Μιχάλης Κατωπόδης

Συνειδητοποιημένες πλέον σε ο,τι αφορά τις ανάγκες του κοινού στο οποίο απευθύνονται, οι σύγχρονες SUV προτάσεις δεν ντρέπονται να θέσουν σε πρώτη προτεραιότητα την άνεση και την οδική συμπεριφορά, αφήνοντας κατά μέρος τις εκτός δρόμου δυνατότητες.

Εναρμονισμένη με το πνεύμα των καιρών και η Mitsubishi, αφού έκανε το χρέος της με τα σκληροπυρηνικά Pajero και L200, στράφηκε στη δημιουργία ενός πιο light τετρακίνητου, για όλους τους υπόλοιπους, κοινούς χρήστες.

Εμφανώς μεγαλύτερο σε διαστάσεις, με μήκος 4,64 μέτρα , πλάτος 1,80 μέτρα και ύψος 1,68 μέτρα, το νέο Outlander βασίζεται στο καινούριο παγκόσμιο πλαίσιο της εταιρίας. Αυτό έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη DaimlerChrysler, προσφέρει αυξημένη στρεπτική ακαμψία κατά 18% και αναμένεται μελλοντικά να χρησιμοποιηθεί και σε άλλα μοντέλα, αρχής γενομένης από το επόμενο Lancer.

Οπτικά ο όγκος του αυτοκινήτου δεν κρύβεται, αυτό όμως δεν είναι απαραίτητα αρνητικό, καθώς επιδρά ευεργετικά στο κύρος και στο δυναμισμό του. Οι καθαρές γραμμές του αμαξώματος, σε συνδυασμό με τα φουσκωμένα φτερά και τα επιθετικά φωτιστικά σώματα, εμπρός και πίσω, αποπνέουν μία premium αύρα, αφήνοντας ταυτόχρονα υποσχέσεις ως προς το χαρακτήρα και τις δυνατότητες του συνόλου.

Πράγματι, εάν το πρώτο Outlander αποτελούσε ένα από τα πλέον ευχάριστα και ευκολοδήγητα οχήματα της εποχής του, ο αντικαταστάτης του φιλοδοξεί να θέσει νέα στάνταρ στην κατηγορία. Πριν όμως επεκταθούμε σε οδηγικής φύσεως λεπτομέρειες, καλό θα είναι να ρίξουμε μία ματιά στο εσωτερικό.

Η αύξηση του μήκους κατά 10 εκατοστά εξασφάλισε τον απαιτούμενο χώρο για την προαιρετική τοποθέτηση μίας επιπλέον σειράς καθισμάτων, ανεβάζοντας έτσι το συνολικό αριθμό των επιβατών στους 7. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι τα δύο επιπλέον καθίσματα δεν είναι ξεχωριστά αλλά ενιαία, διαθέτουν όμως τη δυνατότητα αναδίπλωσης στο πάτωμα του χώρου αποσκευών, όταν δεν χρησιμοποιούνται.

Συνεχίζοντας, από πίσω προς τα εμπρός, η δεύτερη σειρά θέσεων είναι αρκετά ικανοποιητική σε διαστάσεις, ενώ αντίστοιχα άνετα και με καλή πλευρική στήριξη είναι και τα μπροστινά καθίσματα.

Το ταμπλό είναι λιτό -και εν μέρει φουτουριστικό- σε σχεδίαση, χωρίς όμως να υστερεί σε ποιότητα κατασκευής. Με τη σειρά τους, τα μεταλλικά φιλέτα στους αεραγωγούς, το τριάκτινο σπορ τιμόνι και ο, ανάλογης αισθητικής, πίνακας οργάνων προσδίδουν μία μοντέρνα νότα στο εσωτερικό.

Εκτός των άλλων, το Outlander διαθέτει ένα υψηλών προδιαγραφών ηχοσύστημα της Rockford Fosgate, ισχύος 650W, με 8 ηχεία, ένα ευμεγέθες subwoofer διαμέτρου 25 εκατοστών και ψηφιακό επεξεργαστή σήματος (DSP). Το συγκεκριμένο σύστημα συνδυάζεται με έγχρωμη οθόνη αφής 7, εσωτερικό σκληρό δίσκο, DVD player και, βεβαίως, σύστημα πλοήγησης.

