Τετάρτη 01 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Ένα «δηλητηριώδες χάπι» στην Αχτσιόγλου

Ένα «δηλητηριώδες χάπι» στην Αχτσιόγλου

Ένα σχόλιο πάνω στο πώς εξασφαλίστηκε ότι η αριστερή όχθη του ΣΥΡΙΖΑ θα ήταν από την πλευρά των χαμένων

Με τον Στέφανο Κασσελάκη νικητή στην προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ πολλοί αναρωτιούνται τι συνέβη; Πώς ένας outsider κατέλαβε το κόμμα της αριστεράς κυριολεκτικά μέσα σε έναν μήνα; Και έγινε insider; Θα μπορούσε να πει κανείς πως τo συστατικό της επιτυχίας περιέχεται στην προσθήκη νέων μελών που εγγράφηκαν το τελευταίο διάστημα και ήρθαν να αποτρέψουν το κόμμα από μια ίσως πολύ αριστερή στροφή.

Στην ουσία επιστρατεύτηκε μια τακτική με σκοπό να αποτραπεί το hostile takeover όχι από τον Στέφανο Κασσελάκη, (που όπως είδαμε είναι στην πραγματικότητα παιδί του Τσίπρα, του Παππά,  και του Πολάκη, οπότε όχι και τόσο outsider) αλλά από την Έφη Αχτσιόγλου και την πιο αριστερή όχθη του κόμματος.

H τακτική αυτή δεν είναι τυχαία. Θα μπορούσε να συγκρίνει κανείς την μέθοδο εκλογής του Στέφανου Κασσελάκη με την αμυντική στρατηγική «δηλητηριώδες χάπι» ή poison pill,  σε μια άλλη εκδοχή του.

Ο όρος «δηλητηριώδες χάπι» ή “poison pill‘ αναφέρεται σε μια αμυντική στρατηγική που χρησιμοποιείται από μια εταιρεία-στόχο για να αποτρέψει ή να αποθαρρύνει μια πιθανή εχθρική εξαγορά. Τα «δηλητηριώδη χάπια» είναι σε γενικές γραμμές πολύ αποτελεσματικά γιατί επιτρέπουν στους υπάρχοντες μετόχους το δικαίωμα να αγοράσουν πρόσθετες μετοχές με έκπτωση και  έρχονται συχνά σε δύο μορφές – τις στρατηγικές αναστροφής και ανατροπής.

Οι νέοι «μέτοχοι» του κόμματος είναι άνθρωποι που έγιναν μέλη, υποκινούμενοι από ένα ρεύμα που ήθελε να κρατηθεί το κόμμα περισσότερο στο κέντρο

Η τακτική των δηλητηριωδών χαπιών υπάρχει από τη δεκαετία του 1980 και επινοήθηκε από τη νομική εταιρεία Wachtell, Lipton, Rosen και Katz, της Νέας Υόρκης. Το όνομα προέρχεται από τα δηλητηριώδη χάπια που είχαν μαζί τους οι κατάσκοποι, για να βάλουν τέλος στη ζωή τους σε περίπτωση που έπεφταν στα χέρια του εχθρού. Το «δηλητηριώδες χάπι» σχεδιάστηκε ως ένας τρόπος για να εμποδίσει μια εταιρεία να αγοράσει πλειοψηφικό μερίδιο στον πιθανό στόχο ή για να αναγκαστεί να διαπραγματευτεί απευθείας με τους μετόχους σε μια εποχή που οι εξαγορές, κυρίως οι εχθρικές, ήταν πολύ συχνές και συνηθισμένες. Είναι η ίδια τακτική που εμπόδισε τον Elon Mask να αγοράσει το Twitter.

Tην προηγούμενη Κυριακή ψήφισαν περίπου 149.000 μέλη, εκ των οποίων τα 43.000 ήταν νέα. Χθες δικαίωμα ψήφου στις 538 κάλπες που στήθηκαν είχαν 188.000 άτομα, δηλαδή 39.000 περισσότερα από το σύνολο στον πρώτο γύρο. Ποιοι ήταν αυτοί οι νέοι «μέτοχοι» του κόμματος; Άνθρωποι που έγιναν μέλη, υποκινούμενοι από ένα ρεύμα που ήθελε να κρατηθεί το κόμμα περισσότερο στο κέντρο και να μη παραδοθεί σε ένα πιο αριστερό κόμμα, που ίσως προβεί ανίκανο να χτυπήσει τη δεξιά.

Με αυτόν τον τρόπο ο ΣΥΡΙΖΑ αναγκάστηκε να διαπραγματευτεί απευθείας με τους μετόχους του, τα μέλη του. Τα νέα μέλη εξέλεξαν την νέα ηγεσία. Και σέρβιραν το δηλητηριώδες χάπι στην Έφη Αχτσιόγλου και την ομάδα της. Το οποίο και έδρασε αποτελεσματικά.

Sports in

Άιρτον Σένα: Τριάντα χρόνια χωρίς τον θρύλο

Έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε που ο «θεός» των γκραν πρι μετακόμισε σε άλλες πίστες, αφού φρόντισε να φτιάξει τις επίγειες...

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 01 Μαϊου 2024