Δευτέρα 29 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Πειραιάς: Με καθυστέρηση 15 ημερών τα εμπορεύματα λόγω Χούθι [χάρτης]

Πειραιάς: Με καθυστέρηση 15 ημερών τα εμπορεύματα λόγω Χούθι [χάρτης]

H εκτροπή των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβώτιων μέσω του Ακρωτηρίου Καλής Ελπίδας σημαίνει επιπλέον καθυστερήσεις στο ταξίδια του πλοίου

Η πρόσφατη κλιμάκωση των επιθέσεων κατά της εμπορικής ναυτιλίας στην Ερυθρά Θάλασσα από τις δυνάμεις των Χούθι με έδρα την Υεμένη, που αποσκοπούν σε αντίποινα για τη στρατιωτική επιχείρηση του Ισραήλ στη Γάζα, ωθεί όλο και περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες να αποφεύγουν τη ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά Θάλασσα.

Σύμφωνα με την Alphaliner, η εκτροπή των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβώτιων μέσω του Ακρωτηρίου Καλής Ελπίδας σημαίνει επιπλέον καθυστερήσεις στα ταξίδια του πλοίου μεταξύ έξι και 14 ημερών ανάλογα τα λιμάνια αναχώρησης και άφιξης.

Κόστος σε χρήμα… και περιβάλλον

Αυτό σημαίνει επιπλέον κόστος σε καύσιμα αλλά και επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Παράλληλα η εξέλιξη αυτή οδηγεί και σε άνοδο των ναύλων αφού μειώνεται ο αριθμός των πλοίων που αναζητούν ναυλώσεις.

Ειδικότερα ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για να φτάσει από την Σαγκάη στον Πειραιά μέσω του Σουέζ διανύει 7.800 μιλια και κάνει ένα ταξίδι 19 ημερών ενώ εάν εκτραπεί μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας θα διανύσει 14.100 μίλια και θα χρειασθεί 34 ημέρες να φτάσει στον Πειραιά. Αυτό σημαίνει επιπλέον 6.300 μίλια και 15 παραπάνω ημέρες ταξίδι.

Ανάλογα από τη Σαγκάη στο Αμβούργο μέσω του Σουέζ το πλοίο θα διανύσει 10.800 μιλια και θα κάνει ένα ταξίδι 26 ημερών ενώ μέσω του διάπλου της Αφρικής θα διανύσει 14.600 μίλια και θα κάνει ένα ταξίδι 36 ημερών θα προσθέσει δηλαδή 3.600 μίλια στο ταξίδι του και επιπλέον δέκα ημέρες.

Αυξάνονται οι καθυστερήσεις στα ταξίδια λόγω των επιθέσεων των Χούθι

Ο πίνακας δείχνει τις αποστάσεις των δρομολογίων

Τα εμπορεύματα

Ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής της Xeneta, μιας εταιρείας ανάλυσης της ναυτιλιακής αγοράς, περιέγραψε τα προβλήματα στην Ερυθρά Θάλασσα και τη διώρυγα ως «μια καταστροφή που καίγεται σιγά σιγά και που ξέσπασε πραγματικά το Σαββατοκύριακο». Και πρόσθεσε: «Όλοι όσοι εμπλέκονται στην παγκόσμια ναυτιλία, ιδίως στις αλυσίδες εφοδιασμού που συνδέονται με τη διώρυγα του Σουέζ, προσπαθούν να μάθουν πού βρίσκονται τα εμπορεύματά τους και πού κατευθύνονται».

Ο κ. Sand δήλωσε ότι η διαδρομή μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας θα μπορούσε να προσθέσει περίπου 1 εκατομμύριο δολάρια, ή περίπου το ένα τρίτο, στο κόστος ενός ταξιδιού από την Ασία στην Ευρώπη. Πρόσθεσε ότι ορισμένοι ναύλοι στη ναυτιλία αυξήθηκαν κατά 20% τις τελευταίες ημέρες. Ένα μέρος αυτού του πρόσθετου κόστους θα μπορούσε να μετακυλιστεί στους καταναλωτές, καθώς ο πληθωρισμός επιβραδύνεται στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη.

Το 10% του παγκόσμιου ΑΕΠ

Για τα εμπορικά πλοία που διέρχονται από τη ζωτικής σημασίας υδάτινη οδό που συνδέεται με τη Διώρυγα του Σουέζ, το κόστος ασφάλισης εκτινάχθηκε αυτήν την εβδομάδα από περίπου 0,1% με 0,2% στο 0,5% της αξίας του φορτίου.

Δηλαδή ένα πλοίο 100 εκατομμυρίων δολαρίων πρέπει να πληρώσει περίπου 500.000 δολάρια ανά ταξίδι! Διαφορετικά θα πρέπει να διαλέξει το αυξημένο κόστος για το ταξίδι γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.

Πηγή: ot.gr

Sports in

Ο Ολυμπιακός των 21 Ευρωπαϊκών τελικών επί εποχής Βαγγέλη Μαρινάκη

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης ανέλαβε τα ηνία του Ολυμπιακού το 2010 και εκτός από την ΠΑΕ στηρίζει και τον Ερασιτέχνη, με αποτέλεσμα να είναι ένας από τους κορυφαίους πολυαθλητικούς συλλόγους στον κόσμο

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 29 Απριλίου 2024