Μιχάλης Κατωπόδης

Μπορεί, μέχρι πρότινος, οι προτάσεις της Alfa Romeo να μην τα κατάφερναν στα μεγάλα σαλόνια, ανέκαθεν όμως δεν έχαναν ευκαιρία να ταπεινώνουν με τα προσόντα τους αρκετά και κατά πολύ ηχηρότερα, ονόματα στο δρόμο. Το ίδιο ισχύει και τώρα, με τη μόνη διαφορά ότι η νέα 159 σε τίποτα δεν θυμίζει το φτωχό συγγενή απέναντι στην ανώτερη γερμανική τάξη.


































Ταυτότητα
Κινητήρας:
1.859 κ.εκ.
Ισχύς:
160 ίπποι/ 6.500 σ.α.λ.
Ροπή:
190 Nm/ 4.500 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα σε 9,7 δλ
Τελ. ταχύτητα:
212 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
29.900 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
35.570 ευρώ

Ίσως κάποιοι να θεωρήσουν το παρουσιαστικό της πολυφορεμένο, αφού βασίζεται στη Brera, ενώ σε αρκετά σημεία θυμίζει έντονα και την απερχόμενη 156. Στην πράξη αυτά είναι αστειότητες. Για την ακρίβεια οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της μιλανέζικης εταιρίας ύψωσαν τον πήχη πολύ ψηλότερα από εκεί που τον είχε θέσει η 156. Aσύλληπτα όμορφη και επιθετική, μεγαλύτερη σε διαστάσεις και προικισμένη με καμπύλες που θα κόλαζαν και τον τελευταίο δύσκαμπτο κριτή, η 159 είναι η απτή απόδειξη του ότι το κύρος δεν είναι απόρροια της σοβαρότητας ή -αν θέλετε- της σοβαροφάνειας. Το στοίχημα, στην προκειμένη περίπτωση, κάθε άλλο παρά μικρό είναι. Με τα όσα προσφέρει -και, κυρίως, τα όσα κοστίζει- ξεκαθαρίζει από την αρχή ότι δεν πρόκειται να τα βάλει με τις συμβατικές προτάσεις των Ford, Opel κ.λπ. αλλά στοχεύει απευθείας στο ανώτερο άκρο, των BMW και Audi. Το αν αυτό είναι σοφή επιλογή, από εμπορικής απόψεως, δεν θα το κρίνουμε. Σίγουρα όμως το αποτέλεσμα άξιζε τον κόπο.



Εκτός από την εξωτερική εμφάνιση στην πρώτη, θετική, εντύπωση θα βοηθήσει και η εικόνα του εσωτερικού. Παρότι αποτελεί πιστό αντίγραφο αυτού της Brera, η γεύση που αφήνει είναι τόσο μεστή που θα ήταν κρίμα να κατηγορήσει κανείς το σχεδιαστικό τμήμα για… έλλειψη φαντασίας.




























Υπέρ
Εξωτερική εμφάνιση
Κινητήρας/ επιδόσεις
Οδική συμπεριφορά
Κατά
Περιορισμένος χώρος πίσω επιβατών
Μικρός χώρος αποσκευών
Αυξημένο κόστος κτήσης

Όπως κάθε γνήσια Alfa, το κύριο χαρακτηριστικό της 159 έγκειται στον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα που διαθέτει. Τα πάντα δείχνουν χτισμένα γύρω από αυτόν που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι. Η θέση οδήγησης είναι άψογη, η ορατότητα καλή, ενώ το κάθισμα δείχνει ταυτόχρονα άνετο και ικανό να στηρίξει αποτελεσματικά το βάρος του οδηγού στις πλευρικές φορτίσεις.



Το τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι δεν είναι μόνο όμορφο αλλά και πρακτικό, χάρη στα χειριστήρια του ηχοσυστήματος που φιλοξενεί. Το κύριο, ωστόσο, προτέρημά του είναι ότι χαράζει με ακρίβεια την τροχιά του αυτοκινήτου και μεταφέρει στον οδηγό σχεδόν όλη την αίσθηση που θα μπορούσε να ζητήσει. Παράλληλα, με μόλις 2,1 στροφές από άκρη σε άκρη, δίνει την απαιτούμενη αμεσότητα, κάνοντας ένα εξαίσιο δίδυμο με το σφιχτό setup των αναρτήσεων.



Το στήσιμο της 159 δύσκολα θα μπορούσε να συγκριθεί με την άνεση που παρέχει μία Mercedes-Benz C-Class ή με τη δεμένη αίσθηση και την ομοιογένεια ενός Audi A4. Οντας σφιχτό, δεν προορίζεται να καλύψει τις ανάγκες ενός αδιάφορου οικογενειάρχη αλλά μάλλον αυτές ενός οπαδού της σπορ οδήγησης. Οι ανωμαλίες του οδοστρώματος δεν καταπονούν ιδιαίτερα τους επιβάτες, εντούτοις όμως γίνονται αισθητές, ειδικά στις πολύωρες μετακινήσεις.



