Fiat 500 Abarth & Ford Ka ST: Οι δίδυμες μίνι-βόμβες!
Τα δίδυμα μοντέλα των Fiat και Ford δεν θα μοιράζονται τόσα πολλά κοινά μηχανικά μέρη, όπως συμβαίνει σε αντίστοιχες περιπτώσεις, ωστόσο το κοινό δάπεδο είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα προσφέρει πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά
Chris Thorp
Οι μικροί πύραυλοι έχουν επιστρέψει για τα καλά στη ζωή μας. Σαν να μην έφταναν τα, μέχρι τώρα, καυτά supermini ή μικρομεσαία μοντέλα, ήρθε η ώρα να σας αποκαλύψουμε δύο νέες εκδόσεις που ίσως θέσουν νέα πρότυπα στις μικρές κατηγορίες.
Από τη στιγμή που πίσω από αυτές βρίσκονται δύο από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη, τα αποτελέσματα αναμένονται εντυπωσιακά. Το νέο Fiat 500 Abarth και το Ford Ka ST, οι γρήγορες εκδόσεις δύο μικρών, προσιτών αυτοκίνητων πόλης, επιδέχονται τις απαραίτητες τροποποιήσεις ώστε να προσφέρουν εκρηκτικές επιδόσεις. Ωστόσο, αν και η αποστολή των διδύμων είναι κοινή, θα επιτεθούν στην αγορά από διαφορετική γωνία.
Οι υποψήφιοι αγοραστές δεν θα χρειαστεί να περιμένουν πολύ καιρό, ώστε να βρεθούν πίσω από το τιμόνι ενός εκ των δύο μοντέλων. Πρώτο θα αφιχθεί στην ευρωπαϊκή αγορά το 500 Abarth, με μεγαλύτερα μετατρόχια από το απλό 500, ώστε να προσφέρει καλύτερη οδική συμπεριφορά.
Το μπροστινό μέρος υιοθετεί νέο προφυλακτήρα, ενώ τα πλευρικά μαρσπιέ και τα τονισμένα φτερά είναι εμπνευσμένα από το κλασικό 595 Abarth. Όπως θα συμβεί και με το μεγαλύτερο αδελφάκι του, το Grande Punto Abarth, το κορυφαίο 500 δεν θα φέρει τα λογότυπα της Fiat, αλλά αυτά της Abarth στο μπροστινό και το πίσω μέρος.
Το εσωτερικό θα είναι ανάλογο της εξωτερικής εμφάνισης αλλά και των χαρακτηριστικών του μοντέλου, με υψηλό επίπεδο εξοπλισμού και bucket καθίσματα. Ο επιλογέας ταχυτήτων θα είναι τοποθετημένος στο ταμπλό, προσφέροντας εύκολες και γρήγορες αλλαγές σχέσεων.
Το καυτό 500 δεν θα φείδεται ισχύος. Κάτω από το καπό θα τοποθετηθεί ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας του 1,4 λίτρου της Fiat που θα αποδίδει 150 ίππους, ικανούς να εκτοξεύσουν το 500 Abarth στα πρώτα 100χλμ./ώρα από στάση σε περίπου 7 δευτερόλεπτα.
Οι τιμές για το 500 δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα, αλλά το μόνο σίγουρο είναι πως δεν πρόκειται να είναι και τόσο προσιτό. Έχοντας στόχο να αποτελέσει μία, λιγότερο ακριβή, εναλλακτική επιλογή από το ΜΙΝΙ, ακόμα και οι βασικές εκδόσεις θα ξεκινούν από τις 11.000 στερλίνες -περίπου 16.000 ευρώ- στην Αγγλία. Η έκδοση Abarth εκτιμάται ότι θα κυμανθεί στα επίπεδα των άλλων γρήγορων hatchbacks, δηλαδή περίπου στις 15.500 στερλίνες -σχεδόν 22.600 ευρώ-, πιο χαμηλά ωστόσο από το MINI Cooper S, πάντοτε στην αγγλική αγορά.
Θα υπάρχει πάντως και πιο φθηνός τρόπος για να αποκτήσετε ένα αυτοκίνητο πόλης με πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Το νέο Ford Ka βασίζεται στο ίδιο δάπεδο με εκείνο του 500, αλλά δεν θα υιοθετήσει τις υψηλές βλέψεις του ιταλικού μοντέλου. Αντίθετα, η επόμενη γενιά του mini της Ford θα αποτελέσει τον άμεσο αντικαταστάτη του σημερινού, γερασμένου μοντέλου, με αντίστοιχα επίπεδα τιμών.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι όλες οι εκδόσεις θα είναι χαμηλού κόστους, αφού το, δημοφιλές στην Αγγλία, Sport Ka θα αντικατασταθεί από την έκδοση ST. Στις φωτογραφίες απεικονίζεται μία πρώτη εικόνα του νέου μοντέλου, με τις χαρακτηριστικές άσπρες λωρίδες στο αμάξωμα, τη μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα και τις, μεγαλύτερης διαμέτρου, ζάντες αλουμινίου που θα το διαχωρίζουν από τις υπόλοιπες, απλές, εκδόσεις.
