Τρίτη 30 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ο Jean Arnault, ο 25χρονος κληρονόμος της Louis Vuitton, φέρνει νέο αέρα στον οίκο

Ο Jean Arnault, ο 25χρονος κληρονόμος της Louis Vuitton, φέρνει νέο αέρα στον οίκο

Επικεφαλής του γαλλικού οίκου ωρολογοποιίας, ο μικρότερος γιος του Bernard Arnault κάνει μια τριπλή (και πολυτελή) τούμπα με τη νέα συλλογή Tambour, μια δήλωση επιχειρηματικής φιλοδοξίας και αγάπης για τη χειροτεχνία και τη μηχανική.

Ο Jean Arnault, ζει στο Παρίσι, είναι 25 ετών και είναι παθιασμένος με τη μηχανική. Γι’ αυτό έχει νόημα το γεγονός ότι η επιφοίτηση που καθόρισε την πορεία της επαγγελματικής του σταδιοδρομίας του ήρθε ακριβώς πάνω σε ένα μηχανοκίνητο όχημα. «Σπούδασα μηχανολόγος μηχανικός επειδή πάντα είχα πάθος με τους κινητήρες των αυτοκινήτων και των αεροπλάνων. Το πρώτο μου πάθος ήταν η Formula 1. Γι’ αυτό αποφάσισα να σπουδάσω μηχανολόγος μηχανικός στο Λονδίνο» θυμάται.

«Είχα την τύχη να περάσω μια σεζόν στη McLaren και συνήθιζα να παίρνω το τρένο για να πηγαίνω στο Woking, στην έδρα της ομάδας. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, άρχισα να διαβάζω ιστολόγια ωρολογοποιίας, να ενδιαφέρομαι για τις μηχανικές τους λεπτομέρειες, για τον σχεδιασμό τους. Και γαντζώθηκα».

«Τambour» σημαίνει «τύμπανο» στα γαλλικά

Ο μικρότερος γιος του Bernard Arnault, ιδρυτή του γαλλικού γίγαντα πολυτελείας LVMH, είχε ανακαλύψει την κλίση του και βρισκόταν στο σωστό μέρος για να την αναπτύξει. Από το 2021, ο Jean Arnault είναι διευθυντής ρολογιών στη Louis Vuitton, ένα επιχειρηματικό τμήμα που μέχρι πριν από λίγα χρόνια αποτελούσε ένα μικρό κομμάτι της πολυτελούς μάρκας, αλλά που μόλις έκανε μια σημαντική κίνηση για να επιβεβαιώσει την παρουσία του.

Τον περασμένο Ιούλιο, σε μια παρουσίαση στο Musée d’Orsay, τόπο πολλών «καλλιτεχνικών επαναστάσεων» – και, πολύ ταιριαστά, με φόντο το τεράστιο μηχανικό ρολόι του μουσείου – ο Jean Arnault παρουσίασε με χαρά το πρώτο του μεγάλο έργο: Ένα ρολόι, ναι, αλλά και το σημάδι μιας νέας αρχής.

Το νέο Tambour παίρνει το όνομά του από τους προκατόχους του, που ονομάστηκαν έτσι λόγω του περιβλήματός τους σε σχήμα τυμπάνου («tambour» σημαίνει «τύμπανο» στα γαλλικά), αλλά είναι εντελώς νέο και είναι εδώ για να αντικαταστήσει όλα τα άλλα. «Είναι το πιο σημαντικό λανσάρισμα που είχαμε στην ωρολογοποιία της Louis Vuitton από το 2002», λέει ο Arnault.

