Waymo: Τα ρομποτικά ταξί της Google επεκτείνονται στο Λος Άντζελες
Η ανακοίνωση της Waymo, η οποία ξεκίνησε ως πείραμα της Google, δείχνει ότι ο ανταγωνισμός αυξάνεται στις υπηρεσίες αυτόνομων ταξί.
- Forbes: Οι 10 πιο ισχυροί & πλούσιοι άνθρωποι στον κόσμο τώρα
- Η επίθεση των ανταρτών στη Συρία συνιστά απειλή για όλη τη Μέση Ανατολή, δηλώνει το Ιράν
- Ο χάρτης της διαιρεμένης Συρίας – Πόσο κοντά στο στόχο τους είναι οι τζιχαντιστές
- Η «Κούκλα», η πιο «επικίνδυνη» γυναίκα της Κολομβίας συνελήφθη - Πώς την έπιασαν
Η Waymo, η εταιρεία αυτόνομων οχημάτων που ανήκει στον όμιλο Alphabet της Google, ανακοίνωσε ότι τα ρομποτικά ταξί της είναι πλέον διαθέσιμα σε όλους τους κατοίκους και επισκέπτες του Λος Άντζελες, μετά τα θετικά αποτελέσματα στην φάση δοκιμών.
Τον περασμένο μήνα η Waymo εξασφάλισε νέα χρηματοδότηση 5,6 δισ. δολαρίων, καθώς οι επενδυτές και οι εταιρείες τεχνολογίας ποντάρουν στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, παρά τις επιφυλάξεις των αρμόδιων αρχών.
Τον Απρίλιο, για παράδειγμα, η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων ανακοίνωσε ότι διεξαγάγει έρευνα για την ασφάλεια του «αυτόματου πιλότου» της Tesla.
Σύμφωνα με τη Waymo, περισσότεροι από 300.000 άνθρωποι είχαν γραφτεί σε λίστα αναμονής για να μετακινηθούν με αυτόνομο ταξί κατά την πιλοτική φάση του προγράμματος που ξεκίνησε νωρίτερα φέτος στο Λος Άντζελες –ένδειξη ότι ζήτηση υπάρχει.
Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη χωρίς περιορισμούς από τον Ιούνιο στο Σαν Φρανσίσκο και από το 2020 στο Φίνιξ της Αριζόνα.
«Η υπηρεσία μας ωρίμασε γρήγορα και οι επιβάτες μας αγκαλιάζουν τα πολλά πλεονεκτήματα της πλήρως αυτόνομης οδήγησης» υπερηφανεύτηκε ο Τεκέντρα Μαγουακάνα, συνδιευθύνουσα σύμβουλος της Waymo.
Ανταγωνισμός
Η Waymo, με έδρα το Μάουντεν Βιου της Καλιφόρνια, πρωτοπόρος της αυτόνομης οδήγησης, άρχισε να προσφέρει υπηρεσίες ρομποταξί το 2020, πάνω από μια δεκαετία μετά τη γέννησή της ως εσωτερικό πρόγραμμα της Google.
Τον Οκτώβριο, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla Έλον Μασκ παρουσίασε το πρωτότυπο του διθέσιου ρομποτικού ταξί «Cybercab», το οποίο δεν έχει τιμόνι και πεντάλ και προορίζεται να κυκλοφορήσει στην Καλιφόρνια και το Τέξας το 2025.
Στο μεταξύ, η εταιρεία Cruise που ανήκει στην General Motors αναγκάστηκε να βάλει οδηγούς που επιβλέπουν τα ρομποτικά ταξί τους, έπειτα από περυσινό ατύχημα που την ανάγκασε να αποσύρει προσωρινά όλα τα οχήματά της από τον δρόμο.
Ένας άλλος παίκτης, η Zoox της Amazon, ανακοίνωσε ότι επεκτείνει τις δοκιμές αυτόνομων οχημάτων χωρίς τιμόνι.
Εξελίξεις υπάρχουν ωστόσο και στην Κίνα, όπου εννέα αυτοκινητοβιομηχανίες έλαβαν τον Ιούνιο άδεια για δοκιμές σε δημόσιους δρόμους.
Οι δοκιμές αυτόνομης οδήγησης του λεγόμενου επιπέδου 3 θα πραγματοποιηθούν από την BYD, τη Nio και κρατικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Changan Automobile, η GAC και η SAIC.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις