Μιχάλης Κατωπόδης

Η μετονομασία μιας εταιρείας αποτελεί, από μόνη της, μια καλή ευκαιρία για ανανέωση του προφίλ της. Όταν μάλιστα αυτή συνδυάζεται με την προσθήκη στη γκάμα της νέων εκδόσεων τότε τα πράγματα γίνονται, θεωρητικά, ακόμη καλύτερα. Σε αυτή ακριβώς τη φάση της πορείας της βρίσκεται σήμερα η Chevrolet.



Θέλοντας να αντιμετωπίσει με αξιώσεις τον ανταγωνισμό των supermini προχώρησε στην παρουσίαση του Aveo Sedan που αποτελεί το πρώτο μοντέλο το οποίο εξελίχθηκε από την αρχή στο νέο κέντρο σχεδίασης της GM στο Bupyong της Κορέας. Η καταγωγή του γίνεται άμεσα εμφανής, καθώς οι υπεύθυνοι δεν θέλησαν να αποκόψουν τελείως τις σχέσεις του με το παρελθόν. Αντιθέτως, πήραν το υπάρχον υλικό και το αναβάθμισαν στιλιστικά, δημιουργώντας ένα, σαφώς, πιο μοντέρνο και νεανικό σύνολο.



Το εσωτερικό


Το εσωτερικό με τη σειρά του, παρότι διατηρείται σχετικά λιτό, δείχνει και αυτό εμφανώς βελτιωμένο. Οι καθαρές γραμμές του ταμπλό, σε συνδυασμό με τα αναβαθμισμένα πλαστικά -που συνεχίζουν, όμως, να παραμένουν σκληρά στην υφή- δεν είναι σε θέση να εντυπωσιάσουν, αποτελούν όμως ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.



Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων έχει ευνοήσει τους προσφερόμενους χώρους, που κρίνονται απόλυτα ικανοποιητικοί για τις ανάγκες μίας νέας οικογένειας. Μεγαλύτερο κατά 7,5 εκατοστά σε μήκος, 4 εκατοστά σε πλάτος και 1 εκατοστό σε ύψος, το Aveo Sedan είναι σε θέση να φιλοξενήσει τέσσερις ενήλικες χωρίς υποχωρήσεις ως προς την άνεση, με τον πέμπτο επιβάτη να δυσκολεύει κάπως τα πράγματα.



Αναβαθμισμένος είναι και ο χώρος των αποσκευών, καθώς από τα 380 έχει ανέλθει αισίως στα 400 λίτρα. Η τιμή αυτή είναι πολύ καλή, με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ μπορεί να αυξηθεί ακόμα περισσότερο, χάρη στη δυνατότητα αναδίπλωσης των πίσω θέσεων.



Σε ο,τι αφορά την θέση οδήγησης, δεν πρόκειται να σας ικανοποιήσει απόλυτα. Το τιμόνι δεν ρυθμίζεται κατά μήκος και το ταμπλό εκτείνεται υπερβολικά προς τα κάτω, με αποτέλεσμα αυτό να βρίσκει στα πόδια του οδηγού, ειδικά αν αυτός είναι άνω των 1,85 μέτρων. Τα καθίσματα πάντως είναι αρκετά άνετα, ενώ καλή είναι και η περιμετρική ορατότητα.



Το σύστημα διεύθυνσης -όπως επίσης και ο επιλογέας των πέντε σχέσεων- παρουσιάζει μία σχετική ασάφεια ως προς την αίσθηση που προσφέρει. Παράλληλα η μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει έντονες κλίσεις στις στροφές. Αυτό ωστόσο δεν επηρεάζει άμεσα την ευστάθεια του οχήματος, στερεί όμως από τον οδηγό το αίσθημα της ασφάλειας και τον αποθαρρύνει να ανεβάσει το ρυθμό του σε τμήματα με συνεχείς στροφές.



Το πλαίσιο έχει δεχτεί αρκετές ενισχύσεις, πράγμα που γίνεται εύκολα αντιληπτό από την αυξημένη ακαμψία που προσφέρει. Οσο για την προσφερόμενη άνεση, κυμαίνεται σε ικανοποιητικά επίπεδα, καθώς οι αναρτήσεις φιλτράρουν σε μεγάλο βαθμό τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.



Οι επιδόσεις σίγουρα δεν εντυπωσιάζουν, είναι όμως καλές με βάση τα δεδομένα του ανταγωνισμού. Η μικρότερη έκδοση κυβισμού, με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων, αποδίδει 72 ίππους και επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 13,7 δευτερόλεπτα. Αντίστοιχα, η έκδοση των 1,4 λίτρων αποδίδει 94 ίππους, ρίχνοντας το χρόνο για το κατοστάρι στα 11,1 δευτερόλεπτα.



Στην πράξη, ο κινητήρας των 1.399 κ.εκ. δείχνει σαφώς πιο πλήρης και ισορροπημένος από αυτόν των 1.150 κ.εκ., αν και χαμηλά θα ήθελε λίγο περισσότερο νεύρο. Το μεγάλο του μειονέκτημα έχει να κάνει με το θόρυβο λειτουργίας, καθώς από τις μέσες στροφές και πάνω τα ντεσιμπέλ γίνονται υπέρμετρα αισθητά στο εσωτερικό.



Αντίθετα με ο,τι συνηθίζεται, το νέο Chevrolet Aveo Sedan θα διατίθεται σε μία μόνο εξοπλιστική έκδοση ανά κινητήρα, δίνοντας στον αγοραστή τη δυνατότητα να προσθέσει εκ των υστέρων όποια επιπλέον στοιχεία επιθυμεί. Τόσο το 1.2 SE, όσο και το 1.4 SE διαθέτουν στάνταρ δύο αερόσακους, ράδιο-CD με MP3, κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και καθρέφτες.



Οι τιμές, αρκετά ελκυστικές για τα όσα προσφέρει το αυτοκίνητο, έχουν προσδιοριστεί στα 11.500 ευρώ για την πρώτη εκδοχή και 12.300 ευρώ για τη δεύτερη. Από εκεί και πέρα προσφέρονται προαιρετικά αρκετά ακόμη αξεσουάρ, όπως ο αυτόματος κλιματισμός, οι πλευρικοί αερόσακοι, ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, CD- Changer με MP3 κ.λπ.



Η διάθεση του μοντέλου ξεκινά αυτές τις ημέρες στο δίκτυο της Chevrolet. Για όσους, ωστόσο, το επιθυμούν μέσα στην άνοιξη θα εισαχθεί και μία νέα έκδοση του Aveo Sedan 1.4 με αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων, το οποίο μάλιστα διακρίνεται για την ταχύτητα των αλλαγών που επιτυγχάνει. Η τιμή σχετικά με αυτό δεν έχει οριστικοποιηθεί, υπολογίζεται όμως στα 2.000 ευρώ επιπλέον εκείνης της χειροκίνητης έκδοσης.

auto.in.gr