Νίκος Μαρινόπουλος
Ο συμβιβασμός είναι μία έννοια την οποία γνωρίζουν πολύ καλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν ως προτεραιότητα το περίφημο value for money. Βλέπετε, η παραγωγή ενός μοντέλου που θα διατίθεται στην αγορά με την πλέον συμφέρουσα τιμή πώλησης -για να είναι ανταγωνιστικό- είναι πιο περίπλοκη από ό,τι φαντάζεστε.
Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα έχει αποδειχτεί πως για να κερδίσεις τις εντυπώσεις στις μικρές κατηγορίες, εκεί δηλαδή που πρωταγωνιστούν οι κορεάτες κατασκευαστές όπως η KIA, δεν αρκεί να είσαι μόνο φθηνός αλλά και όσο το δυνατόν πιο ποιοτικός.
Το προηγούμενο Rio δεν ήταν σίγουρα ένα μοντέλο το οποίο η KIA θα χρησιμοποιούσε ως παράδειγμα. Από τη μία πλευρά η, έντονα ασιατική, σχεδίασή του, από την άλλη η μέτρια οδική του συμπεριφορά δεν άφηναν περιθώρια για διάκριση απέναντι στον ανταγωνισμό. Βασικότερο πλεονέκτημά του ήταν η τιμή πώλησης, παράγοντας αρκετός για ορισμένους αλλά όχι καταλυτικός για τους πολλούς.
Ταυτότητα |
Κινητήρας: |
1.399 κ.εκ. |
Ισχύς: |
97 ίπποι/6.000σ.α.λ. |
Ροπή: |
125Nm/4.700σ.α.λ. |
Επιτάχυνση: |
0-100χλμ./ώρα σε 12,3δλ |
Τελ. ταχύτητα: |
177χλμ./ώρα |
Tιμή βασικής έκδοσης: |
12.200 ευρώ |
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
14.250 ευρώ |
Οι Κορεάτες, όμως, τα γνωρίζουν όλα αυτά πολύ καλά για αυτό και επέστρεψαν με την ολοκαίνουργια γενιά Rio, η οποία προσεγγίζει το αγοραστικό κοινό με περισσότερο ευρωπαϊκό αέρα από ό,τι η προηγούμενη. Καταρχήν, στην μονοδιάστατη -τετράθυρη- γκάμα του προηγούμενου μοντέλου προστέθηκε η καλοσχεδιασμένη έκδοση hatchback που πλαισιώνει την sedan. Με εμφάνιση, που ίσως και να θυμίζει το μεγαλύτερο Opel Astra, το νέο Rio είναι ένα αυτοκίνητομε σύγχρονη αισθητική και εξωτερικές διαστάσεις που εξασφαλίζουν ικανοποιητικούς χώρους και το μετατάσουν από την κατηγορία των μικρομεσαίων στην μικρότερη των supermini. Σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, το μήκος του πεντάθυρου Rio μπορεί να υπολείπεται κατά 25 εκατοστά αλλά η πρόσθεση 9 εκατοστών στο μεταξόνιο δεν έχει μειώσει την άνεση στον θάλαμο των επιβατών. Η αύξηση του ύψους κατά 5 εκατοστά και του πλάτους κατά 1,5 εκατοστά σου αφήνουν την εντύπωση πως στο νέο μοντέλο οι χώροι είναι ελαφρώς μεγαλύτεροι και ικανοποιητικοί για τα δεδομένα της κατηγορίας.
To ταμπλό διαθέτει αρκετά σύγχρονη εμφάνιση, όσο και αν διαφέρει από τα συνηθισμένα, καθώς υπάρχουν αρκετά σημεία που σου υπενθυμίζουν ότι βρίσκεσαι σε ασιατικό μοντέλο. Για παράδειγμα, ο διακόπτης του υπολογιστή ταξιδίου αλλά και του ESP έχουν τοποθετηθεί σε ασυνήθιστα σημεία, ο πρώτος στο ταμπλό και αριστερά από το τιμόνι ενώ ο δεύτερος είναι χωμένος στην θήκη που υπάρχει στην κεντρική κονσόλα.
Κατά τα άλλα δεν υπάρχουν κάποιες εργονομικές ενστάσεις εκτός, ίσως, από τα σκληρά καθίσματα που προσφέρουν μέτρια πλευρική στήριξη. Επίσης, τα πλαστικά του ταμπλό είναι σκληρά, ακόμη και στην πλούσια έκδοση της δοκιμής μας, αλλά το φινίρισμα και η διχρωμία τους κερδίζουν τις εντυπώσεις.
Υπέρ |
|
Ευρωπαϊκή σχεδίαση |
|
Ισχύς κινητήρα |
|
Ανεση ανάρτησης-χώροι (για supermini) |
Κατά |
|
Αίσθηση τιμονιού |
|
Ασαφής επιλογέας ταχυτήτων |
Σε ό,τι αφορά στα μηχανικά μέρη του, μία από τις σημαντικότερες αλλαγές έχει να κάνει με το ολοκαίνουργιο πλαίσιο που θα χρησιμοποιηθεί στη νέα γενιά Hyundai Accent. Τα κοινά στοιχεία με την Hyundai δεν σταματούν εκεί καθώς το νέο Rio εξοπλίζεται με κινητήρα 1,4 λίτρων, ονομαστικής ισχύος 97 ίππων, που θα κινεί και το ανανεωμένο Getz. Το νέο μοτέρ συγκαταλέγεται στα πλεονεκτήματα του Rio καθώς κινεί χωρίς δισταγμούς τα 1.079 κιλά του αμαξώματος και είναι αρκετά ελαστικό στην λειτουργία του παρά το γεγονός πως στον χιλιομετρητή υπήρχαν μόλις μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα. Από την άλλη, ο ήχος του είναι αποδεκτός χωρίς να υπάρχει ο τραχύς του προηγούμενου κινητήρα των 1,3 λίτρων, ενώ η κατανάλωση καυσίμου είναι λογική καθώς ο υπολογιστής ταξιδίου έδειξε κατανάλωση 9,0-9,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Το κιβώτιο ταχυτήτων χαρακτηρίζεται από την αρκετά καλή κλιμάκωση του, χωρίς να κρεμά το μοτέρ, ενώ στις θετικές εντυπώσεις συγκαταλέγεται η βελτιωμένη ηχομόνωση η οποία περιορίζει αρκετά το θόρυβο που περνά στο θάλαμο των επιβατών. Ένα ακόμη δυνατό σημείο του Rio, αφορά στην απόσβεση της ανάρτησης καθώς και στην καλή ποιότητα κύλισης, ειδικά στις υψηλές ταχύτητες.
Στις στροφές το αμάξωμα παίρνει λογικές -για τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης- κλίσεις, κοντά στο όριο -το οποίο προφανώς κανείς δεν θα αναζητήσει με αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας- παρουσιάζονται τυπικές υποστροφικές τάσεις ενώ ο πίσω -ημιάκαμπτος- άξονας θα αναπηδήσει στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά, χωρίς το ABS να είναι ευαίσθητο, το πεντάλ τους διαθέτει αρκετά καλή αίσθηση ενώ το αντίστοιχο του συμπλέκτη έχει, σχετικά, μακριά διαδρομή.
Η αλήθεια είναι πως το νέο Kia Rio έχει βελτιωθεί εφ΄όλης της ύλης σε σχέση με το αυτοκίνητο που αντικαθιστά. Δεν λείπουν ωστόσο οι ενστάσεις για τον επιλογέα ταχυχτήτων και το ασαφές, ή ακριβέστερα με υπερβολική υποβοήθηση, τιμόνι.
