Νίκος Μαρινόπουλος

Το τελευταίο διάστημα οι άνθρωποι της ΚΙΑ θα πρέπει να πετούν στα σύννεφα. Δικαιολογημένα, αφού οι φετινές ταξινομήσεις της εταιρίας σχεδόν διπλασιάστηκαν σε σύγκριση με εκείνες του 2003, αναδεικνύοντας την κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία ως την ταχύτερα αναπτυσσόμενη στην ευρωπαϊκή αγορά.

Από την άλλη, η εικόνα της ΚΙΑ έχει αλλάξει ριζικά τα τελευταία χρόνια. Κάτι που εύκολα επιβεβαιώνεται, αν αναλογισθεί κανείς το νέο κύκλο προϊόντων της στον οποίο εντάσσονται τα Cerato, Picanto και Sorento. Η μέτρια εντύπωση που είχαν δημιουργήσει μοντέλα, όπως το Sephia -το πρώτο ΚΙΑ που λανσαρίστηκε στην Ευρώπη το 1993- ανήκει πλέον στο παρελθόν.

Ωστόσο, το κύμα αλλαγής άγγιξε και τη νέα γενιά Sportage, κάτι που δεν θα ενθουσιάσει απαραίτητα τους οπαδούς των αμιγώς off road μοντέλων, οι οποίοι «έπιναν νερό» στο όνομα του πρηγούμενου Sportage λόγω των συγκεκριμμένων δυνατοτήτων που αυτό έχει. Βλέπετε, το νέο Sportage έχει αποστασιοποιηθεί εντελώς από το παρελθόν του και δεν έχει σχεδόν καμία σχέση με τον «πρόγονό» του. Εκτός από ένα σημείο, την ονομασία!

Το πλαίσιο τύπου σκάλας έχει αντικατασταθεί από αυτοφερόμενο, ο άκαμπτος άξονας έχει δώσει την θέση του σε πολλαπλούς συνδέσμους ενώ η κατ» επιλογήν -με μοχλό- εμπλοκή της κίνησης στους εμπρός τροχούς δεν υπάρχει -όπως και το περιβόητο «κοντό»-, καθώς η λειτουργία της τετρακίνησης είναι αυτόματη.

Στην περίπτωση του νέου Sportage δεν έχουμε να κάνουμε με μια εκτεταμένη βελτίωση στα σημεία αλλά με την μεταμόρφωση ενός καθαρόαιμου 4×4 σε SUV. Τώρα πια άλλωστε η συντριπτική πλειοψηφία των τετρακίνητων προτάσεων εντάσσεται στο σύνολο των δημοφιλών SUV, αυτά δηλαδή που «πατούν» καλύτερα στην άσφαλτο από ότι στο χώμα και «πουλάνε τρελά»!

Οι Κορεάτες λοιπόν αποδεικνύονται απόλυτα ευθυγραμμισμένοι με τα σημεία των καιρών. Σκεπτόμενοι προφανώς ότι ο σημερινός οδηγός θα βρεθεί «εκτός δρόμου» μόνο όταν το θελήσει και λιγότερο από ανάγκη, όπως συνέβαινε στο παρελθόν, αποφάσισαν να ενδώσουν στον πειρασμό των μεσαίων SUV.

Κύριο πλεονέκτημα των οχημάτων ελευθέρου χρόνου αποτελεί η καλή οδική τους συμπεριφορά -όσο εντός όσο και εκτός δρόμου- αλλά όχι μόνο αυτή. Οι -συνήθως- επαρκέστατοι εσωτερικοί χώροι τους οφείλονται σε αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις όπως αυτές του νέου Sportage το οποίο με μήκος 4,35 μέτρα, πλάτος 1,80 μέτρα και ύψος 1,69 μέτρα δεν φαίνεται να υστερεί έναντι του ανταγωνισμού.

Το μεταξόνιό του έχει αυξηθεί κατά 27 ολόκληρα εκατοστά, φτάνοντας συνολικά τα 2,63 μέτρα, όσο ακριβώς είναι το μεταξόνιο του Hyundai Tucson. Παρόμοιες είναι και οι εξωτερικές διαστάσεις των δύο μοντέλων.

Πόσο διαφορετικά όμως θα μπορούσε να είναι τα πράγματα ανάμεσα σε δύο αυτοκίνητα που βασίζονται στην ίδια κεντρική ιδέα, χρησιμοποιούν τα ίδια ακριβώς μηχανικά μέρη και κατασκευάζονται από δύο εταιρείες η μία εκ των οποίων ανήκει στην άλλη; Για να διαπιστώσει κανείς τις ομοιότητες στον τομέα των τεχνικών χαρακτηριστικών, αρκεί να καταφύγει στη σελίδα της δοκιμής του… Tucson.

Εμείς, σας υπενθυμίζουμε ορισμένα από αυτά. Για παράδειγμα, στην γκάμα των κινητήρων υπάρχει ο δίλιτρος των 142 ίππων, ο 2.7 των 175 ίππων και ο δίλιτρος diesel των 112 ίππων. Το σύστημα τετρακίνησης διαθέτει διακόπτη που κλειδώνει τον ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη μέχρι τα 30χλμ/ώρα. Η υποβοήθηση του τιμονιού είναι υδραυλική ενώ τα φρένα αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω.

Αυτό που μένει, είναι να οδηγήσουμε το νέο Sportage αν και ορισμένα πράγματα είναι ήδη δεδομένα καθώς η νέα γενιά αναμένεται να διαθέτει καλύτερη οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο σε βάρος όμως της κίνησης στο χώμα, εκεί όπου το προηγούμενο Sportage τα κατάφερνε περίφημα.

Η ψαλίδα όμως ανάμεσα στους δύο τομείς ίσως να έχει μικρή σημασία, καθώς αυτό που προέχει για μια σημαντική μερίδα αγοραστών είναι το περίφημο «value for money». Σίγουρα, η εμπορική πορεία του νέου Sportage θα εξαρτηθεί και από την τιμή αγοράς του. Ποιος μπορεί άλλωστε να αγνοήσει ένα διαφημιστικό μήνυμα με κατάληξη «το φθηνότερο SUV της αγοράς»;

auto.in.gr