Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Κάνοντας Skip στην κλιματική αλλαγή

Κάνοντας Skip στην κλιματική αλλαγή

Το δημοφιλές απορρυπαντικό πλυντηρίου έχει αναπτύξει μια ολοκληρωμένη στρατηγική για την προστασία του περιβάλλοντος και των ευάλωτων συμπολιτών μας

Θα περίμενε κανείς ότι έπειτα από τόσα χρόνια ανησυχίας και συζητήσεων για το μέλλον του πλανήτη, θα τα πηγαίναμε κάπως καλύτερα. Κι όμως, τη στιγμή που οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής είναι παραπάνω από ορατές, η αλόγιστη χρήση πλαστικού, τα χαμηλά επίπεδα ανακύκλωσης και επανάχρησης και τα υψηλά επίπεδα εκπομπών άνθρακα συνεχίζονται, παρά τις προσπάθειες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι κάθε χρόνο 9 εκατομμύρια τόνοι πλαστικών απορριμμάτων καταλήγουν στους ωκεανούς, ενώ οι χωματερές υποδέχονται άλλα 9 περίπου εκατομμύρια τόνους ρούχων. Η περιβαλλοντική επιβάρυνση από όλη αυτή τη μόλυνση και τη σπατάλη είναι ανυπολόγιστη, ενώ δεν μπορεί παρά να εγείρει και ηθικά ζητήματα τη στιγμή που τόσο πολλοί συνάνθρωποί μας στερούνται αυτονόητων αγαθών, όπως η πρόσβαση σε καθαρά ρούχα.

Για αυτό και έχουν τόσο μεγάλη σημασία πρωτοβουλίες όπως αυτές που αναλαμβάνει εδώ και χρόνια το Skip, το αγαπημένο απορρυπαντικό των Ελλήνων, για την προστασία του πλανήτη, αλλά και των ευάλωτων συμπολιτών μας. Πιστό στη δέσμευσή του στο περιβάλλον και τον άνθρωπο, το απορρυπαντικό που εδώ και περισσότερα από 50 χρόνια φροντίζει τα ρούχα μας, έχει αναπτύξει σημαντικές δράσεις με ουσιαστικό αντίκτυπο στις κοινές προσπάθειες της ανθρωπότητας για ένα καλύτερο μέλλον.

Στο δρόμο προς ένα «Καθαρό Μέλλον»

Συμμετέχοντας ενεργά στη δέσμευση της Unilever για τη μείωση της χρήσης πλαστικού και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των προϊόντων οικιακής καθαριότητας και υγιεινής, το Skip ανέπτυξε τη στρατηγική «Καθαρό Μέλλον». Στόχος δεν είναι η πλήρης απαγόρευση της χρήσης πλαστικού, αλλά ο σημαντικός περιορισμός του πρωτογενούς πλαστικού στα προϊόντα της εταιρείας και η αντιμετώπισή του ως πόρου και όχι ως… μελλοντικού αποβλήτου.

Κάπως έτσι, ο eco-friendly χαρακτήρας που είχε εκ των προτέρων το απορρυπαντικό, μέσα από τις εξαιρετικές επιδόσεις του ακόμη και σε χαμηλές θερμοκρασίες πλύσης, καλλιεργήθηκε ακόμη περισσότερο για να φτάσει στα σημερινά του επίπεδα. Έχοντας αποκτήσει 100% ανακυκλώσιμες συσκευασίες, συσκευασίες που περιέχουν 35% ανακυκλωμένο πλαστικό και συνθέσεις με 100% φυσικής προέλευσης ένζυμα, το Skip αποδεικνύει πως όταν υπάρχει ουσιαστική θέληση για την προστασία του περιβάλλοντος, δεν υπάρχει εμπόδιο που να μην μπορεί να ξεπεραστεί.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η χρήση ανακυκλωμένου πλαστικού στις συσκευασίες Skip, που παράγονται στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στο εργοστάσιο της Unilever στο Ρέντη, ισοδυναμεί με την εξοικονόμηση 146 τόνων πλαστικού ετησίως. Και επειδή η ποσότητα είναι τόσο μεγάλη ώστε μας είναι δύσκολο να την κατανοήσουμε, ίσως τα πράγματα γίνονται πιο ξεκάθαρα με το παρακάτω παράδειγμα: αν μετατρέπαμε όλο αυτό το πλαστικό σε τουβλάκια παιδικών κατασκευών, θα είχαμε στα χέρια μας… περίπου 58 εκατομμύρια από αυτά. Αν, τώρα, τα τοποθετούσαμε το ένα δίπλα στο άλλο, θα καλύπταμε την απόσταση Αθήνα-Βενετία!

Δεύτερη ζωή στα ρούχα που αγαπήσαμε

Γνωρίζατε ότι η βιομηχανία ρούχων κατατάσσεται στη δεύτερη θέση με τις πιο ρυπογόνες στον κόσμο, αμέσως μετά τη βιομηχανία πετρελαίου; Όσο κι αν μας ξαφνιάζει αυτή η πληροφορία στο πρώτο άκουσμά της, γίνεται πολύ πιο κατανοητή αν σκεφτούμε ακόμη και τις δικές μας καταναλωτικές συμπεριφορές. Υπολογίζεται ότι ο μέσος Ευρωπαίος πετά στα σκουπίδια 14 κιλά ρούχα κάθε χρόνο, τη στιγμή που για να δημιουργηθεί ένα απλό τζιν παντελόνι απαιτούνται περίπου 7.500 λίτρα νερό.

Τι μπορούμε να κάνουμε, λοιπόν, με τα ρούχα μας όταν έχουμε πάψει να τα αγαπάμε; Να τα προσφέρουμε στην «Κοινωνική Ντουλάπα Skip» που έχει δημιουργήσει η εταιρεία σε συνεργασία με την οργάνωση Fabric Republic ακριβώς για αυτό τον σκοπό. Τα ρούχα που δεν χρειαζόμαστε ή δεν μας κάνουν πια συλλέγονται προσεκτικά και στη συνέχεια, αντί να πεταχτούν, προσφέρονται σε ανθρώπους που τα έχουν ανάγκη, αποκτώντας έτσι μια δεύτερη ζωή.

Το μόνο που χρειάζεται να κάνουμε είναι να μεταφέρουμε τα ρούχα που θέλουμε πια στη ντουλάπα μας σε κάποιο από τα μεγάλα κιβώτια-ντουλάπες σε σχήμα T-Shirt που έχει τοποθετήσει η μάρκα σε κεντρικά σημεία της Αττικής. Θα τις αναγνωρίσουμε πανεύκολα, χάρη στα εντυπωσιακά graffiti με τα οποία τις διακόσμησαν αγαπημένοι street artists.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσα σε μόλις εννιά μήνες από τη δημιουργία της, η Κοινωνική Ντουλάπα Skip έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 10.508 κιλά ρούχων, εφαρμόζοντας στην πράξη τις αρχές της κυκλικής οικονομίας.

Πλύσεις αγάπης

Έχουν περάσει κιόλας εξίμισι χρόνια από όταν το πρώτο Κοινωνικό Πλυντήριο Skip λειτούργησε με τη συνεργασία του Δήμου Αθηναίων, στο κέντρο της Αθήνας. Έκτοτε, προσφέρει δωρεάν «πλύσεις αγάπης» σε συνανθρώπους μας που δεν έχουν πρόσβαση σε ρεύμα ή βασικές ηλεκτρικές συσκευές. Πέρα από την αίσθηση φροντίδας που προσφέρει σε όλους μας ένα φρεσκοπλυμένο ρούχο, και τη βελτίωση της προσωπικής υγιεινής με άμεσα οφέλη για την υγεία και την ψυχολογία, η συγκεκριμένη πρωτοβουλία διευκολύνει τους ωφελούμενους στις προσπάθειές τους να βελτιώσουν τη ζωή τους, μέσω της εύρεσης αξιοπρεπούς εργασίας.

Για τη λειτουργία του Κοινωνικού Πλυντηρίου Skip, η Unilever εξόπλισε ειδικούς χώρους με επαγγελματικά πλυντήρια και στεγνωτήρια, ενώ ανέλαβε τον συστηματικό ανεφοδιασμό των δομών με απορρυπαντικά Skip και Cajoline.

Το πρώτο Κοινωνικό Πλυντήριο σύντομα διαδέχθηκαν τα επόμενα, σε συνεργασία με τους Δήμους Θεσσαλονίκης και Αλίμου. Κάπως έτσι, από το 2016 μέχρι σήμερα, έχουν ήδη προλάβει να αναπτυχθούν σταθερές δομές σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Άλιμο. Σε συνδυασμό με τις έκτακτες δράσεις που αναλαμβάνει το Skip όποτε υπάρχει ανάγκη (για παράδειγμα, σε περιπτώσεις καταστροφών ανά την Ελλάδα), το απορρυπαντικό έχει προσφέρει πάνω από 189.000 πλύσεις αγάπης και έχει πλύνει περισσότερους από 1.500 τόνους ρούχων.

Ανακαλύψτε τις δράσεις του Skip για τον άνθρωπο και το περιβάλλον.

Sports in

Έξαλλοι στη Μακάμπι: «Λέει ψέματα ο Αταμάν»

Πηγή της Μακάμπι απαντά σε όσα της προσάπτει ο Εργκίν Αταμάν.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024