Nissan Note: Στο σωστό τόνο…
Ενα βήμα μετά το Micra, ένα σκαλί κάτω από τη μικρομεσαία κατηγορία, το Note συνδυάζει τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις με τους μεγάλους εσωτερικούς χώρους.
Ross Pinnock
Οι δοκιμές έφτασαν στο τέλος τους και το Note είναι έτοιμο να δώσει την δική του… παράσταση. Είναι πολύ μικρό για να θεωρηθεί MPV, αλλά είναι 25 εκατοστά μεγαλύτερο από το Honda Jazz, άρα το νέο μοντέλο της Nissan δεν δημιουργεί νέα σύνορα, απλώς αγνοεί τα υπάρχοντα.
Παρά το, σχετικά, ψηλό αμάξωμά του, το μεγάλο μεταξόνιο και οι μικροί πρόβολοι του δίνουν μία όμορφη και μοντέρνα εμφάνιση.
Το μπροστινό μέρος κυριαρχείται από τα μεγάλα φωτιστικά σώματα και τη μάσκα που θυμίζει Murano, ενώ η πλευρική γραμμή δίνει μία σπορτίφ υπόσταση. Φωτιστικά σώματα σε σχήμα μπούμεραγκ κοσμούν το, κατά τα άλλα, κλασικό πίσω μέρος.
Στοχεύοντας ευθέως σε αγοραστές οικογενειακών αυτοκινήτων, το ευέλικτο εσωτερικό του Note διαθέτει αρκετούς χώρους. Το συρόμενο και αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα, μπορεί να μετακινηθεί κατά το διαμήκη άξονα μέχρι και 16 εκατοστά, ώστε να αυξηθεί ή να μειωθεί ο χώρος αποσκευών, ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες.
| Η άποψή μας |
| Με μεγάλους εσωτερικούς χώρους, ευέλικτο εσωτερικό και μοντέρνο σχεδιασμό, το Note είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο η Nissan ελπίζει ότι οι αγοραστές θα το επιλέξουν και με την καρδιά και το μυαλό. Μπορεί να μην προσφέρει τις οδηγικές συγκινήσεις άλλων, πιο συμβατικών, ανταγωνιστών του αλλά διαθέτει αρκετά πλεονεκτήματα. Οι καλοί κινητήρες και η σχέση αξίας προς τιμή, υπόσχονται και καλή μεταπωλητική αξία, αποτελώντας έτσι μια συμφέρουσα επιλογή, ειδικά στη μεσαία έκδοση εξοπλισμού. |
Ακόμα όμως και στη μεσαία ρύθμιση, μπορούν να καθίσουν δύο υψηλόσωμοι ενήλικες, ο ένας πίσω από τον άλλον, με αρκετή άνεση. Επιπρόσθετα, το κάθισμα του συνοδηγού αναδιπλώνεται πλήρως, επιτρέποντας έτσι τη μεταφορά μεγάλων, σε μήκος, αντικειμένων.
Το μοντέλο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με το family pack, το οποίο αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού των δύο από τις τρεις εκδόσεις. Το πακέτο περιλαμβάνει μπροστινό και πίσω υποβραχιόνιο, τραπεζάκια πικ-νικ και αεροπορικού τύπου θήκες στις πλάτες των καθισμάτων, ενώ περιλαμβάνονται επίσης σκούρα τζάμια πίσω και φώτα ανάγνωσης.
Παράλληλα, ο χώρος αποσκευών των 280 λίτρων διαιρείται σε δύο τμήματα, χάρη στο χώρισμα που διαθέτει. Όταν είναι τοποθετημένο, δημιουργεί έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης, με την παράλληλη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ενώ κάτω από αυτό κρύβεται ένα διαμέρισμα βάθους 20 εκατοστών, κατάλληλο για αποθήκευση πολύτιμων αντικειμένων.
Εναλλακτικά, τα δύο χωρίσματα μπορούν να τοποθετηθούν στο κάτω μέρος του χώρου αποσκευών ώστε να διευρυνθεί η χωρητικότητα κατά 100, επιπλέον, λίτρα.
Στο μπροστινό μέρος, το ταμπλό είναι εργονομικό με τους διακόπτες να προέρχονται από το Micra. Βέβαια το, χωρίς τριγμούς, εσωτερικό μπορεί να είναι καλοφτιαγμένο, αλλά τα πλαστικά του είναι αρκετά σκληρά στην αφή.
Μία ακόμα απογοήτευση είναι η απουσία δυνατότητας ρύθμισης του τιμονιού κατά μήκος. Το ύψος του μπορεί βέβαια να μεταβληθεί, όπως και το ύψος του καθίσματος, ωστόσο οι υψηλόσωμοι οδηγοί θα βρεθούν να κάθονται αρκετά κοντά στα pedal.
Στο δρόμο, ο κινητήρας των 1,6 λίτρων με τους 110 ίππους ταιριάζει απόλυτα στο μοντέλο κινώντας το σβέλτα. Πρόκειται για το ίδιο μοτέρ που τοποθετείται στο Micra 160SR, αλλά και στο C+C.
Παρόλο που χρειάζεται να δουλεύει ψηλά στον αυτοκινητόδρομο, είναι αρκετά πολιτισμένο και δεν χρειάζεται να υψώσεις τη φωνή σου κατά την διάρκεια του ταξιδιού ώστε να σε ακούσει ο συνοδηγός.
Στους εξαιρετικούς γαλλικούς δρόμους που οδηγήσαμε το Note, η άνεση ήταν πολύ καλή και η ανάρτηση απορροφούσε τις όποιες ατέλειες και ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Η πρόσφυση είναι αρκετά καλή, αλλά όπως περιμένει κανείς από ένα ψηλό αμάξωμα, οι κλίσεις στις στροφές είναι εμφανείς.
Η κορυφαία έκδοση εξοπλισμού SVE -η αντίστοιχη Techna της ελληνικής αγοράς- που οδηγήσαμε, διαθέτει μία ειδική σπορ ρύθμιση για την ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού, ανάλογα με την ταχύτητα. Η συγκεκριμένη έκδοση είναι καλά ζυγισμένη, αλλά οι υπόλοιπες εκδόσεις έχουν μία τεχνητή αίσθηση.
Με δυνατά και προοδευτικά φρένα, η μοναδική ένσταση που προκύπτει πίσω από το τιμόνι αφορά στον επιλογέα των ταχυτήτων, που είχε μία χαλαρότητα. Ωστόσο στην έκδοση των 1,6 λίτρων υπάρχει η δυνατότητα επιλογής και αυτόματου κιβωτίου.
Η άφιξη του Note στις ευρωπαϊκές αγορές προσδιορίζεται τον ερχόμενο Μάρτιο, ενώ οι diesel εκδόσεις θα κυκλοφορήσουν ένα μήνα αργότερα.
Auto Express
- «Ο κόσμος δεν είναι χαζός» – Ο Βασίλης Μπισμπίκης για το τροχαίο, τους δικούς του ανθρώπους και τον κιτρινισμό
- Αναστάτωση στο Χίθροου: Επίθεση με σπρέι πιπεριού, αναφορές για τραυματίες – Μια σύλληψη
- Πρωτοφανής επίθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ στην ΕΕ μετά το πρόστιμο στο Χ
- Ποιο είναι το πιθανό trade για να καταλήξει στους Λέικερς ο Αντετοκούνμπο…
- Χριστούγεννα: Την Πέμπτη ξεκινά το εορταστικό ωράριο των καταστημάτων
- Καιρός: Ο Ωμέγα Εμποδιστής φέρνει καιρική ηρεμία – Τι καιρό θα κάνει τα Χριστούγεννα
