
Μπόουϊ, Βατικανό και Ντάτσχουντ: Μαθήματα αισθητικής από τον μαέστρο του Met Gala, Άντριου Μπόλτον
Ο έφορος αρχιοτήτων του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης και guru των Met Gala Άντριου Μπόλτον για όλα όσαδίνουν στη ζωή του στιλ
Ο Άντριου Μπόλτον, ο διάσημος έφορος αρχαιοτήτων του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης, σύντροφος του σχεδιαστή μόδας Τομ Μπράουν και συνεργάτης της Αν Γουίντουρ για το εκλεκτικό ετήσιο tour de force στιλ και αισθητικής Met Gala, μίλησε στους Financial Times για όλα όσα δίνουν στη ζωή του καλαισθησία και στιλ.
Ο Μπόλτον έχει αδυναμία στα γυαλιά οράσεως από ταρταρούγα και «ένα ναυτικό κασμιρένιο cardigan με τέσσερις ρίγες, παντελόνια chino, λευκά βαμβακερά πουκάμισα Oxford, μια γραβάτα και κλασικά wingtip brogues, όλα από την ετικέτα του σύντροφού του, Thom Browne».
View this post on Instagram
Στη λίστα αισθητικής του ο Μπόλτον αναφέρεται στην πιο πρόσφατη και εξαιρετικά αγαπημένη του αγορά τέχνης (είναι ένας πίνακας της Ewa Juszkiewicz, της Πολωνής σουρεαλίστριας καλλιτέχνιδας που απέκτησε σε δημοπρασία των Sotheby’s) και ξεχωρίζει τον «Πάπα που ουρλιάζει», έναν από τους πιο εμβληματικούς πίνακες του Φράνσις Μπέικον από σειρά έργων στα οποία απεικονίζονται Πάπες να ουρλιάζουν ως το έργο τέχνης που τον άλλαξε για πάντα.

Το πορτρέτο αποτελεί έναν από τους 6 μικρούς πίνακες της σειράς που ζωγράφισε ο Μπέικον το 1952 και στους οποίους απεικονίζεται ο Πάπας να ουρλιάζει. Ο Μπέικον εμπνεύστηκε αυτούς τους πίνακες από το πορτρέτο του Ντιέγκο Βελάσκεθ για τον Πάπα Ιννοκέντιο τον 10o.
«Είναι μια συγκλονιστική απεικόνιση της υπαρξιακής αγωνίας μετά τον πόλεμο, προσελκύομαι από καλλιτέχνες που ερμηνεύουν την ιστορία με διαφορετικούς τρόπους» είπε ο Μπόλτον.
Για τον Μπόλτον, το τουριστικό κατάλυμα που υπερτερεί όλων είναι το ιστορικό θέρετρο της Villa d’Este στη λίμνη Κόμο. «Ήταν το πρώτο μέρος που πήγαμε διακοπές μαζί με τον Tομ, συνεχίζουμε να πηγαίνουμε δύο ή τρεις φορές το χρόνο. Έχει γίνει ένα δεύτερο σπίτι. Συνήθως πηγαίνουμε αμέσως μετά το Met Gala τον Μάιο, μετά τις επιδείξεις μόδας στο Μιλάνο και για τρεις εβδομάδες στο τέλος του Αυγούστου» λέει.
«Η λίμνη Κόμο έχει μικροκλίμα. Τη μια μέρα έχει ήλιο, την άλλη χαλάζι, άλλη μέρα μπορεί χιονίζει -είναι ένα πολύ επικό μέρος όσον αφορά τον καιρό» προσθέτει.
Προτιμώντας πλέον τα βρώσιμα αναμνηστικά από τα ταξίδια του ανά τον κόσμο (λατρεύει τις σοκολάτες από το Λονδίνο) ο Μπόλτον ξεχώρισε στους Financial Times το Met Gala της προτίμησης του. Ήταν αυτό του 2003, με τίτλο Goddess σε επιμέλεια του Χάρολντ Κόντα, του Αμερικανού ακαδημαϊκού μόδας, επιμελητή και πρώην επικεφαλή έφορο του Met.
«Ήταν το πρώτο που παρακολούθησα, και ήταν όταν ο Tομ Φόρντ ήταν στο απόγειο του στη Gucci. Η Νικόλ Κίντμαν ήταν συν-πρόεδρος και έφερε μαζί της τον Άντριαν Μπρόντι, ο οποίος μόλις είχε κερδίσει Όσκαρ για τον Πιανίστα, και η Νταϊάνα Ρος μας διασκέδασε. Η βραδιά ήταν γοητευτική, και η έκθεση απεικόνισε όμορφα την επιρροή του κλασικισμού στο σύγχρονο σχέδιο μόδας» εξήγησε ο Μπόλτον που αν πρέπει να ξεχωρίσει ένα στιλιστικό είδωλο, δεν πρωτοτυπεί.
