Πέμπτη 02 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Γιατί οι υψηλές θερμοκρασίες μπορούν να επηρεάσουν την πτήση σας;

Γιατί οι υψηλές θερμοκρασίες μπορούν να επηρεάσουν την πτήση σας;

Κι όμως ο κίνδυνος ελλοχεύει και το καλοκαίρι

Η καθυστέρηση της πτήσης σας λόγω έντονων καταιγίδων ή χιονόπτωσης δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο, αλλά ξέρατε ότι οι περίοδοι υπερβολικής ζέστης μπορούν επίσης να καθυστερήσουν ή να ακυρώσουν το ταξίδι σας;

Αυτό προκαλεί σε πολλούς ερωτήματα, καθώς ο λόγος που θα μπορούσε μία ηλιόλουστη και ζεστή ημέρα να επηρεάσει την πτήση σας δεν είναι προφανής.

Για να κατανοήσουμε γιατί η θερμοκρασία του αέρα μπορεί να επηρεάσει την απογείωση του αεροπλάνου, πρέπει αρχικά να σημειώσουμε ότι οι πιλότοι και οι μηχανικοί αεροπλάνων αντιμετωπίζουν την ατμόσφαιρα ως υγρό: Τα αεροπλάνα αλληλεπιδρούν με τον αέρα όπως εμείς με το νερό όταν επιπλέουμε στην επιφάνειά του.

Καθώς ένα αεροπλάνο προχωρά σε έναν διάδρομο, σπρώχνει ενάντια στον αέρα. Έτσι λόγω του γνωστού κανόνα της φυσικής «δράση – αντίδραση» ο αέρας ωθεί προς τα πίσω το αεροσκάφος με αποτέλεσμα να έχουμε τη γνωστή απογείωση – ανύψωση.

Αλλά οι υψηλότερες από τις αναμενόμενες θερμοκρασίες παρεμβαίνουν στον τρόπο με τον οποίο ο αέρας ωθεί προς τα πίσω.

Όπως και με το νερό, η προσθήκη θερμότητας στον αέρα διαχωρίζει τα μόρια και δημιουργεί περισσότερο χώρο μεταξύ τους.

Ο ζεστός αέρας δυσκολεύει τα αεροπλάνα να πετούν. Αυτό οφείλεται στο ότι διαστέλλεται και είναι λιγότερο πυκνός. Σημαίνει επίσης ότι είναι πιο αραιός, επομένως χρειάζεται περισσότερη ισχύς για να ανυψωθεί το αεροπλάνο.

Υπό ζεστές συνθήκες, χρειάζεται περισσότερο καύσιμο, το οποίο είναι βαρύ, για να ανυψώσει την ίδια ποσότητα επιβατών και φορτίου.

Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια προβλέπουν ότι έως το 2050 θα μπορούσαν να υπάρχουν επί τέσσερις φορές περισσότερες ημέρες περιορισμού βάρους στα αεροδρόμια.

Ποια είναι η λύση;

  • Για να αντιμετωπίσουν τους ολοένα και πιο συχνούς καύσωνες, οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ ίσως χρειαστεί να μεταφέρουν τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων είτε νωρίς το πρωί, είτε αργά το βράδυ. Βέβαια αυτό είναι πολύ πιθανό να προκαλέσει σύγχυση στον προγραμματισμό και να οδηγεί τους επιβάτες να πετούν σε άβολες ώρες.
  • Μια άλλη επιλογή είναι η επιμήκυνση των διαδρόμων προσγείωσης ώστε τα αεροπλάνα να έχουν την απόσταση που απαιτείται για να φτάσουν την ταχύτητα απογείωσης.
  • Άλλες λύσεις περιλαμβάνουν τη μεταφορά λιγότερων επιβατών ή φορτίου όταν οι θερμοκρασίες είναι υψηλές ή τη μετάβαση σε ελαφρύτερα αεροπλάνα.

Τα φαινόμενα ακραίας ζέστης αυξάνονται σε συχνότητα και διάρκεια στις Ηνωμένες Πολιτείες. Στη δεκαετία του 1960 υπήρχαν κατά μέσο όρο δύο ανά έτος. Μέχρι τη δεκαετία του 2010 ο μέσος όρος ήταν έξι.

Διαρκούν επίσης περισσότερο. Το μέσο κύμα καύσωνα στις μεγάλες αστικές περιοχές των ΗΠΑ είναι τώρα τέσσερις ημέρες, μια ημέρα μεγαλύτερη από τη δεκαετία του 1960, σύμφωνα με την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος.

Η εποχή των κυμάτων καύσωνα είναι πλέον 47 ημέρες μεγαλύτερη από ό,τι πριν από 60 χρόνια.

Sports in

Μπροστά του μόνο τελικοί

Ο Ολυμπιακός έφυγε από τον Καρβαλιάλ, πήγε στον Μεντιλίμπαρ και τα αποτελέσματα δείχνουν απολύτως ορατά.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 02 Μαϊου 2024