Κυριακή 28 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ο τελευταίος κανόνας της μόδας: Aγοράστε vintage και μόνο πέντε νέα items τον χρόνο

Ο τελευταίος κανόνας της μόδας: Aγοράστε vintage και μόνο πέντε νέα items τον χρόνο

Η ζωή αλλάζει, οι προτεραιότητες αλλάζουν, άρα και η στάση απέναντι στο στυλ ακολουθεί με γοργούς ρυθμούς.

Είναι 5 μ.μ. το βράδυ της Παρασκευής και μια ομάδα εθελοντών έχει συγκεντρωθεί σε μια παλιά, κρύα εκκλησία στο Willesden, στο βορειοδυτικό Λονδίνο, κάνοντας προσαρμογές της τελευταίας στιγμής σε ράγες με φορέματα, σωρούς από πουλόβερ, κουτιά με καπέλα, παπούτσια και κασκόλ.

Με οικοδέσποινα την πρώην συντάκτρια της Vogue, Alexandra Shulman και τη συγγραφέα Zadie Smith, δεν πρόκειται για ένα οποιοδήποτε φιλανθρωπικό παζάρι, αλλά για ένα γεγονός που πρέπει να επισκεφθείτε και που συνοψίζει τις τρέχουσες τάσεις στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αγοράζουν τα ρούχα τους.

Η προέλευση μεγάλου μέρους των εμπορευμάτων είναι αστραφτερή. Η Shulman άνοιξε την ατζέντα της και η Sophie Dahl και η Jemima Khan δώρισαν ρούχα μεμιάς. Στις ετικέτες που εντοπίστηκαν περιλαμβάνονται οι YSL, Chanel, Jil Sander, Prada, Gucci, Manolo Blahnik, Margaret Howell και σχεδόν κάθε άλλο μεγάλο όνομα στον τομέα των ειδών πολυτελείας. Συν πολλά Zara. Οι τιμές κυμαίνονται από 10 έως 200 λίρες Αγγλίας.

Αυτός είναι ο μοντέρνος τρόπος shopping

Όταν οι αγοραστές μπαίνουν μέσα, αρχίζει το ψάξιμο. Η Marina Beaumont, 40 ετών, η οποία ζει στο κοντινό Kensal Rise και εργάζεται στο μάρκετινγκ, λέει ότι είναι προετοιμασμένη για το αδιαχώρητο. «Φοράω μπλούζα και κολάν για να διευκολύνω τη δοκιμή των πραγμάτων- πρέπει να ξέρεις τι να περιμένεις». Ενθαρρύνθηκε να βγει στο τέλος της εβδομάδας επειδή «ήξερα ότι αν η Alexandra και η Zadie είχαν βάλει τα ονόματά τους, θα άξιζε τον κόπο».

Και όντως αξίζει. Φαίνεται υπέροχη με ένα μακρύ μαύρο βραδινό φόρεμα Bella Freud, το οποίο η Shulman της λέει ότι είναι το προσωπικό της αγαπημένο από όλα τα κομμάτια της πώλησης. Μια πρόσφατη έρευνα διαπίστωσε ότι το 67% των millennials αγοράζουν πλέον μεταχειρισμένα, και η Beaumont δεν αποτελεί εξαίρεση: «Ψωνίζω πολύ από ιστοσελίδες μεταπώλησης- το ίδιο κάνουν και οι περισσότερες φίλες μου».

Μια πρόσφατη έρευνα διαπίστωσε ότι το 67% των millennials αγοράζουν πλέον μεταχειρισμένα, και η Beaumont δεν αποτελεί εξαίρεση: «Ψωνίζω πολύ από ιστοσελίδες μεταπώλησης- το ίδιο κάνουν και οι περισσότερες φίλες μου»

Ψώνια χωρίς ενοχές

Η Chiara Menage, η οποία ίδρυσε ένα τέτοιο site, το Menage Modern Vintage, το 2018, λέει ότι η τάση έχει γίνει mainstream με την προφανή σύνδεσή της με τη βιωσιμότητα. «Αυτό έχει συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στο γιατί ο κόσμος βλέπει πιο ευνοϊκά τα μεταχειρισμένα και τα vintage. Στόχος μου είναι να προσφέρω μια πραγματικά καλή εναλλακτική λύση για την αγορά καινούργιων πραγμάτων που είναι εξίσου καλά με τα καινούργια και 100% βιώσιμα.