«Είναι ο Ντέιβιντ Μπόουϊ, 100%. Τον λατρεύω από παιδί. Ήταν ένας χαμαιλέοντας, φορούσε τα πάντα με στιλ και σιγουριά. Και ο Toμ Γουλφ για τα λευκά κοστούμια του, ανεξαρτήτως εποχής» λέει.
Ο Μπόλτον λατρεύει τα dachshund -το δικό του το λένε Έκτορα-, άκουσε το τελευταίο, σόλο άλμπουμ, του Νταμιάνο Ντάβιντ, πρώην μέλον των Måneskin -«Είναι θεατρικό, ανυψωτικό, λυπηρό και σκοτεινό ταυτόχρονα. Θα το χαρακτήριζα ως soulful pop» λέει-, συλλέγει φανατικά vintage Cartier Tank ρολόγια από τη δεκαετία του ’30 έως τη δεκαετία του ’80 -«Το αγαπημένο μου είναι ένα χρυσό από τη δεκαετία του ’70»-, γελάει με το Saturday Night Live και τους ανθρώπους που σκοντάφτουν στο δρόμο -«Όχι όταν πρόκειται για ατύχημα βέβαια» ξεκαθαρίζει- και έχει πάντα στο ψυγείο του τα βασικά -«μαρμελάδα φράουλα Ladurée, γάλα και μια φιάλη Dom Pérignon».
Αφοσιωμένος στην περιποίηση της εικόνας του χωρίς υπερβολές ο Μπόλτον απολαμβάνει τα μασάζ προσώπου με κρύες, μεταλλικές μπάλες της Laila Hayani, τον κουρεύει εδώ και 15 χρόνια ο Ρόμπιν στο Kinhouse του SoHo -«Εκπαιδεύτηκε ως παραδοσιακός κουρέας στο Freemans Sporting Club»- ακούει μόνιμα WQXR με ρεπερτόριο κλασικής μουσικής και ζωντανές συναυλίες, ξεχωρίζει το Τόκιο ως μητρόπολη του στιλ για το street style του και κάνει brainstorming όταν είναι στο διάδρομο του γυμναστηρίου. «Είμαι αφοσιωμένος στις σκέψεις μου όταν τρέχω» λέει.
Ανυπόμονος να εξερευνήσει την Ινδία που θέλει να είναι και το θέμα μιας έκθεσης στο Met το 2028, ο Μπόλτον δεν θα ξεχάσει ποτέ την εμπειρία του με το παπικό σύμπαν όταν συνεργάστηκε με το Βατικανό για την έκθεση Heavenly Bodies το 2018.
«Ήταν η μεγαλύτερη περιπέτεια μου, ήταν εμπειρία ζωής όταν βρέθηκα στο Βατικανό – περιτριγυρισμένος από παπικές τιάρες, δαχτυλίδια, ρόμπες, μίτρες. Περάσαμε μήνες προσπαθώντας να δανειστούμε αντικείμενα και ενδύματα από τα αρχεία του, και τελικά βρήκα τον κατάλληλο άνθρωπο για τις εγκρίσεις. Η Ντονατέλα [σσ. Βερσάτσε] τον αποκαλούσε Υπέροχο Τζορτζ γιατί ήταν πρώην τενίστας και δάσκαλος σκι. Ήταν σαν να ήμουν η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων» θυμάται.
Ο Μπόλτον λέει ότι σε μια άλλη ζωή θα ήταν ψυχαναλυτής. «Λατρεύω την ψυχολογία του ντυσίματος και θα ήθελα να κάνω μια έκθεση Φρόιντ Και Μόδα κάποια στιγμή. Μια ψυχαναλυτική ματιά στη μόδα. Ένας τρόπος θα ήταν να εξετάσω την ντουλάπα ενός ατόμου μέσα στον χρόνο και να δω πώς εξελίσσεται» λέει ο συνεργάτης της Γουίντουρ που όμως δεν έχει καταφέρει να λέει εύκολα όχι, όπως η Σιδηρά Κυρία τον έχει συμβουλέψει. «Το όχι είναι μια πολύ καλή λέξη είναι η καλύτερη συμβουλή που μου έχει δώσει» καταλήγει.
Διαβάστε τη λίστα του Άντριου Μπόλτον στους Financial Times εδώ.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις