Γιάννης Αδάναλης

Κοινό μυστικό αποτελούσε μέχρι σήμερα η εξέλιξη cabrio αμαξώματος για το μικρομεσαίο A3, χωρίς ωστόσο, να έχουν διαρρεύσει επίσημες φωτογραφίες που θα πρόδιδαν το παρουσιαστικό του.



Περνώντας στην παραγωγή, το ανοιχτό A3 πραγματοποίησε το άτυπο ντεμπούτο του, καθώς η Audi έδωσε στη δημοσιότητα τις φωτογραφίες και τα πρώτα στοιχεία που αφορούν τη συγκεκριμένη έκδοση.



Εξοπλισμένο με υφασμάτινη οροφή και διατηρώντας τα premium χαρακτηριστικά των υπόλοιπων τύπων αμαξωμάτων, το Α3 cabrio διακρίνεται για τις «καθαρές» γραμμές του σχεδιασμού του, που το κάνουν άμεσα αναγνωρίσιμο.



Το συνολικό μήκος του αμαξώματος φτάνει τα 4,238 μέτρα, όντας τρία εκατοστά μεγαλύτερο από την τρίθυρη έκδοση του κλειστού A3.



H αναδίπλωση της οροφή πραγματοποιείται ηλεκτρο-υδραυλικά μέχρι την ταχύτητα των 30 χλμ./ώρα. Η άψογη εφαρμογή της υπόσχεται άριστη ηχομόνωση, που προσεγγίζει τα επίπεδα του κλειστού αμαξώματος (1 Db η διαφορά στην ταχύτητα των 140 χλμ./ώρα).



Την απουσία μεταλλικής οροφής υποκαθιστούν οι ενισχύσεις στο πλαίσιο του αμαξώματος, το 45% του οποίου έχει κατασκευαστεί από χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας.



Με αυτόν τον τρόπο έχει εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή ακαμψία, χωρίς βέβαια να αυξηθεί το συνολικό βάρος (1.425 κιλά).



Στο εσωτερικό, το μεταξόνιο των 2,578 μέτρων -αντίστοιχο των κλειστών αμαξωμάτων- επιτρέπει την παρουσία της δεύτερης σειράς καθισμάτων.



Συνεπώς έχουμε να κάνουμε με έναν τετραθέσιο θάλαμο επιβατών, ο οποίος έχει ευεργετηθεί από το γεγονός ότι η υφασμάτινη οροφή αποθηκεύεται στον ελάχιστο δυνατό χώρο.



Αντίστοιχα, ο χώρος των αποσκευών ξεκινά από τα 260 λίτρα και μπορεί να φτάσει με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων τα 674 λίτρα.



Σχεδιαστικά οι κυκλικοί αεραγωγοί του κλιματισμού παραπέμπουν στο TT, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι διαφοροποιείται η συνολική εικόνα σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του A3.



Αντίστοιχη των υψηλών προδιαγραφών της Audi είναι η ποιότητα κατασκευής, ενώ ο εξοπλισμός δεν ξεφεύγει από τα πρότυπα της premium υποκατηγορίας των μικρομεσαίων.



Γνωστοί από τη μέχρι τώρα παρουσία τους σε προτάσεις του ομίλου αυτοκινητοβιομηχανίων της VW και οι κινητήρες με τους οποίους εξοπλίζεται το A3 Cabriolet.



Δυο κινητήρες πετρελαίου και δυο βενζίνης διαμορφώνουν την γκάμα του νέου Audi. To μεγαλύτερο ενδιαφέρον, για την ελληνική αγορά τουλάχιστον, παρουσιάζει ο TFSI των 1.800 κ.εκ., ο οποίος συνοδεύεται από εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και αποδίδει 160 ίππους και 250 Nm ροπής.



Ακόμα ισχυρότερος είναι ο δίλιτρος TFSI των 200 ίππων, που προσφέρεται προαιρετικά με το εξατάχυτο σειριακό κιβώτιο διπλού συμπλεκτη S tronic.



Χωρίς διαφοροποιήσεις παρουσιάζεται τόσο το σύστημα διεύθυνσης του νέου A3, όσο και η διάταξη των αναρτήσεων.



Η κρεμαγιέρα παραμένει ηλεκτρο-υδραυλικά υποβοηθούμενη, ενώ τα γόνατα McPherson και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι έχουν διατηρηθεί στον μπροστινό και πίσω άξονα αντίστοιχα.



Το A3 Cabriolet κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις της Audi στην Ουγγαρία και θα παρουσιαστεί επίσημα στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Μπολόνια. Το εμπορικό του λανσάρισμα αναμένεται να πραγματοποιηθεί την άνοιξη του 2008, χωρίς ωστόσο, να έχουν ανακοινωθεί μέχρι σήμερα περισσότερες πληροφορίες για τις τιμές των εκδόσεών του.

auto.in.gr