Craig Cheetham

Με περισσότερα από 640.000 Focus στους βρετανικούς δρόμους και εκατοντάδες χιλιάδες ακόμη στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, είναι ξεκάθαρο πως το λανσάρισμα του νέου μοντέλου είναι μία πολύ σημαντική στιγμή.

Ποιο είναι όμως το αποτέλεσμα της σύγκρισης ανάμεσα στις δύο γενιές του αυτοκινήτου; Αξίζει να πληρώσει κάποιος τα επιπλέον ευρώ που απαιτούνται προκειμένου να αποκτήσει τη νέα έκδοση;

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η έλευση του Focus το 1998 τάραξε αρκετά τα νερά της αυτοκινητοβιομηχανίας. Εν ολίγοις, προκάλεσε ένα ευχάριστο σοκ, αφού το αυτοκίνητο αυτό αναβάθμισε τις έννοιες οδηγική ευχαρίστηση, σχεδιασμός, και ελκυστική εμφάνιση στη μικρομεσαία κατηγορία, προκαλώντας τη βελτίωση όλων των ανταγωνιστικών μοντέλων του τα τελευταία χρόνια.

Πόσο καλύτερο λοιπόν είναι το νέο Focus από το προηγούμενο; Η απάντηση βρίσκεται στη λεπτομέρεια. Ορισμένοι οπαδοί του νέου μοντέλο ίσως πουν ότι στερείται σχεδιαστικής πρωτοτυπίας, αλλά δίπλα στο σημερινό Focus, το επερχόμενο δείχνει φρέσκο και μοντέρνο, με μια αίσθηση στιβαρότητας την οποία δεν μπορεί να φτάσει το απερχόμενο μοντέλο.

Επιπρόσθετα το νέο είναι μεγαλύτερο σε μήκος, πιο πλατύ και ελαφρώς ψηλότερο, αν και αυτό είναι δυσδιάκριτο όταν τα αυτοκίνητα είναι δίπλα-δίπλα.

Ωστόσο, οι πιο σημαντικές αλλαγές βρίσκονται στο εσωτερικό. Αν κάτι μπορούσε να προσάψει κανείς στο προηγούμενο Focus ήταν η έλλειψη χώρων για τους επιβάτες, η πρακτικότητα και η ποιότητα κατασκευής, σε σχέση με ορισμένους ανταγωνιστές του.

Η Ford ανασχεδίασε ριζικά το εσωτερικό του νέου μοντέλου, προσφέροντας περισσότερη άνεση και χώρους στους επιβάτες. Οποιοσδήποτε έχει συνηθίσει τη θέση οδήγησης του Focus θα διαπιστώσει ότι τα καθίσματα που στηρίζουν σωστά το σώμα, η σωστή διάταξη των διακοπτών και η εργονομία του εσωτερικού, εξακολουθούν να υπάρχουν, σε ένα πακέτο όμως που διαθέτει περισσότερους χώρους και αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής.

Τα γυαλιστερά, σκληρά πλαστικά της πρώτης γενιάς, αντικαταστάθηκαν από πιο μαλακά και ποιοτικότερα, τη στιγμή που το νέο μοντέλο δείχνει αρκετά πιο ευρύχωρο.

Και τι γίνεται με τα θρυλικά πλέον δυναμικά του χαρακτηριστικά; Μέχρι τώρα έχουμε ένα δείγμα του νέου Focus στο C-Max και στα Volvo S40/V50 και εντυπωσιαστήκαμε ανάλογα.

Περισσότερα όμως θα διαπιστώσουμε τις επόμενες εβδομάδες. Ένα είναι πάντως σίγουρο. H Ford χρειάζεται το Focus για να διατηρήσει τα υψηλά ποσοστά πωλήσεων. Η πρόκληση φαίνεται δυσκολότερη από ποτέ. Θα τα καταφέρει;

Auto Express