Δευτέρα 29 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Η κατά Lotus εκδοχή της υπερταχείας φόρτισης

Η κατά Lotus εκδοχή της υπερταχείας φόρτισης

Οι υπερταχυφορτιστές αποτελούν για την ηλεκτροκίνηση ότι οι οπτικές ίνες για το Internet και η Lotus παρουσιάζει τη δική της εκδοχή φορτιστή η οποία θα εγκατασταθεί και στην Ευρώπη από το 2024

Η σχετικά πρόσφατη Emira αποτελεί το τελευταίο τετράτροχο με κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα προσφέρει η Lotus η οποία, άλλωστε, έχει υποσχεθεί μια αμιγώς ηλεκτρική γκάμα με ορίζοντα 2028. Υπό αυτό το σκεπτικό άλλωστε η Lotus έχει επιδοθεί τα τελευταία χρόνια σε μια συνεχή εξέλιξη αντίστοιχης τεχνολογίας προϊόντων παρουσιάζοντας με αφετηρία την υπερβατική Eviya, ένα SUV ονόματι Eletre και πιο πρόσφατα την τετράθυρη Emeya. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα επόμενα ηλεκτρικά βήματα της περιλαμβάνουν ένα μικρότερο και πιο προσιτό –από τo Eletre- crossover καθώς και ένα sports car που θα αναλάβει να αρθεί στο ύψος της παράδοσης μοντέλων όπως η Elise.

Προκειμένου να υποστηρίξει το ολοένα διευρυνόμενο portfolio ηλεκτρικών προϊόντων της η Lotus αποφάσισε να εισαγάγει το δικό της δίκτυο υπερταχυφορτιστών, εξελίσσοντας DC εκπροσώπους του είδους προσαρμοσμένους στην ιδιαιτερότητα των τετράτροχών της και για την πλήρη αξιοποίηση του κυκλώματος φόρτισης των 800 Volt.

Ειδικότερα, όπως σημειώνει η βρετανική φίρμα εξέλιξε έναν υδρόψυκτο υπερταχυφορτιστή DS ο οποίος υπόσχεται αναπλήρωση ενέργειας με ισχύ έως και 450 kW. Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι το Eletre R το οποίο εφοδιάζεται με μπαταρία 112 kWh μπορεί να αναπληρώσει την ενέργεια που απαιτείται για 142 χλμ. διαδρομών σε χρόνο πέντε λεπτών.

Για λόγους σύγκρισης, αξίζει να σημειωθεί ότι οι υπερταχυφορτιστές της Tesla η οποία υπήρξε η πρώτη που εισήγαγε τον όρο και την τεχνολογία της υπερταχείας φόρτισης, Supercharger V3 εγγυώνται 120 χλμ. «επαναφόρτισης» στον ίδιο χρόνο ενώ, αξίζει επίσης να αναφερθεί, υπέρ της τεχνολογίας της Lotus ότι μοντέλα της Hyundai όπως το Ioniq 5 που επίσης διαθέτει κύκλωμα φόρτισης 800 Volt που μπορεί να υποστηρίξει τέτοιες ταχύτητες φόρτισης υπόσχεται περίπου 100 χλμ. διαδρομών με την παραμονή πέντε λεπτών στην πρίζα ενός υπερταχυφορτιστή DC.

Επιστρέφοντας στις δυνατότητες του νέου υπερταχυφορτιστή αλλά και της ηλεκτρικής τεχνολογίας της Lotus σε ό,τι αφορά την επαναφόρτιση, ο φορτιστής DC των 450 kW  μπορεί να αναπληρώσει την ενέργεια του Eletre R από 10-80% σε χρόνο μόλις 20 λεπτών.

O φορτιστής συνοδεύεται από μια αρκετά compact μονάδα πίνακα ελέγχου, επίσης υδρόψυκτη το μέγεθος της οποίας την καθιστά ιδανική για την τοποθέτησή της σε χώρους ΣΕΑ αυτοκινητοδρόμων. Επιπλέον των παραπάνω η Lotus έχει εξελίξει τεχνολογία που μπορεί να υποστηρίξει την αναπλήρωση ενέργειας με την παραπάνω ισχύ σε έως και τέσσερα αυτοκίνητα ταυτόχρονα.

Σε ό,τι αφορά την εξάπλωση των φορτιστών της Lotus, οι συγκεκριμένοι φορτιστές έχουν ήδη ξεκινήσει να εγκαθίστανται στην Κίνα με δεδομένο ότι η βρετανική φίρμα ανήκει στον όμιλο Geely ενώ σύμφωνα με τις συστάσεις η εγκατάστασή τους σε Ευρώπη αλλά και Μέση Ανατολή θα ξεκινήσει από το 2024.

Με αφορμή την αναφορά στον όμιλο Geely όπου ανήκει επίσης και η Polestar, άξιο αναφοράς είναι επίσης ότι η σουηδικών καταβολών φίρμα ετοιμάζει ένα ακόμα ισχυρότερο ταχυφορτιστή σε συνεργασία με την StoreDot ο οποίος υπόσχεται την αναπλήρωση ενέργειας που αντιστοιχεί σε 161 χλμ. διαδρομών σε μόλις πέντε λεπτά. Σύμφωνα με τις συστάσεις το σύστημα XFC όπως ονομάζεται από τις λέξεις extra fast charging βρίσκεται σε διαδικασία δοκιμών και όπως σημειώνεται δεν επιταχύνει την φθορά των μπαταριών –τουλάχιστον όχι περισσότερο από ότι οι υπόλοιποι ταχυφορτιστές με δεδομένο ότι η συχνή χρήση υπερταχυφορτιστών έχει αποδειχθεί ότι επιφέρει ταχύτερη φθορά στις συστοιχίες, στοιχίζοντας ταχύτερα σε ενεργειακή απόδοση, εξ ου και η πλειονότητα των κατασκευαστών συνιστά να προτιμάται η περιοδική χρήση της.

Sports in

Οργή λαού κατά Αλαφούζου και Τερίμ: «Μόνο πίκρες αυτός ο θίασος, ντροπή σας» (pics+vid)

«Έκρηξη» και στα social media κατά του ιδιοκτήτη και του προπονητή του Παναθηναϊκού για τη νέα αποτυχημένη χρονιά.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 29 Απριλίου 2024