Πέμπτη 02 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Υεμένη: Πώς οι ναυτιλιακές επικοινωνούν με τους Χούθι για να μην τους επιτεθούν

Υεμένη: Πώς οι ναυτιλιακές επικοινωνούν με τους Χούθι για να μην τους επιτεθούν

Οι ναυτιλιακές εταιρείες που δεν έχουν σχέση με το Ισραήλ, βρήκαν έναν απλό τρόπο να επικοινωνούν με τους Χούθι και να περάσουν το στενό Μπαμπ αλ-Μεντέμπ χωρίς να πέσουν θύματα επίθεσης.

Οι ναυτιλιακές εταιρείες βρήκαν έναν τρόπο για να μην κινδυνέψουν τα πληρώματά τους από τις επιθέσεις των Χούθι.

Χρησιμοποιούν τους αναμεταδότες AIS (συστήματα αυτόματης αναγνώρισης) για να επικοινωνήσουν με τους Χούθι όταν περνούν από το στενό Bab al-Mandeb.

Το πιο «δημοφιλές» στις παραλλαγές του σήμα είναι πλέον το VL NO CONTACT ISRAEL

Συνήθως μέρος των πληροφοριών Συστημάτων Αυτόματης Αναγνώρισης/AIS είναι το λιμάνι προορισμού. Πλέον οι πιο συνηθισμένες επιλογές όσων τολμούν να περάσουν το στενό είναι οι εξής: ARMED GUARDS ONBOARD, IRAN-ARM GUARDS, SUEZ-ARMED GUARDS (τα ARMED GUARDS – Ένοπλοι Φρουροί χρησιμοποιούνταν και εναντίον της πειρατείας) και το προφανές VL NO CONTACT ISRAEL. Πως το πλοίο δεν σχετίζεται με το Ισραήλ.

Πολλά πλοία χρησιμοποιούν το VL NO CONTACT ISRAEL, όπου το KRISTI STATE πέρασε με ασφάλεια από τα στενά, χωρίς να δεχθεί επίθεση από τους Χούθι, σημάδι πως όντως σημαδεύουν Ισραηλινά πλοία ή πλοία που κατευθύνονται στο Ισραήλ.

Και γιατί να μην απενεργοποιήσουν οι ναυτιλιακές εντελώς το AIS;

Κάποιοι ίσως αναρωτηθούν γιατί τα πλοία δεν απενεργοποιούν το Σύστημα Αυτόματης Αναγνώρισης/AIS για να μην μεταδίδουν την θέση τους σε πραγματικό χρόνο. Κάποιοι τολμουν και το κάνουν με κινδύνους όμως για την ναυσιπλοϊα και την ασφαλή διέλευση, ενώ το ίδιο πράτουν και όσοι διέρχονται υπό στρατιωτική συνοδεία.

Η απενεργοποίηση του AIS καθιστά πιο δύσκολο για τα άλλα εμπορικά πλοία να δουν τα παραπλέοντα σκάφη, καθώς τα δεδομένα χρησιμοποιούνται στους ηλεκτρονικούς χάρτες (ECDIS) για να δείξουν τις θέσεις των υπόλοιπων πλοίων.

Την ίδια στιγμή ακόμα και να κλείσει ένα πλοίο το Σύστημα Αυτόματης Αναγνώρισης, αυτό το καθιστά τουλάχιστον ύποπτο, ενώ το στενό έχει πλάτος μόλις 26 χιλιομέτρων. Αν κάποιος βρίσκεται στην νησίδα Περίμ «οπλισμένος» με ένα ζευγάρι καλά κυάλια και ένα λάπτοπ δει πλοίο εκεί που δεν θα έπρεπε να υπάρχει, τότε είναι πιο πιθανό να το αναφέρει στους ανωτέρους του για επίθεση.

Η νήσος Περίμ είναι σε τέτοιο σημείο που μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ βολικό σημείο για σκοπούς.

Ο κατάσκοπος από το Ιράν

Αμερικανοί αξιωματούχοι επισημαίνουν ότι το σκάφος Behshad στην Ερυθρά Θάλασσα είναι ιρανικό κατασκοπευτικό σκάφος και αυτό θα είχε σαφώς τη δυνατότητα να χαρτογραφεί όλα τα σκάφη σε πραγματικό χρόνο, ανεξάρτητα από τη χρήση του AIS. Σύμφωνα με την ανάλυση των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών, το σκάφος αυτό παρείχε πληροφορίες σχετικά με τη θέση του σκάφους Galaxy Leader το οποίο υπέστη πειρατεία από τους Ανσάρ Αλλάχ/Χούθι- παρά το γεγονός ότι το Galaxy Leader είχε απενεργοποιήσει το Σύστημα Αυτόματης Αναγνώρισης/AIS.

Είναι εμφανές πως το πλοίο HONG CHANG SHENG εμφάνισε απόψε το σήμα VL NO CONTACT ISRAEL για να ειδοποιήσει τους Χούθι πως δεν σχετίζεται με το Ισραήλ.

Τι λέει το Bloomberg που συγκέντρωσε στοιχεία από την Flexport ηγέτιδα εταιρεία στα παγκόσμια logistics

Το ήμισυ του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διέρχονται τακτικά από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ αποφεύγει τώρα τη διαδρομή λόγω της απειλής επιθέσεων, σύμφωνα με νέα στοιχεία του κλάδου. Τα εκτρεπόμενα ταξίδια γύρω από την Αφρική μπορεί να διαρκέσουν έως και 25% περισσότερο από τη χρήση της σύντομης διαδρομής της διώρυγας του Σουέζ μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, σύμφωνα με την Flexport που έδωσε τα στοιχεία στο Bloomberg.

Τα ταξίδια αυτά είναι πιο δαπανηρά και μπορεί να οδηγήσουν σε υψηλότερες τιμές για τους καταναλωτές σε όλα τα είδη, από αθλητικά παπούτσια μέχρι τρόφιμα και πετρέλαιο. Μέχρι στιγμής έχουν στοχοποιηθεί τα πλοία με δεσμούς με το Ισραήλ και όσα κατευθύνονται προς ισραηλινά λιμάνια.

Η τάση στους αριθμούς της Flexport αντικατοπτρίζει μια ξεχωριστή καταμέτρηση από την ελβετική διαμεταφορική Kuehne+Nagel International που, στις 27 Δεκεμβρίου, έδειξε ότι 364 πλοία με χωρητικότητα πέντε εκατομμυρίων, 20-ποδών μονάδων εμπορευματοκιβωτίων έχουν αναδρομολογηθεί γύρω από την Αφρική. Αυτό συγκρίνεται με 314 πλοία στις 22 Δεκεμβρίου.

Sports in

Η Ευρωλίγκα απαξιώνει το προϊόν της

Δεν νοείται ιδιαίτερα σήμερα, να υπάρχουν παραβάσεις σε θέματα που έχουν να κάνουν με το χρόνο.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 02 Μαϊου 2024