Jorg Maltzan

Στις μέρες μας το πράσινο δεν είναι το μόνο οικολογικό χρώμα. Το μπλέ έχει πια τον δικό του ρόλο στην προστασία του περιβάλλοντος και αν δεν μας πιστεύετε, απλώς ρωτήστε την Mercedes-Benz. Τα τελευταία χρόνια η γερμανική φίρμα προσθέτει στη γκάμα της εκδόσεις φιλικότερες προς το περιβάλλον χρησιμοποιώντας το λογότυπο Bluetec.

H ML 320 CDI Bluetec αποτελεί το πιο πρόσφατο παράδειγμα και οι ιθύνοντες της M-B ισχυρίζονται ότι πρόκειται για τον πιο καθαρό diesel κινητήρα στον κόσμο. Ευκαρίας δοθείσης λοιπόν οδηγήσαμε την ML 320 CDI με το σύστημα Bluetec.








Η άποψή μας
Είναι πολύ δύσκολο να μην εντυπωσιαστείς από το σύστημα Bluetec. Μειώνει τις επικίνδυνες εκπομπές ρύπων, αν και η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2, είναι ελαφρά αυξημένες. Στο σύνολο όμως τα περιβαλλοντικά οφέλη είναι πολλά περισσότερα και είναι κρίμα που η φορολογική πολιτική της Αγγλίας εμποδίζει την εισαγωγή της ML 320 CDI Bluetec στη Γηραιά Αλβιώνα.
Eκτός από τον ανταγωνιστή της BMW X5, το ίδιο σύστημα είναι διαθέσιμο τόσο στην R-Class όσο και στην θηριώδη GL.

Με ανασχεδιασμένα πιστόνια, χαμηλότερη σχέση συμπίεσης, νέα τουρμπίνα και ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης καυσίμου, ο νέος V6 των 3,0 λίτρων αποδίδει 211 ίππους και… 540Nm ροπής. Το σημαντικότερο ωστόσο είναι ότι εξοπλίζεται με το σύστημα Bluetec που επιτρέπει στην ML να πληροί τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων US Bin 5 και Euro VI.

Η έξυπνη τεχνολογία συμβάλει στη μείωση της εκπομπής ρύπων, καθώς στο σύστημα ψεκάζεται ένα διάλυμα που ονομάζεται AdΒlue, το οποίο μειώνει τα επικίνδυνα οξείδια του αζώτου (ΝΟx) κατά 90%. Το μείγμα είναι τοποθετημένο στο αυτοκίνητο, σε μία δεξαμενή 26 λίτρων, στη θέση της ρεζέρβας και συμπληρώνεται στα τακτικά διαστήματα συντήρησης.

Κατά τ΄ άλλα, η οικολογική ML 320 CDI υιοθετεί όλες τις αισθητικές αλλαγές, εντός και εκτός, ενώ συμπεριφέρεται στο δρόμο όπως και οι άλλες ML, δηλαδή εντυπωσιακά.

Η θηριώδης ροπή μεταφράζεται σε πολύ καλές επιδόσεις στην ευθεία, κάτι που σημαίνει απρόσκοπτα προσπεράσματα και άνετα, χαλαρωτικά ταξίδια.

Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 εμφανίζονται ελαφρά αυξημένες σε σχέση με την απλή ML 320 CDI, γι΄αυτό και δεν υπάρχουν σχέδια εισαγωγής του αυτοκινήτου στην Αγγλία. Αντίθετα θα εισαχθεί κανονικά στην ευρωπαϊκή αγορά από το φθινόπωρο του 2009.

Παρόλο που η τεχνολογία αυτή μειώνει δραστικά τις εκπομπές ΝΟx, αν δεν αλλάξει η πολιτική της αγγλικής κυβέρνησης που εστιάζει τη φορολογία των αυτοκινήτων στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2), τότε η ML 320 CDI Bluetec θα είναι απούσα από την Γηραιά Αλβιόνα. Και αυτό είναι, πραγματικά, κρίμα!

Auto Express