Κυριακή 28 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Το αντρικό brand της μόδας που έκλεισε το σόου του με ένα ισχυρό μήνυμα για την Παλαιστίνη

Το αντρικό brand της μόδας που έκλεισε το σόου του με ένα ισχυρό μήνυμα για την Παλαιστίνη

Οι σχεδιαστές Serhat Işık και Benjamin Huseby του οίκου GmbH χρησιμοποίησαν την πασαρέλα για να προβάλουν έκκληση για κατάπαυση του πυρός μέσω μιας αντίστοιχης συλλογής.

Πριν από σχεδόν δύο χρόνια, καθώς ξεκινούσε η σεζόν AW22 της Εβδομάδας Μόδας του Μιλάνου, η Ρωσία ξεκίνησε πόλεμο στην Ουκρανία. Καθώς η βία εξερράγη σε ολόκληρη τη χώρα της Ανατολικής Ευρώπης και οι άνθρωποι στην περιοχή άρχισαν να εγκαταλείπουν τα σπίτια τους εν μέσω νυχτερινών βομβαρδισμών, η μόδα αντέδρασε με ειλικρινείς δηλώσεις αλληλεγγύης, γεμίζοντας τις επιδείξεις με μηνύματα υποστήριξης, ακυρώνοντας πάρτι και μειώνοντας τα show για να δείξουν σεβασμό στην κατάσταση.

Στον οίκο Balenciaga, ο Ντέμνα Γκβασάλια αφιέρωσε ολόκληρη την επίδειξή του στην Ουκρανία, τοποθετώντας μπλουζάκια με τα χρώματα της σημαίας της στα καθίσματα και γράφοντας ένα συγκλονιστικό σημείωμα για τη δική του εμπειρία πολέμου και εκτοπισμού.

Δείτε το σόου

Η μόδα δεν μιλά σε αυτόν τον πόλεμο

Οι εβδομάδες μόδας επέστρεψαν για το 2024 και ένας άλλος πόλεμος διεξάγεται, αυτή τη φορά στην Παλαιστίνη, από το Ισραήλ, αφήνοντας πίσω του έναν άνευ προηγουμένου αριθμό αθώων πολιτών που έχουν εκτοπιστεί, τραυματιστεί και πεθάνει. Η διαφορά αυτή τη φορά, ωστόσο, είναι ότι η μόδα παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό σιωπηλή για το θέμα, συνεχίζοντας ως συνήθως με ελάχιστη αναφορά στην κατάσταση.

Εκτός από τον Rick Owens, ο οποίος μετέφερε το σόου του από το Palais De Tokyo στην ασφάλεια του δικού του σπιτιού στο Παρίσι, υπό το πρίσμα των «βάρβαρων καιρών που βιώνουμε».

Ένα brand που ανέλαβε να κάνει μια τολμηρή πολιτική δήλωση ήταν ο Benjamin Huseby και ο Serhat Işık τoυ οίκου GmbH, οι οποίοι έκλεισαν τις ανδρικές επιδείξεις με μια ισχυρή έκκληση για ειρήνη στη Μέση Ανατολή (και όχι μόνο).

«Δεν φοβόμαστε»

Πριν από την έναρξη της επίδειξης, καθώς ο κόσμος έπαιρνε τις θέσεις του, οι δύο σχεδιαστές -και οι δύο μετανάστες δεύτερης γενιάς, των οποίων οι γονείς άφησαν πίσω τους την Τουρκία και το Πακιστάν για να ξεκινήσουν νέες ζωές στη Γερμανία- βγήκαν στην πασαρέλα ντυμένοι με παλαιστινιακά μαντήλια Keffiyeh.