»Είναι ψώνια χωρίς ενοχές στο ένα τέταρτο ή ακόμη και στο ένα δέκατο της τιμής. Έτσι, μπορείτε να αγοράσετε κάτι όπως ένα μπλουζάκι YSL, αλλά όχι της φετινής σεζόν, και να το αγαπήσετε εξίσου».

Η Menage δεν είχε ακούσει για τον «κανόνα των πέντε», μια δημοφιλή εκστρατεία βιωσιμότητας που αποσκοπεί στο να οδηγήσει τους οπαδούς της μόδας μακριά από την υπερκατανάλωση, προκαλώντας τους να μην αγοράζουν περισσότερα από πέντε νέα αντικείμενα μέσα σε ένα χρόνο.

Η εκστρατεία ξεκίνησε από τη σύμβουλο μόδας και λιανοπωλήτρια Tiffanie Darke το 2023 με βάση έρευνα του ινστιτούτου μελετών Hot or Cool Institute. Τα μεταχειρισμένα δεν υπολογίζονται στο σύνολο. Η έκθεση 2023 της Co-operative Bank για τις ηθικές αγορές αποκαλύπτει ότι οι πωλήσεις μεταχειρισμένων ρούχων έχουν αυξηθεί κατά σχεδόν 50%.

«Οι προ-μεταχειρισμένες αγορές έχουν σκαρφαλώσει στα 1,2 δισ. λίρες, με τις διαδικτυακές αγορές όπως η Depop και η Vinted να βιώνουν μια έκρηξη στις καταχωρίσεις μεταχειρισμένων. Εν τω μεταξύ, οι επισκέψεις σε φιλανθρωπικά καταστήματα έχουν γίνει πιο συχνές από ποτέ, οδηγώντας σε αύξηση των πωλήσεων κατά 147%», ανέφερε η τράπεζα.

Τα ψώνια από κοντά είναι καλύτερα

«Συνομιλώντας με μια ομάδα εφήβων από ένα τοπικό σχολείο, ακούω τόσο την οικονομική όσο και την κλιματική συνείδηση να καθοδηγούν τις αγοραστικές τους επιλογές. Αλλά ο κύριος λόγος για τον οποίο είχαν έρθει, με στολή, ήταν η ψυχαγωγία. Η Ιστάρα Μόρις, 15 ετών, μου λέει: «Τα ψώνια από κοντά είναι καλύτερα, και το να έρθω σε αυτό το μαγαζί είναι κάτι ξεχωριστό, σαν να είναι διασκεδαστικό. Και συνέβαινε στην κοινότητά μας» γράφει η Louise Chunn στην Guardian.

Η Leah Foster-Aileru, 21 ετών, εργάζεται στο λιανικό εμπόριο και ζει στο Kensal Rise. Όλα όσα φοράει – σχεδόν όλα σε έντονο ροζ χρώμα – προήλθαν από ένα φιλανθρωπικό κατάστημα. «Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να ψωνίζεις: εξοικονομείς χρήματα και απολαμβάνεις το κυνήγι. Δεν μπορώ να αντισταθώ στο να πηγαίνω σε φιλανθρωπικά καταστήματα και συνήθως βρίσκω κάτι».

Μια γυναίκα που έμενε κατά μήκος του δρόμου ήταν πολύ ευχαριστημένη με το μαύρο φόρεμα DVF και το πορτοφόλι Mulberry από δέρμα μοσχαριού. «Έφερα τη θεία μου από την Cumbria και θα πάρει αυτή την ιταλική τσάντα».

«Είναι δερμάτινη, σωστά;» ρώτησε η ηλικιωμένη γυναίκα. Ήταν, και, με 30 λίρες για μια σχεδόν αχρησιμοποίητη τσάντα, ήταν μια καλή τιμή.

Η χαρά της ανακάλυψης και της προσφοράς

Η Susy Bell, 61 ετών, ήρθε επειδή «είμαι μεγάλη θαυμάστρια της Zadie Smith και έπεσα πάνω στην πώληση όταν έψαχνα στο Google για εκδηλώσεις συγγραφέων». Συγγραφέας και η ίδια, επισκέπτεται κάθε εβδομάδα υπαίθριες αγορές στο Λος Άντζελες, όπου ζει. Στο Willesden, πήγε για αντικείμενα με χαμηλό εισιτήριο και έντονα χρώματα, «οπότε είμαι ευτυχισμένη».

Η πώληση ήταν αξιοσημείωτη για την καλή τιμή, τη βιωσιμότητα, τη ζεστή ατμόσφαιρα για όλες τις ηλικίες και την φιλοξενία από δύο ντόπιους υψηλού προφίλ με μεγάλη ατομική αξιοπιστία στη μόδα. Υπήρχε όμως και ένα άλλο στοιχείο.

Ο λόγος για τον οποίο η Shulman και η Smith το έκαναν αυτό ήταν το Laurence’s Larder, μια φιλανθρωπική οργάνωση για την παροχή επισιτιστικής βοήθειας που στεγάζεται στην εκκλησία όπου πραγματοποιήθηκε η πώληση. Τις Πέμπτες, φιλοξενεί ένα ζεστό γεύμα για έως και 75 άτομα. Όπως λέει ο πρόεδρός της, Mark Wakefield, «οι καλεσμένοι μας δεν είναι όλοι άστεγοι με κανένα τρόπο. Καλωσορίζουμε όποιον θέλει να έρθει, και πολλά από αυτά που αντιμετωπίζουμε είναι η μοναξιά». Επίσης, προμηθεύουν έως και 120 σακούλες με τρόφιμα την εβδομάδα.

Ανακύκλωση ρούχων και τροφίμων

Η Smith είναι προστάτης του Laurence’s Larder και, όπως και πολλοί από τους βοηθούς στην πώληση, είναι εθελοντής εκεί. Η Shulman έπεσε πάνω στη φιλανθρωπική οργάνωση μέσω του Nextdoor και πρότεινε την πώληση, καθώς είχε κάνει κάτι παρόμοιο στη Vogue για να συγκεντρώσει χρήματα για την ανακούφιση από τον σεισμό στο Πακιστάν. Η Sara-Jade Hussein, συντονίστρια της φιλανθρωπικής οργάνωσης, λάτρεψε την ιδέα καθώς «κατά κάποιο τρόπο η πώληση vintage ρούχων αντικατοπτρίζει αυτό που κάνουμε: την ανακύκλωση τροφίμων που διαφορετικά θα μπορούσαν να πεταχτούν».

Η Smith, η οποία ήταν κυρίως στα ταμεία, είναι επίσης ευχαριστημένη, ειδικά όταν γνωρίζει ότι ήταν σε μεγάλο βαθμό ντόπιοι που κατέκλυσαν το κατάστημα. «Είναι σπουδαίοι άνθρωποι, οπότε δεν εξεπλάγην που πήγε τόσο καλά».

Η Shulman είναι ενθουσιασμένη με την πώληση: «Όλος αυτός ο χρόνος που πέρασα μοιράζοντας φυλλάδια, ενοχλώντας τον κόσμο για ρούχα, για να διαπιστώσουμε ότι ο κόσμος ήταν έτοιμος να περιμένει στην ουρά για μια ώρα και οι περισσότεροι έφυγαν με κάτι».

*Με στοιχεία από theguardian.com

Sports in

Μεγαλώνει ο μύθος του Ολυμπιακού: 42ος ευρωπαϊκός τελικός

O oργανισμός του Ολυμπιακού συνεχίζει να γράφει ιστορία και μετά την τεράστια επιτυχία της ομάδας χάντμπολ, έφτασε τους 42 ευρωπαϊκούς τελικούς.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 28 Απριλίου 2024