Συνεχίζοντας την παράδοση της Ford στην κατασκευή πλαισίων με πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά, το νέο μοντέλο εκτιμάται ότι θα βρεθεί στην κορυφή της κατηγορίας σε αυτόν τον τομέα. Το Ka ST θα διαθέτει πιο σφιχτή ανάρτηση για να προσφέρει ακόμα πιο άμεσες αντιδράσεις, ενώ οι μηχανικοί της εταιρείας θα ξεκινήσουν σύντομα τις δοκιμές για τις τελικές ρυθμίσεις της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης.
Ακόμα δεν έχει γίνει γνωστό ποιοι κινητήρες θα τοποθετηθούν κάτω από το καπό του νέου μικρού της Ford, αν και εκτιμάται ότι μερικά μοτέρ θα είναι κοινά με εκείνα του Fiat 500. Ωστόσο, είναι μάλλον απίθανο το ST να αποδίδει περισσότερους από 120 ίππους, ώστε να μην κλέψει πωλήσεις από τις γρήγορες εκδόσεις του μελλοντικού Fiesta.
Αν και τα δύο μοντέλα θα κατασκευάζονται παράλληλα στο ίδιο εργοστάσιο, στην Πολωνία, το Ka ST και το Fiat 500 δεν θα έχουν κοινά μέρη στο αμάξωμα. Οι βασικές εκδόσεις του 500 θα ξεκινήσουν να πωλούνται στην Αγγλία από τις αρχές του επόμενου χρόνου, ενώ αργότερα θα ακολουθήσει και η έκδοση Abarth. Όσοι επιθυμούν το… λογότυπο της Ford, θα πρέπει να περιμένουν μεγαλύτερο διάστημα μέσα στο 2008. Ακόμα και έτσι πάντως, όποιο μοντέλο και αν επιλέξετε, φαίνεται ότι αξίζει να περιμένετε.
Δύο καυτά σήματα, δύο διαφορετικές ιστορίες…
H Fiat έχει στόχο να διαφοροποιήσει τις κορυφαίες εκδόσεις των μοντέλων της από τις υπόλοιπες, με αποτέλεσμα να καταργήσει το λογότυπό της από το καυτό 500 και να τοποθετήσει μόνο εκείνο του οίκου Abarth. Το θρυλικό κοκκινοκίτρινο έμβλημα με τον σκορπιό έχει τις ρίζες του στον ιδρυτή της εταιρείας Carlo Abarth. Η επιλογή αυτή έγινε λόγω του ζωδίου του και ο Ιταλός ξεκίνησε να κατασκευάζει επιτυχημένα αγωνιστικά αυτοκίνητα, πριν ιδρύσει τη δική του εταιρεία βελτιώσεων, την οποία στη συνέχεια πούλησε στη Fiat το 1971.
To αντίστοιχο λογότυπο της Ford, το ST, δεν διαθέτει την ίδια ιστορία. Αν και το Sport Technologies -ST- σήμα παρουσιάστηκε στα Focus και Mondeo, η πρώτη φορά που εμφανίστηκε χωρίς αριθμό πλάι του, ήταν στο Fiesta ST, το 2004. Η Ford διαθέτει επίσης και τα διάσημα λογότυπα XR και RS, που σήμερα δεν χρησιμοποιούνται.
Auto Express
- Το Netflix αποκτά τους σούπερ ήρωες της DC – Το brand που δεν αξιοποιήθηκε ποτέ πλήρως
- «Είναι ο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις της γενιάς μας» – H Μάργκοτ Ρόμπι για τον Τζέικομπ Έλορντι στα Ανεμοδαρμένα Ύψη
- Διαδοχικές παρεμβάσεις Καραμανλή για αγροτικό και κρίση θεσμών – Τι θα πει για δύο θέματα που καίνε την κυβέρνηση
- Τα ωραία του «Αναστό»
- Τραγωδία ανοιχτά της Κρήτης: Νεκροί 18 μετανάστες μετά από ναυάγιο
- Νυχτερινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο Παλαιό Φάληρο – Ποιοι δρόμοι κλείνουν


