγκάρδη – Μπάγερν Μονάχου
- Νίκος Ρωμανός: Είμαι μάρτυρας μιας ωμής επίδειξης ρεβανσισμού – Η δικαιοσύνη επικρατεί μόνο με ελευθερία