Η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί επίσης ένα περιστροφικό επιλογέα του συστήματος μετάδοσης. Χάρη σε αυτόν, ο οδηγός μπορεί να μεταφέρει την κίνηση από τους εμπρός -διαμόρφωση 2WD- σε όλους τους τροχούς -4WD Auto- καθώς επίσης να κλειδώσει τη λειτουργία του συνεκτικού συμπλέκτη -4WD Lock- κατανέμοντας σε σταθερό ποσοστό τη ροπή στους δύο άξονες.

Οσο και αν το στήσιμο του αυτοκινήτου είναι ασφάλτινο, με ανεξάρτητες αναρτήσεις γονάτων McPherson εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, οι μηχανικοί πέτυχαν την αύξηση των διαδρομών κατά 15 και 20 χιλιοστά αντίστοιχα. Αυτό μάλιστα διατηρώντας τις κλίσεις σε περιορισμένα επίπεδα, χάρη στις σφιχτές ρυθμίσεις που επέλεξαν.

Με γνώμονα τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς, η απόσταση του πατώματος από το έδαφος δεν ξεπερνά τα 178 χιλιοστά. Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε επίσης στη μείωση του κέντρου βάρους, με αποκορύφωμα την οροφή του αυτοκινήτου που είναι κατασκευασμένη από ελαφρά κράματα αλουμινίου.

Ολα αυτά, συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων διαστάσεων τροχών -215/70 R16 ή 225/55 R18, ανάλογα με την έκδοση- καθώς επίσης και του, πολύ καλού σε αίσθηση, υδραυλικού συστήματος διεύθυνσης, ενισχύουν δεόντως το χαρακτήρα και τις δυνατότητες του αυτοκινήτου.

Ανεξαρτήτως των ρυθμών κίνησης, η ευστάθεια και η κατευθυντικότητα είναι κορυφαίες για όχημα ελευθέρου χρόνου. Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός είναι ανάλογη μίας καλής συμβατικής πρότασης. Ακόμα όμως και αν το παρακάνει, το ASC -Active Stability Control-, που παρέχεται στάνταρ, αναλαμβάνει να διορθώσει τα, όποια, κακώς κείμενα.

Τα πρώτα Outlander αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους στα μέσα του καλοκαιριού, εφοδιασμένα με κινητήρα diesel 2,0 λίτρων, απόδοσης 140 ίππων. Η συγκεκριμένη ισχύς είναι ικανή να επιταχύνει τα 1.655 κιλά του αυτοκινήτου από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,8 δευτερόλεπτα, εξασφαλίζοντας τελική ταχύτητα 187 χλμ./ώρα.

Τον Οκτώβριο θα προστεθεί ένας νέος παγκόσμιος βενζινοκινητήρας 2,4 λίτρων και 170 ίππων, προϊόν συνεργασίας της εταιρίας με τις DaimlerChrysler και Hyundai. Οσο για τη γκάμα, θα ολοκληρωθεί λίγο αργότερα με την έλευση ενός V6 συνόλου, χωρητικότητας 3,0 λίτρων και ισχύος 220 ίππων.

Σε ο,τι αφορά τα επίπεδα εξοπλισμού, θα διατίθενται δύο απόλυτα ολοκληρωμένες εκδόσεις, Intense και Instyle. Η πρώτη, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει σύστημα ελέγχου ευστάθειας, 6 αερόσακους, ζάντες ελαφρού κράματος 16 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα, υπολογιστή ταξιδίου, cruise control, αυτόματο κλιματισμό και ράδιο-CD με MP3.

Η δεύτερη διατίθεται αποκλειστικά σε συνδυασμό με την επταθέσια διαμόρφωση και φέρει επιπλέον ζάντες 18 ιντσών, χρωμιωμένα προστατευτικά μαρσπιέ, ηλιοροφή, σύστημα εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί, το ηχοσύστημα της Rockford Fosgate, δερμάτινα -ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα- καθίσματα, καθώς επίσης και προβολείς αερίου xenon.

Οι τιμές δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί, υπολογίζεται όμως, από το συγκεκριμένο εξοπλισμό και μόνο, ότι θα κυμαίνονται σε επίπεδα υψηλότερα από αυτά των σημερινών. H Mitsubishi άλλωστε έθεσε ξεκάθαρα το στόχο της για διάκριση στη συγκεκριμένη κατηγορία και, όπως όλα δείχνουν, δεν θα δυσκολευτεί να τον πετύχει.

auto.in.gr