Mercedes-Benz E-Class 2009: Επίδειξη ισχύος
Με σκοπό να ενισχύσει το δεδομένο προβάδισμά της στην κατηγορία των πολυτελών οχημάτων, η Mercedes-Benz επιδεικνύει στον ανταγωνισμό την καλύτερη E-Class όλων των εποχών.
Γιάννης Αδάναλης
Θα αποτελούσε πραγματική έκπληξη αν η Mercedes-Benz σκορπούσε περισσότερα από 100 χρόνια παράδοσης στην παραγωγή premium τετράτροχων, επιλέγοντας -υπό την πίεση ανταγωνισμού και οικονομικών συνθηκών- να προχωρήσει σε βιαστικές επιλογές, που πιθανώς να εξέθεταν την παρουσία της στην παγκόσμια αγορά
Κρατώντας στην παραγωγή ένα αυτοκίνητο που από την πρώτη -ίσως- στιγμή αποδείχθηκε κατώτερο των δυνατοτήτων της, η γερμανική φίρμα κέρδισε πολύτιμο χρόνο, τον οποίο και επένδυσε με τον αποδοτικότερο τρόπο στο μέλλον.
Φτάνοντας, λοιπόν, από την E-Class του 2003 στο σήμερα, η Mercedes-Benz έχει να παρουσιάσει την πληρέστερη πρόταση της κατηγορίας, η οποία δεν στέκεται στη δεδομένη πολυτέλεια και ποιότητα του κατασκευαστή, αλλά βάλλει κατά του ανταγωνισμού με ουσιαστικές τεχνολογικές καινοτομίες και προδιαγραφές που εξασφαλίζουν τη διάκρισή της στο μέλλον.
Όλα, βέβαια, ξεκινούν, από το καλοσχεδιασμένο αμάξωμα, το οποίο δηλώνει ξεκάθαρα την πρόθεση της φίρμας να αντικαταστήσει την αμφιλεγόμενη αισθητική του παρελθόντος με αντι-συμβατικά πρότυπα σχεδιασμού.
Αναζητώντας την ταυτότητα της νέας Mercedes-Benz θα πρέπει κανείς να συνδυάσει το επιβλητικό προφίλ μιας S-Class με το γήινο και σαφώς πιο δυναμικό παρουσιαστικό μιας C-Class.
Σήμα κατατεθέν για την E-Class του2009 αποτελούν τα διαιρεμένα φωτιστικά σώματα του μπροστινού τμήματος,μιας καιτο τελείωμα του αμαξώματος δεν αποπνέει την ίδια ροπή προς την… εκκεντρικότητα.
Ανάλογη είναι και η εικόνα του εσωτερικού. Η γερμανική φίρμα απέφυγε τους σχεδιαστικούς πειραματισμούς, εστιάζοντας τις προσπάθειές της στην περαιτέρω αναβάθμιση της ποιότητας και του εξοπλισμού.
Αλλωστε η Mercedes-Benz συνηθίζει να κρύβει πίσω από το αυστηρό περίβλημα των προτάσεων της, χαρακτηριστικά που στο… τέλος της ημέρας κάνουν τη διαφορά.
Αφετηρία για την E-Class αποτελεί το ενισχυμένο πλαίσιο. Η εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής έχει αυξήσει κατά 30% την ακαμψία του αμαξώματος και κατά συνέπεια την άνεση και την ασφάλεια που μπορεί αυτό να προσφέρει.
Καθοριστική, σε ότι αφορά τουλάχιστον την επίτευξη της επιθυμητής άνεσης, είναι η συμβολή της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης, η οποία ανήκει στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου και προσαρμόζει τη λειτουργία της στις συνθήκες κίνησης.
Πέρα από την ενεργή ανάρτηση, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μια σειρά βοηθητικών συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, που περιορίζουν την πιθανότητα λάθους.
Ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίζει ηκάμερα που ανιχνεύει την κίνηση των προπορευόμενων οχημάτων και διαβάζει τη σήμανση του δρόμου (βλ. όρια ταχύτητας), προσαρμόζοντας, αντίστοιχα, τη δέσμη των προβολέων και τη μέγιστη ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου.