Φθηνό αλλά πόσο;
Το νέο Rio έχει βελτιωθεί σχεδόν σε όλους τους τομείς αλλά η μετατόπισή του μία κατηγορία χαμηλότερα από το προηγούμενο μοντέλο έχει αλλάξει και τις παραμέτρους με τις οποίες κρίνει πλέον κάποιος την τιμή πώλησής του.
Δίπλα στην αισθητική αναβάθμιση, τους ικανοποιητικούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές και τις επιδόσεις του μοτέρ των 97 ίππων συνυπολογίστε τις τιμές πώλησης που ξεκινούν από τα 11.300 ευρώ για την τετράθυρη έκδοση και τα 12.200 ευρώ για την πεντάθυρη. Στην τελευταία έκδοση το βασικό επίπεδο εξοπλισμού EX κοστίζει 12.200 ευρώ και περιλαμβάνει έξι(!) αερόσακους, ABS, air-condition, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση συστήματος διεύθυνσης και προβολείς ομίχλης.
Η έκδοση της δοκιμής μας είναι η κορυφαία Luxury, κοστίζει 13.650 ευρώ ενώ με επιπλέον 600 ευρώ προσφέρεται η ηλεκτρικά ανοιγόμενη ηλιοροφή. Ο εξοπλισμός της είναι υπερπλήρης αφού περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ESP, αυτόματο κλιματισμό, traction control, ράδιο-CD, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, υπολογιστή ταξιδίου και ζάντες αλουμινίου. Οι ενδιάμεσες επιλογές Elegance και Sport κοστίζουν 12.750 και 13.350 ευρώ αντίστοιχα και διαφοροποιούνται στις επενδύσεις στο εσωτερικό καθώς και στα σπορ καθίσματα και τα αλουμινένια πεντάλ.
Επόμενη >
Κινητήρας |
Κυβισμός |
1.399 κ.εκ. |
Κύλινδροι |
4 σε σειρά |
Ισχύς (ίπποι) |
97/6.000σ.α.λ. |
Ροπή (Νm) |
125/4.700σ.α.λ. |
Θέση |
Εμπρός/εγκάρσια |
Μπλοκ/κεφαλή |
Χυτοσίδηρος/αλουμίνιο |
Τροφοδοσία |
Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
Διάμετρος x διαδρομή |
75,5×78,1 |
Βαλβίδες ανά κύλινδρο |
4 |
Εκκεντροφόροι |
2 ΕΕΚ |
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) |
69,2 |
Μετάδοση |
Κίνηση |
Εμπρός |
Κιβώτιο |
Μηχανικό πέντε σχέσεων |
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) |
1η |
3,615:1/ |
7,4 |
2η |
2,053:1/ |
13,1 |
3η |
1,370:1/ |
19,6 |
4η |
1,031:1/ |
26,0 |
5η |
0,837:1/ |
32,1 |
Τελική σχέση διαφορικού |
|
4,056 |
|
Ανάρτηση |
Εμπρός |
Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική ράβδος |
Πίσω |
Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική ράβδος |
Φρένα |
Εμπρός |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω |
Δίσκοι |
ABS |
Ναι |
Τροχοί |
Διαστάσεις |
5,5Jx14 |
Υλικό |
Αλουμίνιο |
Τύπος ελαστικών |
Hankook Optimo 406K |
Ελαστικά |
195/55 R15 |
Ρεζέρβα |
Κανονικής διαμέτρου |
Σύστημα διεύθυνσης |
Τύπος |
Κρεμαγιέρα |
Υποβοήθηση |
Ηλεκτροϋδραυλική |
Στροφές τιμονιού |
3,0 |
Διάμετρος στροφής |
9,84 μέτρα |
Διαστάσεις |
Μήκος |
3,990 μέτρα |
Πλάτος |
1,695 μέτρα |
Ύψος |
1,470 μέτρα |
Μεταξόνιο |
2,500 μέτρα |
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) |
1.470/1.460 |
Χώρος αποσκευών |
270 λίτρα |
Βάρος |
1.079 κιλά |
Αναλογία κιλών/ίππο |
11,1 |
Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) |
Πόλη |
8,1 |
Εκτός |
5,3 |
Μέση |
6,3 |
Ρεζερβουάρ (λίτρα) |
45 |
Αυτονομία |
714χλμ. (θεωρητική μέση) |
Επιδόσεις |
Τελική ταχύτητα |
177χλμ./ώρα |
0-100χλμ./ώρα |
12,3 δευτερόλεπτα |
Οι διαστάσεις του αμαξώματος τοποθετούν, πλέον, το Rio στη κατηγορία των supermini και οι ανταγωνιστές του επιλέχτηκαν βάση κυρίως της τιμής πώλησης και των χώρων που προσφέρουν. Ωστόσο, η τιμή πώλησης του KIA δεν είναι και τόσο χαμηλή με αποτέλεσμα να μην απέχει και πολύ από τις βασικές εκδόσεις αρκετών μικρομεσαίων, όπως είναι τα Citroen C4, Chevrolet Lacetti και Opel Astra.