Εκεί, διάβαζαν εναλλάξ από μια σειρά σημειώσεων. «Όταν μας ρώτησαν στα παρασκήνια αν φοβόμασταν να πάρουμε πολιτική θέση απαντήσαμε «όχι»», δήλωσε ο Işık. «Όχι, γιατί μας ενδιαφέρουν οι πολιτικές δυνατότητες της μόδας ως μέσο διαπολιτισμικής ανταλλαγής. Ως σχεδιαστές μόδας, συνήθως, έχουμε τη δυνατότητα να εκφράσουμε τις σκέψεις μας μέσω των ρούχων και αφήνουμε τα υπόλοιπα στη φαντασία. Ζούμε όμως σε επικίνδυνους καιρούς, όπου η ακρίβεια των λέξεων είναι απαραίτητη».

Οι δύο σχεδιαστές -μετανάστες δεύτερης γενιάς, των οποίων οι γονείς άφησαν πίσω τους την Τουρκία και το Πακιστάν για να ξεκινήσουν νέες ζωές στη Γερμανία- βγήκαν στην πασαρέλα ντυμένοι με παλαιστινιακά μαντήλια Keffiyeh

Δείτε το βίντεο 

«Δεν είμαστε τρομοκράτες»

«Τα τελευταία έξι χρόνια, η GmbH είχε ως στόχο να δείξει την ομορφιά της κληρονομιάς μας, ή με απλά λόγια, να δείξει την ανθρωπιά μας, και να πει με διάφορους τρόπους ότι εμείς, ως παιδιά μουσουλμάνων μεταναστών στην Ευρώπη, δεν είμαστε τρομοκράτες», συνέχισε ο Huseby για να περιγράψει λεπτομερώς πώς και οι δύο πέρασαν τους τελευταίους μήνες συναντώντας συμμάχους «ως ένα είδος συλλογικής θεραπείας και τρόπου αντιμετώπισης αυτών των έντονων συναισθημάτων και της αδυναμίας»

Διαμαρτυρόμενοι σχεδόν σε εβδομαδιαία βάση σε Βερολίνο, Λονδίνο και Παρίσι, ο Işık πρόσθεσε: «Δεν είμαστε άνετοι ομιλητές, αλλά οι τελευταίοι μήνες μας ανάγκασαν να κάνουμε πολλά πράγματα που κανονικά δεν θα κάναμε. Όπως και τόσοι άλλοι, είχαμε πολλές άγρυπνες νύχτες αφού γίναμε μάρτυρες των πιο βίαιων, εφιαλτικών εικόνων που έχουμε δει ποτέ, οι οποίες για πρώτη φορά μεταδίδονται ζωντανά στα τηλέφωνά μας».

«Ο αντισημιτισμός και η ισλαμοφοβία αυξάνονται»

Οι δύο τους επισήμαναν την παράλληλη άνοδο του αντισημιτισμού που σαρώνει τον πλανήτη από τις 7 Οκτωβρίου 2023. «Καθώς η ακροδεξιά, και οι πραγματικοί ναζί και φασίστες, κερδίζουν και πάλι την εξουσία σε όλη την Ευρώπη και σε πολλά άλλα μέρη του κόσμου, ο αντισημιτισμός και η ισλαμοφοβία αυξάνονται επίσης», ανέφερε ο Huseby.

«Πόσο βολικό είναι, λοιπόν, να μας αποσπάσουν την προσοχή, να μας κάνουν να πιστέψουμε ότι υπάρχει πραγματικά ένας αγώνας μεταξύ δύο ήδη περιθωριοποιημένων ανθρώπων, ενώ στην πραγματικότητα ο αγώνας είναι μάλλον μεταξύ της εξουσίας και της δικαιοσύνης, του αποκλειστικού εθνικισμού και της αληθινής παγκόσμιας ανθρωπιάς, της καταπίεσης και της ελευθερίας».

Σε μια σειρά εμφανίσεων, το Keffiyeh μετατράπηκε σε boxy σακάκια με στενή μέση στα κόκκινα, πράσινα και μαύρα χρώματα της παλαιστινιακής σημαίας

Το Keffiyeh μετατράπηκε σε boxy σακάκια με στενή μέση

Η ίδια η συλλογή ήταν παρόμοια πολιτικά φορτισμένη, συνδυάζοντας την κλασική ραπτική της GmbH με διακοσμητικά στοιχεία που έδειχναν τι απασχολούσε το μυαλό τους όταν δούλευαν στο στούντιο αυτή τη σεζόν.

Σε μια σειρά εμφανίσεων, το Keffiyeh μετατράπηκε σε boxy σακάκια με στενή μέση στα κόκκινα, πράσινα και μαύρα χρώματα της παλαιστινιακής σημαίας, ενώ ένα απλό μαύρο μπλουζάκι ήταν διακοσμημένο με το τύπωμα ενός καρπουζιού που στάζει – το ανεπίσημο έμβλημα της Παλαιστίνης, το οποίο χρησιμοποιείται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και όχι μόνο για να αποφύγουν τη λογοκρισία και την απαγόρευση των σκιών που αντιμετωπίζουν οι ακτιβιστές όταν αναρτούν την ίδια τη σημαία.

«Αλλού, ένα φούτερ με κουκούλα που έφερε το λογότυπο των Ηνωμένων Εθνών. Ένα μαύρο γιλέκο με πολλές τσέπες, εν τω μεταξύ, επισημάνθηκε από το WWD ότι έμοιαζε με κάτι που θα μπορούσε να φορέσει «ένας βομβιστής αυτοκτονίας», αλλά στο μάτι του Dazed έμοιαζε με ένα λειτουργικό γιλέκο για ψάρεμα ή κάμπινγκ. Αν το φορούσε ένα λευκό μοντέλο σε μια επίδειξη της Prada, ή σε μια επίδειξη της Louis Vuitton, ή σε μια επίδειξη της Alyx και όχι ένα καφέ άτομο όπως αυτό που περπατάει για την GmbH – που το έχουν κάνει στο παρελθόν – είναι εξαιρετικά απίθανο να είχε κανείς πρόβλημα με αυτό» γράφει σχετικό άρθρο στο dazeddigital.com

«Ζητήσαμε απελευθέρωση των ομήρων»

Όπως πάντα, το casting αντανακλούσε τις εμπειρίες των σχεδιαστών, με τη σύνθεση να συγκεντρώνει μια κοινότητα μοντέλωn, όλοι μετανάστες. Η Τουρκάλα σχεδιάστρια και μακροχρόνια φίλη Dilara Findikoglu περπάτησε με ένα ασύμμετρο μαύρο δερμάτινο φόρεμα, ενώ ο Edward Buchanan του Perfect mag, ο οποίος χρησιμοποιεί εδώ και καιρό την πλατφόρμα του για να μιλήσει για την Παλαιστίνη και, ευρύτερα, για τις πολιτικές ταυτότητας και τις διακρίσεις στη μόδα, εμφανίστηκε με ένα τυπωμένο μεταξωτό πουκάμισο. Τα παρασκήνια, ήταν συναισθηματικά φορτισμένα, με τα μοντέλα να προσεύχονται για ειρήνη πριν από το σόου.

Στο τέλος της ομιλίας των σχεδιαστών ο Huseby ξέσπασε σε δάκρυα. «Ζητήσαμε κατάπαυση του πυρός τώρα, απελευθέρωση όλων των ομήρων, μια ελεύθερη Παλαιστίνη και τον τερματισμό της κατοχής – όλα τα αιτήματα που πιστεύουμε ότι θα έπρεπε να είναι αδιαμφισβήτητα».

*Με στοιχεία από dazeddigital.com

Sports in

Μεγαλώνει ο μύθος του Ολυμπιακού: 42ος ευρωπαϊκός τελικός

O oργανισμός του Ολυμπιακού συνεχίζει να γράφει ιστορία και μετά την τεράστια επιτυχία της ομάδας χάντμπολ, έφτασε τους 42 ευρωπαϊκούς τελικούς.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 28 Απριλίου 2024