Ουάσινγκτον: Έρευνα των λειτουργών υγείας στις ΗΠΑ, η οποία δημοσιεύθηκε την Τρίτη, καταδεικνύει ότι η βιομηχανία του θεάματος, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και το Διαδίκτυο ευθύνονται για την έξαρση της νεανικής βίας στη χώρα. Ιδιαίτερα αρνητική μάλιστα είναι η ενασχόληση των νεαρών κοριτσιών με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια.


Δέκα έγκριτοι ιατρικοί σύλλογοι, συμπεριλαμβανομένου και του Αμερικανικού Ιατρικού Συλλόγου (AMA), προέτρεψαν το Χόλιγουντ να επινοήσει μη βίαιους τρόπους εκτόνωσης του θυμού και των αντιπαραθέσεων στις ταινίες, προκειμένου να μειωθούν οι πράξεις βίας μεταξύ των εφήβων.


«Εμείς είμαστε που περιθάλπουμε τους τραυματισμένους από όπλα, που φροντίζουμε τα κακοποιημένα παιδιά και την ψυχή των αλκοολικών, των τοξικομανών και των ψυχολογικά διαταραγμένων. Πρέπει λοιπόν να διακρίνουμε και να βοηθήσουμε το παιδί που διατρέχει τον κίνδυνο να είναι το επόμενο θύμα ή θύτης» ανέφεραν οι εκπρόσωποι των λειτουργών υγείας σε συνέντευξη Τύπου, ενώ παράλληλα δεσμεύτηκαν να συμμετάσχουν πιο ενεργά στην κοινότητα, προκειμένου να προλάβουν βίαιη συμπεριφορά εκ μέρους των ανηλίκων.


Τόσο το Κογκρέσο όσο και πολλά φιλανθρωπικά ιδρύματα προστασίας του παιδιού έχουν επανειλημμένα υποστηρίξει ότι η έκθεση των νεαρών ατόμων σε σκηνές βίας τα προτρέπει να αναπτύξουν βίαιες μορφές συμπεριφοράς, καθώς τα μικρά παιδιά δεν είναι σε θέση να διαχωρίσουν το πραγματικό από το φανταστικό. Εκπρόσωποι της βιομηχανίας του θεάματος απορρίπτουν αυτές τις κατηγορίες.


Τα video game και οι αρνητικές τους επιπτώσεις στα κορίτσια


Την ίδια στιγμή, έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό της οργάνωσης Children Now κατέληξε στο συμπέρασμα ότι περίπου τα μισά από τα πιο δημοφιλή video game των ΗΠΑ περιλαμβάνουν «νοσηρά» μηνύματα για τα κορίτσια (όπως μη ρεαλιστικές σωματικές αναλογίες, προκλητική σεξουαλική έκφραση και βίαιη συμπεριφορά).


«Τα παιδιά στην Αμερική αφιερώνουν ημερησίως μιάμιση ώρα περίπου παίζοντας ηλεκτρονικά παιχνίδια ή σερφάροντας στο Internet, ενώ γενικά παρατηρείται μια αυξητική τάση στο χρόνο κατά τον οποίο τα παιδιά ασχολούνται με τα νέα media» είπε η προέδρος της οργάνωσης Λόις Σάλσμπερι.


Το πενήντα τέσσερα τοις εκατό των παιχνιδιών που εξετάστηκαν περιλάμβανε γυναίκες στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, ενώ το 92% ήταν άνδρες. Στην πλειονότητά τους οι γυναικείοι χαρακτήρες παρουσιάζονταν βίαιοι, ενώ πολλοί άλλοι εξέφραζαν στερεότυπες μορφές συμπεριφοράς και χαρακτηριστικά.


Δεδομένου ότι το ένα τρίτο των χρηστών ηλεκτρονικών παιχνιδιών στις ΗΠΑ είναι κορίτσια, το Children Now εκφράζει την ανησυχία του για τα πρότυπα που ακολουθούν οι νεαρές Αμερικανίδες.

health.in.gr