Μιχάλης Κατωπόδης

Μετά από τέσσερα χρόνια επιτυχημένης πορείας, η Mercedes-Benz έκρινε ότι ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για μία δυναμική ανανέωση της E-Class. Μόνο που, στην προκειμένη περίπτωση, δεν περιορίστηκε στο να ξαναζεστάνει το ήδη υπάρχον πιάτο αλλά αποφάσισε να προσφέρει μία νέα γκουρμέ γεύση. Η καινούρια E-Class αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά στις αρχές του καλοκαιριού, με μενού που περιλαμβάνει 29 διαφορετικές εκδόσεις, 16 sedan και 13 Estate, που καλύπτουν και τα πλέον ιδιαίτερα γούστα.



Οι διαφορές στο εμπρόσθιο τμήμα εντοπίζονται κυρίως στον προφυλακτήρα, όπου χάρη στη σχεδίασή του προσθέτει ένα τόνο δυναμισμού. Ανανεωμένη είναι και η χρωμιωμένη μάσκα, που δείχνει πιο πλούσια σε σχέση με το παρελθόν, ενώ οι παρατηρητικοί θα διαπιστώσουν ορισμένες μικροδιαφορές και στα φωτιστικά σώματα.



Πίσω οι αλλαγές είναι περιορισμένης έκτασης και περιορίζονται στα φώτα και σε ένα μεγαλύτερο φιλέτο χρωμίου που διατρέχει το πορτ μπαγκάζ. Εντός πάλι, χρησιμοποιούνται νέα χρώματα στις επενδύσεις και το ταμπλό, ενώ επανασχεδιασμένοι είναι οι διακόπτες του κλιματισμού και το τιμόνι.



Δίνοντας μεγάλο βάρος στην ασφάλεια των επιβατών, η Mercedes-Benz τοποθέτησε για πρώτη φορά στο βασικό εξοπλισμό το σύστημα Pre Safe, που έχει τη δυνατότητα να αντιλαμβάνεται μία επερχόμενη σύγκρουση, προετοιμάζοντας κατάλληλα τον οδηγό και τους επιβάτες. Πιο συγκεκριμένα το εν λόγω σύστημα είναι σε θέση να κλείσει τα παράθυρα και την ηλιοροφή, να ανασηκώσει τις πλάτες των καθισμάτων και να θέσει σε ετοιμότητα τα διάφορά στοιχεία παθητικής ασφάλειας, έτσι ώστε να μεγιστοποιηθεί η προσφερόμενη ασφάλεια και προστασία.



Το Pre Safe ενεργοποιεί επίσης αυτόματα τα φώτα πέδησης, ενημερώνοντας τα οχήματα που ακολουθούν, ενώ συνεργάζεται και με το -επίσης νέο- σύστημα Neck Pro, που προστατεύει τους εμπρός επιβάτες από αυχενικούς τραυματισμούς σε περίπτωση οπίσθιας σύγκρουσης.



Πέραν αυτών η ανανεωμένη E-Class εξοπλίζεται προαιρετικά με ένα νέο, έξυπνο σύστημα φωτισμού, που λαμβάνει υπόψη του τις συνθήκες κίνησης και τα μετεωρολογικά φαινόμενα της περιοχής. Χάρη σε αυτό, ο οδηγός αποκτά καλύτερη αίσθηση του περιβάλλοντος χώρου, βλέπει έως και 50 μέτρα μακρύτερα και παράλληλα κινείται ευκολότερα σε περίπτωση ομίχλης.



Στον τομέα των κινητήρων, τα έξι από τα δέκα μηχανικά σύνολα που εξοπλίζουν τη συγκεκριμένη πρόταση είναι νέα ή, τουλάχιστον, αναβαθμισμένα. Αφήνοντας κατά μέρος τους κινητήρες diesel 200 CDI, 220 CDI και 320 CDI, όπως επίσης και την τεχνολογία Bluetec που υπόσχεται μειωμένη κατανάλωση και ακόμα καθαρότερα καυσαέρια, η E-Class φέρει, για πρώτη φορά, το νέο V8 των 5,5 λίτρων που χρησιμοποιεί και η μεγαλύτερη S-Class.



Ο συγκεκριμένος κινητήρας αποδίδει 388 ίππους, δεν βρίσκεται όμως στην κορυφή της γκάμας, αφού πιο πάνω συναντούμε την E 63 AMG των 514 ίππων! Η εν λόγω έκδοση είναι η ισχυρότερη που κατασκευάστηκε ποτέ, όχι όμως και η πιο σημαντική, τουλάχιστον για την ελληνική αγορά. Εδώ η γερμανική εταιρία φρόντισε να μας εκπλήξει ευχάριστα, αυξάνοντας την ισχύ της έκδοσης Ε200 Kompressor από τους 163 στους 184 ίππους.



Αυτό, σε συνδυασμό με το νέο σύστημα Direct Control, που διατίθεται από το βασικό εξοπλισμό και βελτιώνει την απόκριση και την αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης, των αναρτήσεων και του αυτόματου κιβωτίου, εξασφαλίζει ένα σύνολο ευχάριστο οδηγικά και πιο δυναμικό από ποτέ.



Χάρη σε αυτά η γερμανική εταιρία ελπίζει να προσεγγίσει ένα μεγαλύτερο κοινό, στοχεύοντας σε όσους αποζητούν την πολυτέλεια, χωρίς όμως να βάζουν σε δεύτερη μοίρα την οδική συμπεριφορά. Οσο για την επιτυχία, θα πρέπει να θεωρείται εξασφαλισμένη.

auto.in.gr