Γιάννης Αδάναλης

Επιχειρώντας να συνδυάσει τις περιορισμένες διαστάσεις ενός τυπικού αυτοκινήτου πόλης με τα χρηστικά πλεονεκτήματα, που παρουσιάζουν, κατά παράδοση, οι πολυμορφικές της προτάσεις, η Opel περνά στην παραγωγή τη δεύτερη γενιά του Agila.



Τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου Opel, όπως το αμάξωμα ενός όγκου και η κυβοειδής σχεδίασή του, παραπέμπουν στον απερχόμενο μοντέλο, που μετά από επτά χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά κατάφερε να φτάσει τις 440.000 πωλήσεις.



Τη διαφορά στο Agila του 2008 κάνουν οι αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις και ειδικότερα το μήκος του αυτοκινήτου, που έχει αυξηθεί κατά 20 εκατοστά, φτάνοντας πια τα 3,74 μέτρα.



Εμφανείς είναι και οι σχεδιαστικές αλλαγές στο αμάξωμα του μικρού Opel. To αδιάφορο σπιρτόκουτο του παρελθόντος έχει μετατραπεί σε μια ιδιαίτερα ελκυστική πρόταση, με δυναμικό και άκρως… νεανικό προφίλ.



Στο μπροστινό τμήμα ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα και η τραπεζοειδής μάσκα, που δένει αρμονικά με τους τονισμένους θόλους των τροχών και τα νεύρα που διατρέχουν το πλαϊνό τμήμα.



Αντίστοιχη είναι και η εικόνα στο πίσω μέρος, καθώς τα κάθετα φωτιστικά σώματα είναι αυτά που δίχως καμία αμφιβολία πρωταγωνιστούν.



Στο εσωτερικό, αντίθετα, η εικόνα είναι περισσότερο συμβατή με τα συντηρητικά πρότυπα του κατασκευαστή. Το ταμπλό δεν έχει να παρουσιάσει κάποια σχεδιαστική ιδιομορφία, πέρα από το στροφόμετρο που έχει αποσπαστεί από τον πίνακα οργάνων και βρίσκεται τοποθετημένο στην δεξιά του πλευρά.



Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, αν και σκληρά, δεν παρουσιάζουν αξιοσημείωτες ατέλειες στο φινίρισμα και στη συναρμογή τους, ωστόσο, η επιλογή του γκρίζου χρώματος για τις φτωχότερες εξοπλιστικές εκδόσεις μετριάζει τη συνολική εικόνα.



Κατά τ΄άλλα ο εξοπλισμός παρουσιάζεται πλήρης στην εξοπλιστική έκδοση Enjoy των 1.000 και 1.200 κ.εκ., περιλαμβάνοντας air condition, τέσσερις αερόσακους, ABS, ηχοσύστημα, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά παράθυρα και ηλεκτρικούς καθρέπτες.



Στον προαιρετικό εξοπλισμό ανήκει το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας, που κοστίζει 440 ευρώ και οι ζάντες αλουμινίου των 15 ιντσών.



Το εσωτερικό, ωστόσο, δεν εντυπωσιάζει μόνο με την εξοπλιστική του πληρότητα, αλλά και με την ευρυχωρία του. Το Agila εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το μεταξόνιο των 2,36 μέτρων, όντας ικανό να φιλοξενήσει με άνεση τέσσερις ενήλικες.



Ικανοποιητικός είναι και ο χώρος των αποσκευών, ο όγκος του οποίου ξεκινά από τα 225 λίτρα, φτάνοντας με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων τα 1.050.



Στην πράξη το Agila δείχνει ικανό να καλύψει τις καθημερινές μεταφορικές ανάγκες μιας ολιγομελούς οικογένειας, ακόμα και όταν αυτές ξεπεράσουν τα στενά όρια της πόλης.



Ο βενζινοκινητήρας των 1.200 κ.εκ. με απόδοση 86 ίππων κινεί με αξιοπρεπείς ρυθμούς το μικρό Agila, γεγονός που του επιτρέπει να κινείται με αξιοπρέπεια στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο.



Αντίστοιχων προδιαγραφών είναι και το πλαίσιο, το οποίο ανταποκρίνεται στις αυξημένες απαιτήσεις που μπορεί κανείς να εγείρει από ένα παραδοσιακό, κατά τ΄άλλα, αυτοκίνητο πόλης.



Οι ανταγωνιστικές, για τα δεδομένα τις κατηγορίας, επιδόσεις συνοδεύονται από την περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου, η μέση τιμή της οποίας δεν ξεπερνά τα 5,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ.



Ακόμη πιο οικονομικός, με μέση κατανάλωση 5 λίτρων/100 χλμ., είναι ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.000 κ.εκ., η απόδοση του οποίου φτάνει τους 65 ίππους και τα 90 Nm ροπής.



Τέλος, την γκάμα του νέου Agila συμπληρώνει ένας πετρελαιοκινητήρας 1.300 κ.εκ., που με τη βοήθεια υπερσυμπιεστή καυσαερίων αποδίδει 75 ίππους και 190 Nm ροπής.



Όπως και οι κινητήρες βενζίνης, έτσι και ο πετρελαιοκινητήρας συνοδεύεται από μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων, ενώ θα υπάρξουν και εκδόσεις που θα εξοπλιστούν με αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων.



Ξεκινώντας από τα 9.990 ευρώ στη βασική έκδοση Essentia των 1.000 κ.εκ. και φτάνοντας τα 11.990 ευρώ στην έκδοση Enjoy των 1.200 κ.εκ., το Opel Agila θα διατεθεί στην ελληνική αγορά από τις αρχές Μαΐου.

auto.in.gr