Chevrolet Aveo 1.4 |
|
Κυβισμός |
1.399κ.εκ. |
Ιπποδύναμη |
94/6.200σ.α.λ. |
Ροπή |
130Nm/3.400σ.α.λ. |
Επιτάχυνση |
11,1δευτ. |
Τελική ταχύτητα |
176χλμ./ώρα |
Τιμή |
11.900-12.100 ευρώ |
|
To Aveo αποτελεί μια από τις πιο δελεαστικές προτάσεις σε ότι αφορά το value for money. H σχεδίασή του δείχνει τόσο σύγχρονη όσο και εκείνη του Rio, το τελευταίο όμως διαθέτει μεγαλύτερο πόρτμπαγκάζ. Και στις δύο περιπώσεις, ο εξοπλισμός είναι ικανοποιητικός, η άνεση κυμαίνεται σε περίπου ίδια επίπεδα ενώ το ΚΙΑ προσφέρει ελαφρώς μεγαλύτερους χώρους για τους πίσω επιβάτες του. |
Citroen C3 1.4 |
|
Κυβισμός |
1.361κ.εκ. |
Ιπποδύναμη |
75/5.400σ.α.λ. |
Ροπή |
116Nm/3.300σ.α.λ. |
Επιτάχυνση |
12,4δευτ. |
Τελική ταχύτητα |
168χλμ./ώρα |
Τιμή |
11.580-14.475 ευρώ |
|
Tο γαλλικό μοντέλο διαθέτει προσωπικότητα και ξεχωριστό στιλ που αντέχει στο χρόνο, τόσο στο σχεδιασμό του στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Όπως και στο Rio, η κατασκευή του χαρακτηρίζεται από σκληρά πλαστικά ενώ οι τιμές πώλησης είναι περίπου ίδιες. Όχι όμως και οι επιδόσεις όπου το μοτέρ του Rio κάνει την διαφορά. |
Ford Fiesta 1.4 |
|
Κυβισμός |
1.388κ.εκ. |
Ιπποδύναμη |
80/5.700σ.α.λ. |
Ροπή |
124Nm/3.500σ.α.λ. |
Επιτάχυνση |
13,7δευτ. |
Τελική ταχύτητα |
163χλμ./ώρα |
Τιμή |
12.635-14.368 ευρώ |
|
To supermini της Ford έχει αποδείξει την αξία του στα περίπου τρία χρόνια κυκλοφορίας του στους ελληνικούς δρόμους ενώ στην φωτογραφία υπάρχει το ανανεωμένο μοντέλο που θα φτάσει στην χώρα μας πριν το τέλος του χρόνου. To Fiesta διαθέτει πολύ καλύτερη οδική συμπεριφορά από το Rio ενώ οι τιμές πώλησης κυμαίνονται στα ίδια περίπου επίπεδα αν και ο εξοπλισμός είναι πιο πλήρης στην περίπτωση του Kia, το οποίο υπερτερεί στον τομέα των επιδόσεων. To Ford, όμως, ακούγεται ως πιο συμφέρουσα επιλογή που συνοδεύεται με πέντε χρόνια εγγύηση. |
Opel Corsa 1.4 |
|
Κυβισμός |
1.364κ.εκ. |
Ιπποδύναμη |
90/5.600σ.α.λ. |
Ροπή |
125Nm/4.000σ.α.λ. |
Επιτάχυνση |
