Πέμπτη 02 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Mercedes-AMG GLC 43 & 63 S: Επιβλητικό δίδυμο

Mercedes-AMG GLC 43 & 63 S: Επιβλητικό δίδυμο

Η AMG αποκαλύπτει τις κορυφαίες εκδόσεις του SUV best-seller της που αμφότερες υιοθετούν υβριδική τεχνολογία σε διαφορετικές μορφές με επίκεντρο ένα τετρακύλινδρο κινητήρα που κάθε άλλο παρά υπολείπεται σε ό,τι αφορά τις προσφερόμενες επιδόσεις

H γερμανική φίρμα αποκαλύπτει την κορωνίδα της γκάμας της νέας GLC με την φροντίδα του Affalterbach η οποία όπως επιβάλλει η σχετική πρόσφατη «παράδοση» θα είναι διαθέσιμη σε δύο παραλλαγές με τα διακριτικά 43 και 63.

Σε αντίθεση ωστόσο με τις παραδόσεις οι δύο εκδόσεις αντικαθιστούν τους V6 και V8 κινητήρες των μέχρι σήμερα γνωστών αντίστοιχων εκδόσεων με τετρακύλινδρο κινητήρα σε υβριδική διαμόρφωση χωρίς ωστόσο να στερούνται σε ισχύ και επιδόσεις.

Αναλυτικότερα, εφαλτήριο για τα σύνολα των AMG εκδόσεων αποτελεί ο τετρακύλινδρος κινητήρας 2,0 λίτρων της AMG o οποίος σε αμφότερες τις περιπτώσεις συνδυάζεται με ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή καυσαερίων.

Στην περίπτωση της GLC 43 το σύνολο συμπληρώνει η παρουσία η παρουσίας ήπιας υβριδικής τεχνολογίας με την μορφή ενός παράλληλου ηλεκτρικού κυκλώματος 48 Volt και ενός μικρού ηλεκτρικού μοτέρ το οποίο λειτουργεί ως overboost συνεισφέροντας για μικρά διαστήματα με 14 ίππους απόδοσης.

Η ισχύς της επίμαχης  έκδοσης διαμορφώνεται σε 421+14 ίππους και 500 Νm ροπής, εξασφαλίζοντας στην AMG 63 τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,8 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 250 χλμ./ώρα με την παρέμβαση του ηλεκτρονικού περιοριστή.

Στην περίπτωση της αυτονόητα ακόμα ισχυρότερης GLC 63 S E Performance η ισχύς του τετρακύλινδρου δίλιτρου μοτέρ αυξάνεται σε 476 ίππους και 545 Nm ροπής ενώ, όπως υποδηλώνουν τα διακριτικά E Performance, αυτός συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 204 ίππων που τοποθετείται στον πίσω άξονα και συνδυάζεται με κιβώτιο δύο σχέσεων καθώς και ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης συμβάλλοντας στην αύξηση της συνδυαστικής ισχύος του συνόλου σε 680 ίππους και το θεαματικό μέγεθος των 1.020 Nm ροπής αν και τα συγκεκριμένα μεγέθη είναι διαθέσιμα για σύντομα διαστήματα 10 δευτερολέπτων και με την ενεργοποίηση του προγράμματος Boost.

To plug-in υβριδικό σύνολο συμπληρώνει μια μπαταρία 6,1 kWh η οποία έλκει την τεχνολογική καταγωγή της από τις τάξεις της F1 και όπως επιβάλει ο προσανατολισμός του μοντέλου δεν στοχεύει στην μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία αλλά στην μέγιστη απόδοση και στην ταχεία επαναφόρτιση με την συνδρομή ενός κυκλώματος 400 V.

Ενδεικτικό της λογικής είναι ότι η ηλεκτρική αυτονομία περιορίζεται σε μόλις 12 χλμ. ενώ η επαναφόρτιση της μπαταρίας συντελείται είτε μέσω του φορτιστή των 3,7 kW είτε μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση.

Όπως ισχύει και για την εξίσου περίπλοκη τεχνολογικά αντίστοιχη έκδοση της C-Class, η GLC 63 S τα δύο μοτέρ μπορούν να λειτουργήσουν ανεξάρτητα τροφοδοτώντας με ισχύ και τους δύο άξονες.

Αυτό που λείπει σε σχέση με την αντίστοιχη τετράθυρη έκδοση είναι το Drift Mode το οποίο απομόνωνε τον  μπροστινό άξονα, μεταδίδοντας το σύνολο της ισχύος στο πίσω κάτι που προφανώς αποκλείστηκε στην περίπτωση της GLC λόγω του αμαξώματος και όγκου της. Την μετάδοση της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς τόσο στην περίπτωση της έκδοσης 63 S όσο και της 43 αναλαμβάνει ένα αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων MCT.

Aπό το οπλοστάσιο των AMG εκδόσεων δεν λείπει, όπως εύκολα υποθέτει κανείς, το σύστημα τετραδιεύθυνσης και ένα σοφιστικέ σύστημα ανάρτησης δια χειρός Affalterbach με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και ρυθμίσεις που στοχεύουν στην ανάδειξη του σπορ χαρακτήρα των εκδόσεων.

Στην περίπτωση της έκδοσης 63 S, στην εξίσωση της ανάρτησης προστίθενται και ενεργές αντιστρεπτικές ράβδοι που αναλαμβάνουν να αντισταθμίσουν τις κλίσεις του αμαξώματος υπό πίεση.

Να σημειωθεί επίσης ότι εκτός από τις διατυπώσεις της ανάρτησης οι δύο εκδόσεις διαθέτουν μεγαλύτερα μετατρόχια που συνηγορεί σε μια μοναδική διάταξη. Την απαιτούμενη ισχύ πέδησης της 63 S εξασφαλίζουν δισκόφρενα διαμέτρου 390 χιλ. σε συνδυασμό με εξαπίστονες δαγκάνες για τον μπροστινό άξονα και 370 χιλ. σε συνδυασμό με μονοπίστονες στον πίσω άξονα.

Φυσικά όλα τα παραπάνω υπογραμμίζονται και από τις συνήθεις σχεδιαστικές αναβαθμίσεις εντός και εκτός που διακρίνουν τις εκδόσεις AMG από τις υπόλοιπες ενώ φυσικά δεν λείπει η ευρεία γκάμα πολλαπλών ρυθμίσεων που παραμετροποιούν κάθε πτυχή και παράμετρο τους αναλόγως με τις απαιτήσεις επιδόσεων του οδηγού με κυρίαρχο και στην προκειμένη περίπτωση το «σκεπτόμενο» σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης MBUX.

Sports in

Μπροστά του μόνο τελικοί

Ο Ολυμπιακός έφυγε από τον Καρβαλιάλ, πήγε στον Μεντιλίμπαρ και τα αποτελέσματα δείχνουν απολύτως ορατά.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 02 Μαϊου 2024