Παράλληλα, το Night View Assist διευρύνει την ορατότητα που έχει οδηγός το βράδυ, ενώ το Emergency Braking χρησιμοποιεί ένα ραντάρ εμβέλειας 200 μέτρων, ώστε να ενημερώνει τον οδηγό για την απόσταση του προπορευόμενου οχήματος και στη συνέχεια να αποτρέπει ένα πιθανό ατύχημα, ενεργοποιώντας το σύστημα πέδηση, σε περίπτωση που αυτός δεν αντιδράσει έγκαιρα.
Εξίσου πλούσιος, ωστόσο,είναι και ο εξοπλισμός παθητικής ασφάλειας. Πέρα από τις τέσσερις ανεξάρτητες ζώνες παραμόρφωσης του πλαισίου, η νέα E-Class διαθέτει επτά αερόσακους και ενεργό καπό.
Το πίσω τμήμα του τελευταίου ανασηκώνεται αυτόματα, σε περίπτωση σύγκρουσης με πεζό, εξασφαλίζοντας τον απαραίτητο χώρο για την παραμόρφωσή του και περιορίζοντας σημαντικά τις πιθανότητες σοβαρού, τουλάχιστον, τραυματισμού.
Συμβατή με την άνεση και την υποδειγματική ασφάλεια που προσφέρει η νέα E-Class δείχνει να είναι και η πρόθεση της φίρμας να εναρμονιστεί με τις αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπής ρύπων.
Πιστή στη φιλοσοφία του downsizing, η Mercedes-Benz έχει αντικαταστήσει τους μέχρι σήμερα γνωστούς ατμοσφαιρικούς κινητήρες της γκάμας της, με νέα- υπερτροφοδοτούμενα σύνολα μικρότερου κυβισμού.
Στα χαρακτηριστικά των νέων κινητήρων βενζίνης έχει προστεθεί ο άμεσος ψεκασμός καυσίμου και ο μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, γεγονός που έχει οδηγήσει στον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου και στη διόλου ευκαταφρόνητη αύξηση της απόδοσής τους.
Στην περίπτωση των εκδόσεων E200 CGI και E250 CGI έχουμε να κάνουμε με τετρατρακύλινδρα, υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ 1.800 κ.εκ., με απόδοση 184 και 204 ίππων αντίστοιχα.
Παρά την αύξηση της ισχύος, η μέση κατανάλωση καυσίμου έχει μειωθεί στα 6,8 λίτρα/100 χλμ για τον κινητήρα των 184 ίππων και στα 7,4 λίτρα/100 χλμ. για το ισχυρότερο μοτέρ των 204 ίππων.
Την βενζινοκίνητη γκάμα της νέας E-Class συμπληρώνουν οι εκδόσεις Ε350 CGI με 292 ίππους, E500 CGI με 388 ίππους και Ε63 ΑΜG με 525 ίππους.
Αντίστοιχων προδιαγραφών, τέλος, είναι και οι κινητήρες πετρελαίου της γερμανικής μπερλίνας. Ανάμεσα σε αυτούς ξεχωρίζει το τετρακύλινδρο μοτέρ που εξοπλίζει την έκδοση Ε250 CDI, το οποίο αποδίδει 204 ίππους και 500 Nm ροπής, καταναλώνοντας μόλις 5,3 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Η νέα Mercedes-Benz E-Class αναμένεται στη χώρα μας της άνοιξη του 2009, χωρίς ωστόσο να έχουν γίνει μέχρι σήμερα γνωστές περισσότερες πληροφορίες για τις εξοπλιστικές εκδόσεις και τα επίπεδα τιμών του αυτοκινήτου.
auto.in.gr
- LIVE: Μάντσεστερ Σίτι – Σάντερλαντ
- Πώς δρούσε η συμμορία των ληστών στο Βύρωνα – Βίντεο ντοκουμέντα από τις επιθέσεις
- LIVE: Τότεναμ – Μπρέντφορντ
- LIVE: Μπόρνμουθ – Τσέλσι
- Δένδιας: Με την «Ατζέντα 2030» η Ελλάδα αποκτά το πιο σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό της ιστορίας της με ισχυρές δυνατότητες αποτροπής
- Επιμένουν οι αγρότες: Απέκλεισαν την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας στον Μπράλο