11,5δευτ. |
Τελική ταχύτητα |
179χλμ./ώρα |
Τιμή |
12.300-16.035 ευρώ |
|
Παρά την ηλικία του, το Corsa είναι ένα αξιόλογο supermini με μεγάλους χώρους και ικανοποιητικές επιδόσεις. Οδηγικά, το γερμανικό μοντέλο είναι πιο ισορροπημένο από το Rio ενώ οι τιμές πώλησης κυμαίνονται σε περίπου ίδια επίπεδα παρά κάποιες μικροδιαφορές στις εκδόσεις εξοπλισμού. |
Peugeot 206 1.4 |
|
Κυβισμός |
1.364κ.εκ. |
Ιπποδύναμη |
90/5.600σ.α.λ. |
Ροπή |
125Nm/4.000σ.α.λ. |
Επιτάχυνση |
11,5δευτ. |
Τελική ταχύτητα |
179χλμ./ώρα |
Τιμή |
12.300-16.035 ευρώ |
|
Μετά την ανανέωση του το γαλλικό μοντέλο κέρδισε μια μικρή παράταση μέχρι να εμφανιστεί η επόμενη γενιά. Ωστόσο, το τωρινό μοντέλο διατίθεται σε καλές τιμές πώλησης, με πλήρη εξοπλισμό, καλύτερη ποιότητα κατασκευής από του Rio και καλύτερα οδικά χαρακτηριστικά. |
Skoda Fabia 1.4 |
|
Κυβισμός |
1.390κ.εκ. |
Ιπποδύναμη |
101/6.000σ.α.λ. |
Ροπή |
126Nm/4.400σ.α.λ. |
Επιτάχυνση |
11,5δευτ. |
Τελική ταχύτητα |
185χλμ./ώρα |
Τιμή |
13.290-14.690 ευρώ |
|
Το Fabia είναι ένα ακόμη μοντέλο με παγωμένο ενδιαφέρον λόγω της πολυετούς παρουσίας του στην κατηγορία. Απέναντι στο Rio, τοποθετείται η έκδοση των 101 ίππων η οποία κοστίζει περίπου 1.000 ευρώ παραπάνω από την βασική έκδοση του Rio. Αν και το Skoda είναι πολύ καλό supermini μάλλον δεν μπορεί να τα βάλει με το φρέσκο Kia, αν σκεφτεί κανείς πως προσεχώς αναμένεται το νέο Fabia. |
Suzuki Ignis 1.3 |
|
Κυβισμός |
1.328κ.εκ. |
Ιπποδύναμη |
95/6.000σ.α.λ. |
Ροπή |
118Nm/4.100σ.α.λ. |
Επιτάχυνση |
11,1δευτ. |
Τελική ταχύτητα |
160χλμ./ώρα |
Τιμή |
11.990-15.490 ευρώ |
|
Όπως το Rio, το Ignis φαίνεται να παίζει σε μία υποκατηγορία ανάμεσα στα supermini και στα μικρομεσαία. Καλοί χώροι και δυνατός κινητήρας είναι τα βασικά στοιχεία που το χαρακτηρίζουν ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και η τετρακίνητη έκδοση. Οι τιμές πώλησεις κυμαίνονται σε παραπλήσια επίπεδα και η επιλογή είναι καθαρά προσωπική. |
< Προηγούμενη
auto.in.gr