«Σε αντίθεση με ένα αεροπλάνο ή ένα αυτοκίνητο, ένα ρολόι δεν έχει περιορισμούς ασφαλείας ή κανονιστικούς περιορισμούς»

Το στοίχημα του Arnault για την ωρολογοποιία Vuitton είναι μια τριπλή τούμπα

«Λόγω του προϊόντος, αλλά και λόγω όλων όσων το περιβάλλουν. Πάνω απ’ όλα, το γεγονός ότι αποσύρουμε όλες τις άλλες συλλογές είναι μια σημαντική χειρονομία για το brand. Ο βασικός προβληματισμός είναι ότι, αν λανσάρουμε ένα ρολόι σε αυτή την τιμή, με αυτή την ποιότητα και αυτή την προσοχή στη λεπτομέρεια, δεν μπορούμε να έχουμε δύο ή τρία διαφορετικά επίπεδα ποιότητας στην ίδια συλλογή» συνεχίζει.

Σε έναν τομέα που ορίζεται από την εμμονή με το αρχειακό, όπου οι κύριες μάρκες έχουν πολλές ταυτόχρονες σειρές, συνδυάζοντας μοντέλα μακράς διάρκειας και περιοδικές αναβαθμίσεις για διαφορετικά κοινά, το στοίχημα του Arnault για την ωρολογοποιία Vuitton είναι μια τριπλή τούμπα: Από εδώ και στο εξής, τα προηγούμενα μοντέλα Tambour εξαφανίζονται για να δώσουν τη θέση τους σε μια νέα γενιά μηχανικών unisex μοντέλων που διατηρούν την ουσία της συλλογής, αλλά αυξάνουν το διακύβευμα, τις τιμές και την εσωτερική συνοχή.  «Σε αντίθεση με ένα αεροπλάνο ή ένα αυτοκίνητο, ένα ρολόι δεν έχει περιορισμούς ασφαλείας ή κανονιστικούς περιορισμούς, γεγονός που μας επιτρέπει να είμαστε πολύ πιο ελεύθεροι και δημιουργικοί» εξηγεί ο Arnault. «Περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο αντικείμενο, ένα ρολόι λειτουργεί ως σύνολο. Δηλαδή, μια καλή θήκη με ένα καλό μηχανισμό και ένα καλό μπρασελέ. Όλα μαζί. Και νομίζω ότι το έχουμε καταφέρει».

Η νέα εφαρμογή του ρολογιού

Οι εικόνες της καμπάνιας παρουσιάζουν το ρολόι σε μονόχρωμους συνδυασμούς που αναδεικνύουν αυτή τη συνοχή: Ατσάλι με γκρίζο ή κίτρινο χρυσό με λευκό, όπως αυτό που φορούσε ο Leo Messi στην τελετή απονομής της Χρυσής Μπάλας τον Οκτώβριο. Η εναρκτήρια συλλογή προσφέρει λίγες παραλλαγές, επειδή ο θεμελιώδης στόχος είναι ένας σχεδιασμός υψηλής ακρίβειας. Ο Arnault εφιστά την προσοχή σε ελάχιστα αισθητές αλλά ουσιαστικές λεπτομέρειες, όπως οι πέντε πρώτοι κρίκοι του μπρασελέ. «Υπάρχει ένα στένεμα, ώστε να προσαρμόζονται καλύτερα στον καρπό» εξηγεί.

«Είχαμε δύο επιλογές: Να το κάνουμε με κλιμακωτό τρόπο, με ευθείες γραμμές που σταδιακά αλλάζουν γωνία, ή με ένα είδος συνεχούς καμπύλης. Η καθαρή διαφορά μεταξύ των δύο επιλογών είναι 0,1 χιλιοστά, αλλά 30% της τιμής. Και επιλέξαμε την καμπύλη επιλογή επειδή επέτρεπε έναν πιο αρμονικό σχεδιασμό. Αυτό είναι το επίπεδο στο οποίο παίζουμε».

«Περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο αντικείμενο, ένα ρολόι λειτουργεί ως σύνολο. Δηλαδή, μια καλή θήκη με ένα καλό μηχανισμό και ένα καλό μπρασελέ»

Να μπει στο τερέν της ωρολογοποιίας η Louis Vuitton

Η κίνηση του Arnault είναι ένα στοίχημα για την επανατοποθέτηση της Louis Vuitton ως εξειδικευμένου ωρολογοποιού. Οι τιμές το επιβεβαιώνουν αυτό (19.500 ευρώ ή πάνω από 21.000 δολάρια για το πιο απλό μοντέλο), αλλά και οι μέθοδοι εργασίας. Το Fabrique du Temps – το εργαστήριο ωρολογοποιίας του οίκου, όπου λαμβάνουν χώρα αυτές οι χειροποίητες διαδικασίες – είναι μια άλλη σπανιότητα.

«Όταν άρχισα να ενδιαφέρομαι για την ωρολογοποιία, νόμιζα ότι όλες οι μάρκες δούλευαν με τον ίδιο τρόπο, με τους ωρολογοποιούς να κατασκευάζουν ρολόγια από την αρχή μέχρι το τέλος. Σύντομα συνειδητοποίησα ότι αυτό δεν ισχύει- οι περισσότερες εταιρείες εργάζονται με γραμμές συναρμολόγησης, όπως στην αυτοκινητοβιομηχανία. Μόλις έφτασα στη Louis Vuitton, είδα ότι η μέθοδος παραγωγής και οι τεχνικές ήταν πραγματικά χειροποίητες. Στα εργαστήριά μας, ο ίδιος ωρολογοποιός συναρμολογεί κάθε ρολόι από την αρχή μέχρι το τέλος. Το μόνο που λείπει είναι η υπογραφή του. Είναι κάτι μοναδικό. Φέρνουμε τη χειροτεχνία στα όρια και αυτό δεν είναι πάντα οικονομικά αποδοτικό».

«Αν το προϊόν είναι καλό, τα αποτελέσματα θα έρθουν»

Όταν μιλάει για τα πρότυπά του, ο Arnault αναφέρει τον Roger Federer, το παιδικό του είδωλο. «Φαίνεται απλή απάντηση, αλλά έχω πάθος με το τένις από τότε που ήμουν παιδί. Και δεν θαυμάζω τον Federer μόνο για τις επιτυχίες του, αλλά και για τις ήττες του. Είχε στιγμές αδυναμίας, αλλά ο τρόπος που διαχειρίζεται αυτές τις ήττες με εντυπωσίαζε πάντα. Είναι ένας τενίστας που πάντα επιστρέφει, πάντα πηγαίνει για άλλο ένα Grand Slam».

Η δέσμευσή του να τοποθετήσει τη Louis Vuitton στην κορυφή της ωρολογοποιίας είναι επίσης μια δήλωση της ανθεκτικότητας που υπάρχει στην οικογένεια. «Ο πατέρας μου μού έλεγε πάντα το ίδιο πράγμα: Αν το προϊόν είναι καλό, τα αποτελέσματα θα έρθουν. Πριν από την ένταξή μου στη Vuitton δεν είχα το όραμα να το καταλάβω, αλλά τώρα το καταλαβαίνω. Με το νέο Tambour δεν περιμένουμε εντυπωσιακά αποτελέσματα αμέσως, γιατί είναι σαφώς μια μεγάλη κίνηση. Αλλά μια μέρα οι συλλέκτες και οι πελάτες μας θα συνειδητοποιήσουν ότι αυτά τα προϊόντα είναι εξαιρετικά, ότι δεν κάναμε συμβιβασμούς και θα αρχίσουν να καταλαβαίνουν τη φιλοσοφία που κρύβεται πίσω από αυτά».

*Με στοιχεία από elpais.com

Sports in

Άγριο ξύλο μεταξύ οπαδών πριν το Τζένοα – Κάλιαρι (vid)

Ακόμα ένα περιστατικό οπαδικής βίας έρχεται να ταράξει την Ιταλία.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 30 Απριλίου 2024