Στον αντίποδα οι μειωμένες κλίσεις του αμαξώματος και η ουδέτερη, έως ελαφρά υποστροφική, οδική συμπεριφορά θα προκαλέσουν τον οδηγό να κινείται συνεχώς με ρυθμούς ταχύτερους του φυσιολογικού. Σε όλο το φάσμα των ταχυτήτων η 159 παραμένει σταθερότατη, πράγμα που δίνει στον οδηγό μία αίσθηση σιγουριάς και ασφάλειας. Αρωγός σε αυτό είναι και τα, διαστάσεων 225/50 R17, Pirelli P Zero Rosso της πλούσιας έκδοσης Distinctive που προσφέρουν άφθονη πρόσφυση.



Το στοιχείο, πάντως, που θα κλέψει πραγματικά την παράσταση είναι ο νέος JTS Twin Phaser των 1,9 λίτρων, με τον οποίο εφοδιάζεται. Διαθέτοντας 160 ατμοσφαιρικούς ίππους δηλώνει παρών σε όλο το φάσμα των ταχυτήτων, από το ρελαντί έως τις στροφές του κόφτη. Η ευστροφία, η ελαστικότητα και η γραμμικότητά του δύσκολα θα συγκριθούν με οποιοδήποτε άλλο σύνολο του ανταγωνισμού. Αν μάλιστα δεν είχε να αντιμετωπίσει το αυξημένο βάρος των 1.480 κιλών του αμαξώματος, οι επιδόσεις του θα ήταν κάτι παραπάνω από ικανοποιητικές.



Χάρη στην αυξημένη ισχύ και στο πολύ καλό μηχανικό εξάρι κιβώτιο, η μικρή 159 επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 9,7 δευτερόλεπτα. Εξίσου αξιόλογες είναι και οι ρεπρίζ, ενώ η τελική του οχήματος φτάνει τα 212 χλμ./ώρα.



Αρκετά όμως με τα της οδικής συμπεριφοράς. Ας μην ξεχνάμε ότι δεν πρόκειται για μία αμιγώς σπορ πρόταση αλλά για ένα πολυτελές σεντάν, το οποίο προορίζεται να εξυπηρετήσει και άλλους σκοπούς. Αν, λοιπόν, το κρίνουμε με βάση τον οικογενειακό χαρακτήρα, το τελικό αποτέλεσμα είναι μάλλον μέτριο, αρχής γενομένης από το χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών αφού, παρά την αύξηση των διαστάσεων, συνεχίζει να είναι ελλιπής.



Το σχετικά χαμηλό προφίλ του αυτοκινήτου δυσκολεύει ελαφρά την είσοδο σε αυτό, ενώ δεν αφήνει μεγάλα περιθώρια ως προς το εσωτερικό ύψος. Αντίστοιχα, το διαμέρισμα των αποσκευών είναι ανεπίτρεπτα μικρό και, σε καμία περίπτωση, δεν ενδείκνυται για τη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων.



Οσοι τώρα είναι αποφασισμένοι να δεχτούν αυτές τις υποχωρήσεις, θα ανταμειφθούν με ένα κομψότατο και πολυτελές ταμπλό, πλήρες λειτουργιών. Η ποιότητα κατασκευής και τα χρησιμοποιούμενα υλικά κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα. Στο θέμα του εξοπλισμού, η πλούσια έκδοση Distinctive περιλαμβάνει, σχεδόν, τα πάντα. Για όσους όμως επιθυμούν, υπάρχει μία μεγάλη λίστα με επιπλέον συστήματα και αξεσουάρ που θα ενισχύσουν το κύρος και την ηλεκτρονική ολοκλήρωση της καμπίνας.



Η τιμή της 159 ξεκινά από τα 29.900 ευρώ για την έκδοση Progression και φτάνει στα 31.400 ευρώ στην έκδοση Distinctive. Το κόστος, όπως αναφέραμε και στην αρχή, κάθε άλλο παρά είναι αμελητέο. Παρόλα αυτά όμως, αν ζυγίσει κανείς τα ελαττώματα και τα προτερήματά της, θα καταλήξει στο ότι είναι μία πρόταση που αξίζει με το παραπάνω τα λεφτά της.


Επόμενη >






































Κινητήρας
Κυβισμός 1.859 κ.εκ.
Κύλινδροι 4 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι) 160 ίπποι/ 6.500 σ.α.λ.
Ροπή (Νm) 190 Nm/ 4.500 σ.α.λ.
Θέση Εμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλή Αλουμίνιο/ αλουμίνιο
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
Διάμετρος x διαδρομή 86,0×80,0
Βαλβίδες ανά κύλινδρο 4
Εκκεντροφόροι 2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) 86,1









































Μετάδοση
Κίνηση Εμπρός
Κιβώτιο Μηχανικό έξι σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) 3,818:1
2,353:1
1,571:1
1,146:1
0,943:1

0,861:1

Τελική σχέση διαφορικού   4,176  











Ανάρτηση
Εμπρός Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική ράβδος
Πίσω Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική ράβδος














