Μιχάλης Κατωπόδης

Αποφασισμένη να κυριαρχήσει στην αγορά των εκτός δρόμου προτάσεων, η Jeep έχει ως άμεση προτεραιότητα τη διεύρυνση του «χαρτοφυλακίου» της με μία σειρά νέων προτάσεων, αρχής γενομένης από το Compass.



Πράγματι, αφήνοντας κατά μέρος τα «εξειδικευμένα» Wrangler και Wrangler Unlimited, το Patriot και το Commander που κυκλοφόρησε πρόσφατα, η αμερικάνικη εταιρία γνωρίζει πολύ καλά ότι το «κλειδί» για να πετύχει το στόχο της είναι ένα compact, χρηστικό όχημα, με λογικό κόστος και μοντέρνο χαρακτήρα.



Αυτά ακριβώς είναι και τα προτερήματα του Compass, το οποίο φιλοδοξεί να εκθρονίσει από την κορυφή τα Toyota RAV4, Honda CR-V και, γενικότερα, οποιοδήποτε άλλο SUV βρεθεί στο διάβα του.



Χρησιμοποιώντας το ίδιο πλαίσιο με το νέο Mitsubishi Outlander, καθώς και ανεξάρτητες αναρτήσεις -για πρώτη φορά- και στους δύο άξονες, ο «Βενιαμίν» της Jeep θέτει ως πρώτη προτεραιότητα την άνεση στις οδικές μετακινήσεις, χωρίς ωστόσο να απαρνείται τις off-road πτυχές του χαρακτήρα του.

Αυτή ακριβώς η αλλαγή πλεύσης αφήνεται να εννοηθεί και από την εξωτερική εμφάνιση, η οποία ναι μεν παραπέμπει άμεσα στις κλασικές γραμμές της εταιρίας, το κάνει όμως με τέτοιο τρόπο που το τελικό αποτέλεσμα δείχνει περισσότερο μοντέρνο και νεανικό παρά «ωμό» και απόλυτο.



Ανάλογη, σε γενικές γραμμές, είναι και η φιλοσοφία που ακολουθείται στο εσωτερικό. Η «τετραγωνισμένη» λογική του ταμπλό, σε συνδυασμό με τη διχρωμία της κεντρικής κονσόλας δίνει μία μεταμοντέρνα, «βιομηχανική» γεύση, που κατορθώνει να είναι ταυτόχρονα ευχάριστη και αυστηρή.



Στον τομέα της εργονομίας, δείχνει να έχει γίνει αρκετή δουλειά. Αν εξαιρέσουμε τον υψηλά τοποθετημένο συμπλέκτη, η θέση οδήγησης εύκολα θα έρθει στα μέτρα του οδηγού. Οι περιφερειακοί διακόπτες είναι εύχρηστοι, ενώ γρήγορα θα ανακαλύψει κανείς ορισμένες ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες, όπως η θήκη για iPod ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, επιλογή «δανεισμένη» από το Dodge Caliber.



Το σαλόνι προσφέρει άνεση σε πέντε επιβάτες. Η πίσω σειρά θέσεων είναι αρκετά αναπαυτική, καθώς η κλίση της πλάτης της μεταβάλλεται, ενώ επιπλέον αναδιπλώνεται, αυξάνοντας τις μεταφορικές δυνατότητες του χώρου αποσκευών από τα 344 στα 1.277 λίτρα.



Το μόνο αρνητικό -εντός- έχει να κάνει με τα χρησιμοποιούμενα υλικά που, δυστυχώς, κρίνονται κατώτερα των προσδοκιών, όντας σκληρά και μέτρια σε υφή.



Στο δρόμο, τώρα, το Compass δείχνει σαφώς πιο φιλικό και εύκολο στη χρήση του από τα υπόλοιπα Jeep. Η υπερυψωμένη θέση οδήγησης εξασφαλίζει καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Οι αναρτήσεις δεν έχουν ιδιαίτερα μεγάλες διαδρομές, οπότε οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές κυμαίνονται σε λογικά πλαίσια.



Η απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος και η ποιότητα κύλισης είναι αυτή που θα περίμενε κανείς από ένα καλό, σύγχρονο SUV. Ακόμα και στον ανοικτό δρόμο, με αρκετά χιλιόμετρα στο κοντέρ, το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό και εύκολο στον έλεγχό του.



Το ESP περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό και των δύο εκδόσεων, Sport και Limited, χωρίς όμως να κάνει αισθητή την παρουσία του με το παραμικρό. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι συνεργάζεται με το

auto.in.gr