Φρένα
Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω Δίσκοι
ABS Ναι




















Τροχοί
Διαστάσεις 7.0J X17
Υλικό Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών Pirelli P Zero Rosso
Ελαστικά 225/50 R17
Ρεζέρβα Κανονικής διαμέτρου

















Σύστημα διεύθυνσης
Τύπος Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση Υδραυλική
Στροφές τιμονιού 2,2
Διάμετρος στροφής 11,1 μέτρα





























Διαστάσεις
Μήκος 4,660 μέτρα
Πλάτος 1,828 μέτρα
Ύψος 1,417 μέτρα
Μεταξόνιο 2,700 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) 1.578/1.555
Χώρος αποσκευών 405 λίτρα
Βάρος 1.480 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο 9,25




















Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη 12,2
Εκτός 6,6
Μέση 8,7
Ρεζερβουάρ (λίτρα) 70
Αυτονομία 804 χλμ. (θεωρητική μέση)











Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα 212 χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα 9,7 δευτερόλεπτα
< Προηγούμενη                                                Επόμενη >Για τα όσα προσφέρει, η τιμή της έκδοσης 1.9 Distinctive είναι κάτι παραπάνω από ανταγωνιστική. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι με την υπέρβαση που έκανε η 159 βρίσκεται πλέον απέναντι σε έναν ανταγωνισμό που έχει προ πολλού αποδείξει την αξία του και, φυσικά, διαθέτει σταθερό κοινό. Για όσους, λοιπόν, επιθυμούν κάτι το διαφορετικό, η Μιλανέζα καλλονή είναι η σωστή επιλογή. Σε κάθε άλλη περίπτωση η Alfa Romeo δύσκολα θα μπορέσει να αναμετρηθεί εμπορικά με μοντέλα όπως το Audi A4 και η BMW σειράς 3.












Audi A4 1.8T




















Κυβισμός 1.781 κ.εκ.
Ιπποδύναμη 163 ίπποι/ 5.700 σ.α.λ.
Ροπή 225 Nm/1.950 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 8,6 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
228 χλμ./ώρα
Τιμή 33.030 – 35.450 ευρώ

Αποτελώντας σταθερή αξία στη συγκεκριμένη κατηγορία, το Α4 θα έλεγε κανείς ότι αποτελεί αυτή τη στιγμή την πλέον ολοκληρωμένη πρόταση. Το μοντέλο της Audi διαθέτει κύρος, εμφάνιση, ποιότητα και χώρους, ενώ δεν υστερεί σε οδική συμπεριφορά και άνεση. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας που φέρει, εξασφαλίζει καλύτερες επιδόσεις. Οσο για την τιμή του, στα 33.000 περίπου ευρώ που ξεκινάει κάθε άλλο παρά είναι υπερβολική για τα όσα προσφέρει












BMW 320i




















Κυβισμός 1.995 κ.εκ.
Ιπποδύναμη 150 ίπποι/ 6.200 σ.α.λ.
Ροπή 200 Nm/ 3.600 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 9,0 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
220 χλμ./ώρα
Τιμή 34.600 – 42.325 ευρώ

Η 320 βρίσκεται, ίσως, πιο κοντά από κάθε τι άλλο στη φιλοσοφία της 159. Και αυτή με τη σειρά της δεν διακρίνεται για την άνεση και τους χώρους που προσφέρει, διαθέτει όμως όμορφο παρουσιαστικό, πολύ καλή οδική συμπεριφορά και ένα καλό κινητήρα. Οι επιδόσεις της, δυστυχώς, πνίγονται από το αυξημένο βάρος, ενώ το κόστος κτήσης -για ένα αντίστοιχα εξοπλισμένο σύνολο- είναι αισθητά πιο υψηλό από αυτό της Alfa. Ορισμένοι, ωστόσο, θα δουν θετικά το γεγονός της πίσω κίνησης, όπως και το κύρος του ονόματος, που στη χώρα μας έχει αρκετούς υποστηρικτές












Saab 9-3 Sport Sedan 1.8t




















Κυβισμός 1.988 κ.εκ.
Ιπποδύναμη 150 ίπποι/ 5.500 σ.α.λ.
Ροπή 240 Nm/ 2.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 9,5 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
210 χλμ./ώρα
Τιμή 34.200 ευρώ

To Saab 9-3 Sport Sedan στη συγκεκριμένη, υπερτροφοδοτούμενη έκδοση διαθέτει ικανοποιητικές επιδόσεις, όχι όμως και τη δυναμική οδική συμπεριφορά των υπολοίπων ανταγωνιστών. Ο προσανατολισμός του είναι πιο οικογενειακός, διατηρώντας όλη την απαιτούμενη πολυτέλεια και ποιότητα κατασκευής. Οι χώροι που προσφέρει είναι μεγαλύτεροι, δυστυχώς όμως μεγαλύτερο είναι και το ποσό που θα κληθεί να καταβάλλει αυτός που, τελικά, θα το επιλέξει









< Προηγούμενη


auto.in.gr